هدست واقعیت افزوده اپل از نمایشگر اولد ساخت سامسونگ استفاده خواهد کرد

گزارشات اخیر نشان می‌دهند که اپل به منظور ارتقاء هرچه بیش‌تر کیفیت تجربه کاربری در هدست واقعیت افزوده آینده خود قصد دارد تا از پنل‌های اولد روی سیلیکون (OLEDoS) با مشخصات فنی پیشرفته‌تر استفاده کند. غول کوپرتینویی از تامین‌کنندگان طرف قرارداد خود یعنی شرکت‌های سامسونگ دیسپلی و ال‌جی درخواست کرده تا نمایشگرهای ارتقایافته مورد نیاز هدست واقعیت افزوده اپل را تولید نمایند.

البته این نمایشگر ارتقایافته در نخستین نسل هدست واقعیت افزوده اپل به‌کارگیری نخواهد شد؛ محصولی که بر اساس گمانه‌زنی‌ها در اوایل سال میلادی آینده معرفی خواهد شد. اپل از نمایشگر مورد استفاده در هدست خود تحت عنوان اولد روی سیلیکون (OLED on Silicon) یاد کرده است. این نمایشگر توسط هر 2 شرکت سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی تولید خواهد شد. شایان به ذکر است که هر 2 کمپانی، پنل‌های نمایشگر مورد نیاز گوشی‌های آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس را نیز تولید می‌کنند. بنابراین در رابطه با کیفیت پنل‌های نمایشگر جای هیچ‌گونه تردیدی وجود ندارد.

OLEDoS نوعی فناوری جدید نمایشگر است که به‌جای شیشه از سیلیکون استفاده می‌کند. این نمایشگر مشخصا برای محصولات واقعیت افزوده به‌کارگیری می‌شود.

نخستین هدست واقعیت افزوده اپل از نمایشگرهای ساخت شرکت سونی استفاده خواهد کرد

بر اساس اعلام وبسایت The Elec، اپل برای هدست واقعیت افزوده خود که احتمالا در سال آینده عرضه می‌شود؛ از پنل‌های نمایشگر ساخت سامسونگ یا ال‌جی استفاده نخواهد کرد. در عوض کمپانی آمریکایی برای نخستین نسل از هدست واقعیت افزوده خود از نمایشگرهای ساخت سونی بهره‌ خواهد برد. اپل در ابتدا به‌دنبال تهیه نمایشگری با چگالی پیکسلی 2800ppi بود؛ اما اکنون این شاخص به 3500ppi ارتقاء یافته است.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که اگرچه نخستین نسل هدست واقعیت افزوده اپل مجهز به نمایشگر OLEDoS با چگالی 3500ppi خواهد بود؛ اما اکنون سامسونگ و ال‌جی روی توسعه پنل‌های LEDoS خود با چگالی 6000 الی 7000ppi جهت استفاده در هدست‌های آینده کار می‌کنند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها سامسونگ و ال‌جی تولید انبوه نمایشگرهای OLEDoS خود را تا سال 2024 آغاز خواهند کرد. ال‌جی نخستین شرکتی بود که در زمینه ساخت این نمایشگر با فناوری جدید دست‌به‌کار شد و سامسونگ برای ورود به این عرصه کمی کندتر عمل کرد. با این‌حال مدیران ارشد سامسونگ توصیه می‌کنند که این فناوری نبایستی به شکلی شتاب‌زده مورد قضاوت قرار گیرد.

همچنین وبسایت The Elec خاطرنشان می‌کند که به باور سامسونگ، عرضه پنل‌های OLEDoS در مقایسه با مدل‌های LEDoS با موانع کمتری مواجه است. همچنین سامسونگ قصد دارد تا در زمینه فناوری OLEDoS از رقبای خود یعنی ال‌جی دیسپلی و سونی پیشی بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH