قیمت‌های نجومی کارت گرافیک انویدیا جیفورس RTX 4090 اعلام شد

خرده فروشی‌های آمریکایی در راستای همکاری‌ خود با انویدیا برای فروش کارت‌های گرافیکی پرچم‌دار سری جیفورس RTX 4090 از روز 12 اکتبر (20 مهر ماه) فهرستی از کارت‌های گرافیکی سفارشی شده جیفورس RTX 4090 با 24 گیگابایت حافظه را منتشر نموده‌اند. این کارت‌ها توسط برخی شرکت‌های طرف قرارداد با انویدیا تولید و مونتاژ می‌شوند. اگرچه برخی مدل‌های کارت گرافیکی جیفورس RTX 4090 با قیمت‌گذاری پیشنهادی انویدیا یعنی 1599 دلار به فروش می‌رسند؛ اما بعضی مدل‌های دیگر این GPU با قیمت‌گذاری بسیار بالاتری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند.

شرکت Newegg یکی از بزرگ‌ترین خرده فروشی‌ها در ایالات‌متحده به‌شمار می‌رود. این خرده فروشی اکنون فهرستی از 10 مدل مختلف کارت گرافیکی جیفورس RTX 4090 که توسط شرکای تجاری انویدیا از جمله ایسوس، گیگابایت و MSI تولید شده‌اند را منتشر کرده است. این موضوع توسط یک کاربر توئیتری با شناسه momomo_us@ فاش شده است. با این‌حال کماکان انتظار می‌رود که شرکت‌های دیگری نظیر Colorful، Inno3D، Palit، PNY و Zotac نیز مدل‌های سفارشی کارت گرافیکی جیفورس RTX 4090 را به بازار عرضه نمایند.

با این‌حال کارت‌های عرضه شده توسط 3 تولیدکننده بزرگ نشان می‌دهند که بردهای سفارشی احتمالا از عملکرد بالاتری برخوردار خواهند بود؛ اگرچه این محصولات با قیمت‌گذاری بسیار بالاتر از رقم پیشنهادی توسط انویدیا به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین مشتریان در صورت تمایل به استفاده از بهترین کارت‌های گرافیکی موجود در بازار بایستی از آمادگی لازم برای پرداخت بهای هنگفت آنها برخوردار باشند.

ارزان‌ترین مدل‌های کارت گرافیکی جیفورس RTX 4090 که توسط شرکای انویدیا تولید می‌شوند؛ بعضا از طراحی مرجع این شرکت بهره گرفته و از سرعت فرکانس توصیه شده توسط انویدیا برای GPU استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال مدل‌های Asus TUF Gaming GeForce RTX 4090، Gigabyte Windforce GeForce RTX 4090 و MSI Gaming GeForce RTX 4090 همگی با قیمت‌گذاری 1599 دلاری عرضه شده و مجهز به سیستم‌های خنک‌کننده نسبتا گسترده با 3 عدد فن هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH