اشتراک یوتیوب

یوتیوب در حال محدود کردن کیفیت 4k به اکانت‌های پرمیوم

طبق گزارشات، گوگل در حال آزمایش یک تغییر جدید در یوتیوب است و به نظر می‎‌رسد اینبار گوگل در تلاش برای اختصاص دادن ویدیوهای 4K به کاربران پرمیوم خود است.

یوتیوب از سال 2010، سال‌ها قبل از رایج شدن فرمت رزولوشن، از ویدیوهای 4K پشتیبانی می‌کرد.

حتی 5 سال پس از آن (در سال 2015)، گوگل وضوح‌های بالاتری مانند 8K را نیز به طور کاملا رایگان در دسترس کاربران این پلتفرم قرار داد.

اما الان، طبق گزارش‌های متعددی که طی ماه گذشته در سراسر Reddit مشاهده کردیم، یوتیوب در حال آزمایشی برای تغییر در وضعیت موجود است. بنابر گزارشات، افرادی که عضو گروه آزمایشی گوگل یا همان Google’s experiment هستند، دیگر نمی‌توانند بدون تهیه اشتراک پرمیوم یوتیوب از کیفیت 4k بهره ببرند، این افراد می‌گویند که در کنار رزولوشن 4K/2160p کلمه «Premium» را مشاهده می‌کنند.

به زبان ساده، این آزمایش شامل محدودیت جدیدی برای کاربران رایگان YouTube می‌شود.

شما حتی الان هم نمی‌توانید بدون اشتراک یوتیوب تبلیغات را از پلتفرم حذف کنید و یا حتی ویدیو‌ها را برای تماشای آفلاین دانلود کنید. خب، به نظر می‌رسد باید به زودی کیفیت 4k را نیز به لیست مزایای آن اضافه کنید.

این اولین باری است که می‌بینیم یوتیوب کیفیت‌های بالاتر از ویدیو مانند 4k را پشت اشتراک پرمیوم قفل می‌کند. از برخی جهات، در واقع یادآور اشتراک Stadia Pro است که به بازیکنان امکان می‌داد بازی‌های Stadia را با کیفیت 4K با رنگ‌های HDR و صدای فراگیر 5.1 امتحان کنند.

به احتمال زیاد، محدودیت جدید بر روی ویدیوهای 4K احتمالاً تنها با گروه کوچکی از کاربران آزمایش می‌شود. درست مثل ماه پیش، زمانی که یوتیوب داشت استفاده از 10 تبلیغ پشت سر هم و غیرقابل رد شدن را مورد آزمایش قرار می‌داد.

البته که بسته به بازخورد دریافت شده، ممکن است که Google تصمیم بگیرد ویدیوهای 4K را به YouTube Premium محدود نکند.

به طور کلی، به نظر می‌رسد که این می‌تواند یکی دیگر از راه‌حل‌های گوگل برای جبران افت اخیرش باشد که منجر به کندی استخدام، کاهش بخش‌ها و تعطیلی کامل برخی از سرویس‌ها شده است.

در تئوری، محدود کردن کیفیت 4K و بالاتر به YouTube Premium می‌تواند هزینه کاربران رایگان YouTube را کاهش دهد و در عین حال مشترکان جدید را نیز به خرید اشتراک تشویق کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH