رفع فیلتر واتساپ برای برخی کاربران

رفع فیلتر واتس‌اپ برای برخی از کاربران | آیا شما به واتس‌اپ دسترسی دارید؟

گزارشات و بررسی‌ها نشان می‌دهد، فیلتر واتساپ برای برخی کاربران بعضی اپراتورها و خدمات‌دهندگان اینترنت رفع شده است.

صبح امروز طبق بررسی‌های تیم خود آی‌تی‌رسان، متوجه شدیم که فیلتر واتساپ برای یکی از کاربران رفع شده است. پس از آن به بررسی بیش‌تر در فضای اینترنت پرداختیم و متوجه شدیم که کاربران معدود دیگری هم هستند که دسترسی آزاد به پیام‌رسان واتساپ دارند.

پس از بررسی‌های خودمان در آی‌تی‌رسان، متوجه شدیم که رفع فیلتر واتساپ به طور نامنظم و نامشخصی اتفاق افتاده است! ما چند دستگاه را به وای‌فای یک مودم خدمات‌دهنده اینترنت یکسان متصل کردیم و از بین دستگاه‌ها، تنها یکی از آن‌ها بدون استفاده از برنامه‌های تغییر آی‌پی به واتس‌اپ متصل شده است.

این موضوع مقداری عجیب است؛ چون بررسی ما نشان می‌دهد که فیلتر بودن یا نبودن واتساپ، ارتباطی به خدمات‌دهنده یا اپراتور اینترنت ندارد؛ شاید به گوشی مرتبط باشد، شاید به شماره و شاید هم اختلال در سیستم فیلترینگ! گزارش‌های مختلفی هم از کاربران اپراتورهای مختلف، از همراه اول و ایرانسل گرفته تا خدمات‌دهندگان اینترنت ثابت، داشته‌ایم که به صورت نامنظم و بدون الگوریتم دقیقی، برخی از آن‌ها می‌توانند بدون مشکل فیلترینگ به واتساپ متصل شوند.

گزارشات رسانه‌ها و کاربران دیگر در فضای مجازی هم حرف‌های ما را تایید می‌کنند. این اتفاق از صبح امروز افتاده است و برخی کاربران، مثل یکی از اعضای تیم آی‌تی‌رسان، به صورت تصادفی متوجه آن شدند که می‌توانند بدون استفاده از برنامه رفع فیلتر، به واتساپ دسترسی داشته باشند؛ هرچند همچنان اختلالاتی وجود دارد و نمی‌توان اقدام به ارسال عکس و فیلم از طریق واتساپ کرد.

شما هم اگر امتحان کرده‌اید، در کامنت‌ها شرح دهید که آیا امروز توانسته‌اید بدون استفاده از برنامه‌های تغییر آی‌پی و رفع فیلترینگ، به واتس‌اپ متصل شوید یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH