افزایش درآمد سرویس‌های اپل با وجود کاهش درآمد اپ‌استور

بر اساس گزارشات، کاهش درآمد حاصل از بازی‌ها موجب افت درآمد فروشگاه اپ استور اپل طی دوره 3 ماهه گذشته شده است.

با این‌حال رشد کلی درآمد اپل از محل سرویس‌های این شرکت کماکان ادامه یافته است.

اریک وودرینگ؛ تحلیل‌گر موسسه سرمایه‌گذاری مورگان استنلی روز دوشنبه گزارش داد که درآمد خالص اپ استور در ماه سپتامبر 5 درصد کاهش یافته است. این موسسه گزارش خود را بر اساس داده‌های ارائه شده توسط وبسایت Sensor Tower تنظیم نموده است.

وبسایت Sensor Tower نیز وضعیت دانلود و فروش اپلیکیشن‌ها را ردیابی می‌کند.

آقای وودرینگ در توضیح دلایل پشت پرده افت درآمد اپ استور به این موضوع اشاره کرده که مشتریان اپل به دلیل تورم و سایر نگرانی‌های اقتصادی احتمالا برای کالاهایی نظیر نرم‌افزار به میزان کمتری هزینه می‌کنند. در وهله نخست اعلام شده که درآمد اپ استور از محل گیمینگ 14 درصد کاهش یافته است.

همچنین افت 5 درصدی درآمد کلی اپ استور نشان‌دهنده بیش‌ترین میزان کاهش گزارش شده از زمان آغاز ردیابی داده‌ها توسط موسسه مورگان استنلی در سال 2015 است.

اریک وودرینگ طی یادداشتی خاطرنشان کرد: “به باور ما نتایج ارزیابی داده‌های اخیر اپ استور نشان می‌دهند که اهمیت پرداخت هزینه برای برنامه‌های اپ استور در افق زمانی کوتاه‌مدت بین مصرف‌کنندگان جهانی کاهش یافته است؛ چرا که کاربران ترجیح می‌دهند تا درآمد خود را برای پاسخگویی به نیازمندی‌های ضروری‌تر هزینه کنند.”

اپل آمار مربوط به فروش اپ استور را به‌طور مستقل منتشر نمی‌کند. در واقع این بخش به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از کسب‌وکار سرویس‌های کمپانی قلمداد می‌شود.

این شرکت برای تراکنش‌های خرید اپلیکیشن یا خریدهای درون برنامه‌ای انجام شده روی دستگاه‌های خود کارمزد 15 الی 30 درصدی را از توسعه‌دهندگان دریافت می‌کند.

درآمد کسب شده از محل سرویس‌های اپل طی در دوره 3 ماهه منتهی به ژوئن 2022 به 19.6 میلیارد دلار رسید. این رقم در دوره مشابه سال گذشته برابر با 17.4 میلیارد دلار بود.

مطابق روال معمول در دوران شیوع ویروس کرونا، اپل از ارائه راهنمای درآمدی رسمی برای دوره 3 ماهه منتهی به ماه سپتامبر خودداری کرد.

با این‌حال لوکا ماستری؛ مدیر مالی ارشد اپل اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی این شرکت، درآمد کسب شده از محل سرویس‌ها طی این دوره 3 ماهه حداکثر 12 درصد افزایش خواهد یافت.

موسسه مورگان استنلی انتظار دارد که درآمد کلی اپل از محل خدمات در دوره 3 ماهه منتهی به روز 30 سپتامبر 8 درصد افزایش پیدا کند.

سرویس‌های اپل شامل طیف گسترده‌ای از محصولات نظیر AppleCare، تعمیرات، اشتراک Apple One، اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس و Apple Card است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH