8 گجتی که خریدشان در حال حاضر اشتباه محض است!

خرید در دنیای فن‌آوری همیشه مشکلات خودش را داشته است. گاهی از سر ذوق دستگاهی را می‌خریم که خیلی زود منسوخ می‌شود، گاهی هنوز از آمدنش به بازار کاملا مطمئن نشده پول زیادی را بابتش می‌دهیم و گاهی هم تنها برای داشتن آن و فخر فروختن تهیه می‌کنیم و در واقع اصلا بکارمان نمی‌آید.

در مطلب زیر هم می‌خواهیم به شما 8 گجتی را که الان خریدشان اشتباه محض است معرفی کنیم که مبادا سراغشان بروید.

ساعت‌های هوشمند

smartwatches

خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنیم مردم دلشان برای ساعت‌های هوشمند خواهد رفت، اما مشخص است که برای سری اول این دستگاه‌ها باید پول زیادی بپردازید. مثلا برای داشتن LG G Watch که تنها در حد یک اعلام کننده بر روی مچ شما عمل می‌کند باید پولی برابر یا بیشتر از 200 دلار را بپردازید. Samsung Gear 2 هم برای عکس انداختن و امکان تماس برقرار کردن 300 دلاری برایتان آب می‌خورد. در صورتی که تعداد کمی اپلیکیشن دارد و صفحه نمایشش پس از مدت کمی خاموش می‌شود و برای دیدن زمان باید دوباره آنرا روشن کنید.

شاید بتوان Pebble را بهترین اسمارتواچ موجود دانست. ولی صفحه سیاه و سفید و نبود میکروفون، سنسور یا دوربین روی آن، نشان می‌دهد که با دستگاه چندان خارق العاده‌ای هم روبرو نخواهید شد. آی واچ اپل بزودی می‌آید و قیمت اسمارتواچ‌های دیگر قطعا پایینتر می‌آید. تا آنموقع صبر کنید و پس از آن اگر خواستید یکی از این ساعت‌های هوشمند را برای خود تهیه کنید.

آیفون 5s

iphone-5s

فقط در صورتی که آیفون فعلی شما شکسته یا کلا کار نمی‌کند، سراغ خرید یک آیفون دیگر بروید، در غیر این صورت کار اشتباهی می‌کنید اگر الان بخواهید یک آیفون بخرید. اپل احتمال زیاد ماه سپتامبر آیفون 6 را روانه بازار خواهد کرد که هم پیشرفته‌تر است و هم با آمدنش قیمت آیفونهای فعلی کاهش می‌خورد، پس در هر دو صورت صبر بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

گوگل گلس

glass

آیا حاضرید 1500 دلار بابت آویزان کردن دستگاهی در حد و اندازه‌های یک اسمارتفون ساخته شده در سال 2012 بپردازید؟ شاید خیلی‌ها الان سرتاسر دنیا برای داشتن چنین عینکی سر و دست بشکانند، اما آیا واقعا این عینکها برابر قیمتی که دارند ارزش هم دارند؟

در اولین نگاه شاید اینطور به نظر بی‌آید که با پوشیدن عینک گوگل به فیلم‌های تخیلی مورد علاقه‌اتان سفر می‌کنید و هر اطلاعاتی را که می‌خواهید جلوی چشمانتان خواهد آمد، اما بدانید که این هندست در برابر خدماتی که یک اسمارتفون به شما عرضه می‌کند واقعا هیچ است.

اگر آنقدر پول دارید و می‌خواهید هر طور شده یک عینک هوشمند داشته باشید، خب می‌توانید منتظر dual-eye Meta Pro با قیمتی حدودا 3650 دلار بوده و تجربه‌ای شبیه به تجربه آیرون من را داشته باشید.

فایرفون

amazon-fire-phone

کسی تلفن HTC First Facebook را به یاد می‌آورد؟ آمازون فایر فون هم چنین است، این دستگاه را می‌توان هندستی دانست که تنها قرار است باعث ارتقا یک سرویس آنلاین شود تا اینکه دستگاهی تمام عیار برای کاربرانش باشد. تعجب نکنید که خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید منسوخ شود. شاید ویژگی‌های منحصر بفردی چون FireFly (اشیا مورد عکاسی را شناسایی می‌کند) را ارائه دهد، اما مثلا صفحه نمایشی دارد (اچ دی) که خیلی وقت از مد افتاده است. بعلاوه فایر فون خدمات اولیه و اصلی گوگل چون جیمیل، گوگل مپس، گوگل پلی استور و گوگل Now را ندارد.

گلکسی نوت 3

galaxy-note-3

گلکسی نوت 3 را می‌توان بدون شک یکی از بهترین هندست‌های موجود در بازار و البته بهترین بزرگترین اسمارتفونی دانست که می‌توان خرید، اما الان که داریم به زمان آمدن نسل بعدی این هندست یعنی نوت 4 نزدیک می‌شویم و قرار است این دستگاه با صفحه نمایشی با رزولوشن بیشتر، پردازنده قدرتمندتر، دوربین بهتر و دوربین 16 مگاپیکسلی بی‌آید چرا الان نوت 3 بخریم؟

لپ‌تاپ یا All-in-one اندرویدی

android-computers

در بسیاری از جهات اندروید در واقع یک ویندوز با ظاهر جدید است که می‌تواند برای سخت‌افزار گوناگون سفارشی شود، اما رابط کاربری لمسی این پلت فرم زیاد با کیبورد و موس جور نیست.

همین طبیعت موبایلی رابط کاربری اندروید است که اچ پی یا لنوو را از استفاده از آن در لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌های all-in-one دور کرده است.

تلویزیون‌های اچ دی

720p-tv

قطعا الان و در سال 2014 یکی از تلویزیونهای سیاه و سفید یا CRTهای غول پیکر را نمی‌خرید، پس چرا سراغ تلویزیون‌های اچ دی می‌روید؟ الان تفاوت قیمت بین تلویزیون‌های فول اچ دی و اچ دی زیاد نیست و داشتن پیکسل بیشتر به معنای ارائه تصاویر دقیقتر و بهتر است، پس با کمی افزودن به پولتان می‌توانید یک تلویزیون خیلی بهتر را تهیه کنید.

مایکروسافت سرفیس 2 یا سرفیس آرتی

surface-2

در ظاهر تبلت 450 دلاری مایکروسافت را یک محصول عالی با صفحه فوق‌العاده فول اچ دی می‌بینیم که بدنه‌ای زیبا از جنس منیزیم دارد، یک جک کاربردی برایش تعبیه شده است و یک Type Cover keyboard آپشنال نیز دارد. با این ظاهر همه چیز تمام حتما تصور می‌کنید که قابلیت اجرای تمام برنامه‌های ویندوز را هم دارد، اما در واقع چنین نیست. Surface 2 درست مثل Surface RT مجهز به ویندوز آرتی است. ویندوزی که شبیه به ویندوز اصلی به نظر می‌آید ولی در واقع پلت فرمی شبیه به برنامه‌های Windows Store با قابلیت لمسی است.

 

12 در مورد “8 گجتی که خریدشان در حال حاضر اشتباه محض است!”

  1. درود بر شما. یه پرسش مهم دارم، آیا روی یه تبلت مبتنی بر ویندوز آر تی میشه ویندوز پرو نصب کرد؟

  2. اصن نمی فهمم! هر کی میاد میگه فقط فلان، فقط سامسونگ، فقط اچ تی سی، فقط بلابلبلللل!
    یه قول یکی از دوستان کسی با just و forever به جایی نمی رسه!
    آدم (آدم!) با منطق به جایی میرسه! منطق!
    در ضمن! ما به کسایی که در باره یه گجت 3 – 4 ملیونی میگن گربه دستش به گوشت نمی رسه و چمیدونم از این جور ضرب المثل های این جوری می گیم طرف انگار از دماغ فیل افتاده!!
    عزیزم! 3-4 ملیون الآن پولی نیست که کسی نتونه از پسش بر بیاد! مردم فقط به جیبشون نگاه نمی کنند! به عقلشون هم رجوع می کنن!

  3. محسن جدیدی

    با همه اره با نوت3 هم اره. نوت3 پادشاهه و همیشه پرچمش بالاس. نوت4 هم که بیاد نوت3 در حد خودش عالیه

  4. منم قبول دارم بدترین برند بازار تو گوشی سامسونگ هستش. ولی همه به خاطر قیمت های پایین و منوهای ساده و رابط کاربری ساده و کودکانه و مشخصاتی که فقط روی کاغذ یک سری اعداد و ارقام هستش ولی در عمل اصلا عملکرد قابل قبولی رو مشاهده نمی کنیم خریداری میکنند که زود هم پشیمون میشن. در حال حظر بهترین های بازار سونی اکسپریا زد الترا ، ام 8 ، ال جی 2 هستن به عبارتی میشه گفت به غیر از ایفون میتونیم بگیم سونی بعد اچ تی سی و بعد ال جی و حتی هیوای از سامسونگها بهترن و سامسونگ با بهترین پرچمدارانش هم در رده بندی جایی نداره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH