نمایندگان مجلس به دنبال ایجاد زیرساخت برای توسعه پلتفرم‌های داخلی

روز گذشته جلسه علنی مجلس با بررسی محورهای مختلف اتفاقاتی که در روزهای اخیر در کشور رخ داده برگزار شد و نمایندگان مجلس دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات مختلف بیان کردند.

رسیدگی به کسب‌و‌کارهای مجازی، ساماندهی پلتفرم‌های اجتماعی و توجه به حاکمیت مجازی از جمله مهم‌ترین موضوعات جلسه روز گذشته مجلس بود و نمایندگان مختلف دیدگاه‌ها و مطالبات خود در این زمینه‌ها را بیان کردند.

در جلسه علنی روز گذشته، سیدعلی یزدی خواه، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با طرح موضوعاتی در خصوص رسیدگی به کسب‌ و کارهای مجازی گفت: از وزارت ارتباطات خواست تا زمینه تداوم فعالیت کسب و کارها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داخلی را با حداکثر توان ایجاد کرده تا مردمی که معیشتشان از این طریق تامین می‌‌شود، آرامش بیشتری داشته باشند.

در بخش دیگر جلسه علنی مجلس، حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انقلاب ما که بیش از 44 سال از عمر آن می‌گذرد، با این جریانات فرو نمی‌ریزد بلکه برگ‌های پوسیده از میان برگ‌های سبز آن فرو خواهند ریخت.

حسن نوروزی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: با توجه به کنار رفتن پلتفرم‌های خارجی باید در مسیر تقویت پلتفرم‌های داخلی گام برداشت. باید یک یا دو برنامه به عنوان مثال سروش و ایتا در صدا و سیما تبلیغ شود تا صاحبان کسب و کارها به این سمت سرازیر شوند.

همچنین سید کاظم دلخوش، عضو هیات رئیسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود با انتقاد نسبت به افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف مانند مخابرات گفت: مردم ما از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند و باید امروز توجه ویژه به مشکلات آحاد مردم داشته باشیم. در چنین شرایطی متاسفانه بعضی از دستگاه‌ها با افزایش قیمت‌ها و فشار اقتصادی به مردم مشکلات کشور و جامعه را اضافه می‌کنند. اگر کسی در چنین شرایط و مشکلات اقتصادی فشار بر مردم را افزایش دهد، او هم در صف خیانتکاران نظام است.

دلخوش در خصوص گرانی در وضع فعلی کشور گفت: مثلا آقای وزیر مخابرات چرا در چنین شرایطی آبونمان مخابرات را از 1300 تومان 17 هزار و 700 تومان کرده‌اید؟ آقای وزیر جهاد کشاورزی دقت کن برای چه نمی‌توانی قیمت کالاهای ضروری مردم را کنترل کنید؟ آیا این خدمت به مردم است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH