رقابت بر سر ضخامت، نازکترین پرچم‌دار‌ها را بشناسید!

تمام ما ابزار و وسایل الکترونیکی ظریف و نازک را دوست داریم و سعی می‌کنیم در معیار‌هایمان نازک بودن را نیز قرار دهیم. کمپانی‌های سازنده اسمارت فون نیز به این سلیقه کاربران پی برده‌اند و هر روز گوشی‌های خود را نازک و نازک‌تر می‌کنند. نازک‌تر کردن اسمارت فون‌ها تبدیل به یک رقابت در میان کمپانیهای سازنده گوشی تلفن همراه شده است و بازار پرچم‌دار‌ها در این رقابت داغ داغ است. اگرچه یک اسمارت فون نازک زیبایی خاصی دارد، اما باید گرم کردن آن را نیز در نظر بگیریم. هر چه اسمارت فون ها نازکتر می‌شوند بیشتر در محاسبات سنگین و فیلم برداری داغ می‌کنند و کمپانی‌ها به وسیله ترفند‌های نرم افزاری و سخت افزاری سعی می‌کنند تا گرمای بیش از حد گوشی را کنترل کنند که تا حدودی موفق نیز بوده‌اند. علاوه بر زیبایی، مزییت دیگر اسمارت فون‌های نازک این است که هر اندازه نیز که باشند، وارد کردن آن‌ها به جیب آسان‌تر است. خوب با این تفاسیر اگر دوست دارید که نازک‌ترین پرچم‌دار‌ها را بشناسید،همراه ما باشید (از ضخیم‌ترین به نازک‌ترین ترتیب بندی شده است).

1


موتورولا moto x

Motorola-Moto-X

Moto x اسمارت فونی است که توانسته در لیست نازک‌ترین‌ها جای بگیرید، ضخامت این دستگاه 10.4 میلی متر است. پیش‌تر نیز موتورولا در سال 2004 تلفن همراهی را با نام RAZR V3 معرفی و روانه بازار کرده بود که در زمان خود یک تلفن بسیار نازک بود. RAZR V3 حدود 13.9 میلی متر ضخامت داشت.


نوکیا لومیا 930

Nokia-Lumia-930-Beauty2

لومیا 930 حدود 9.8 میلی متر ضخامت دارد اما لومیا 925 نازک‌ترین اسمارت فون نوکیا تاکنون است که ضخامتی 9.8 میلی متری دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین اسمارت فون نوکیا با نام Nokia 9000 ضخامتی در حدود 38 میلی متر داشت.


بلک‌بری Z30

BlackBerry-Z30

اگرچه این گوشی نیز توانسته است در لیست نازک‌ترین پرچم‌دار‌های امسال قرار گیرد، اما Z10 نارکتر از این گوشی بود. Z30 ضخامتی 9.7 میلی متری دارد. کمپانی بلک‌بری در سال 2004 تلفن همراه جدید خود را با نام Pearl روانه بازار کرد که نازکترین تلفن همراه تولیدی‌اش بود. Pearl حدود 14.5 میلی متر ضخامت داشت.


اچ‌تی‌سی وان M8

HTC-One-M8

این گوشی یکی از قدرتمند‌ترین پرچم‌دار‌های فعلی است که توانسته یکی از نازک‌ترین‌ها باشد. نازک‌ترین اسمارت فون اچ‌تی‌سی، گوشی وان S بود که در سال 2012 با ضخامت 7.9 میلی متر معرفی شد. شایان ذکر است که وان M8 ضخامتی 9.7 میلی‌متری دارد.


ال‌جی G3

LG G3 Review (65)

این گوشی که اخیرا وارد ایران شده 8.9 میلی متر ضخامت دارد و یکی از نازک‌ترین پرچم‌دار‌هاست. گوشی ال‌جی G Flex نازکترین اسمارت فون این شرکت تا به امروز بوده است که 7.9 میلی متر ضخامت آن بود.

در سال 2011 ال‌جی تصمیم گرفت که نازک‌ترین اسمارت فون در زمان خود را با نام Optimus Black معرفی کند. این گوشی حدود 9.2 میلی متر ضخامت داشت.


گوگل نکسوس 5

Google-Nexus-5

ضخامت نکسوس 5 گوگل 8.6 میلی متر است که نسبت به برادر خود پیشرفت بسیار زیادی داشت. اچ‌تی‌سی نکسوس one نازک‌ترین گوشی در سری نکسوس بوده که 11.5 میلی متر ضخامت آن بود.


سونی اکسپریا Z2

Sony-Xperia-Z2

ضخامت نسل سوم از سری Z اکسپریا 8.2 میلی متر است. اما گوشی Z Ultra از این گوشی نازکتر بود و حدود 6.5 میلی متر ضخامت داشت.


سامسونگ گلکسی S5

Samsung-Galaxy-S5

گلکسی S5 حدود 8.0 میلی متر ضخامت دارد. اما نسخه قبلی این گوشی با نام گلکسی S4 از این گوشی نیز نازکتر بود و 7.9 میلی متر ضخامت داشت.


آیفون 5s

iPhone-5s

این پرچم‌دار خوش ساخت از سوی کمپانی اپل ضخامتی در حدود 7.1 میلی متر دارد که نازک ترین پرچم‌دار در لیست ما به حساب می‌آید.

آیفونی که در سال 2007 از سوی اپل معرفی شد با 11.6 میلی متر، نازکترین اسنارت فون زمان خود بود.

 

15 در مورد “رقابت بر سر ضخامت، نازکترین پرچم‌دار‌ها را بشناسید!”

  1. میگین هوآوی بدرد نمیخوره
    آخه تا حالا گوشیاش رو مشخصاتش رو دیدین؟
    اصلا قبول میگین رو کاغذ یه چیزی نوشته ولی من خودم پی7 دارم و واقعا عالیه با قیمتی حدود یک و صد و چهل خریدم و تا حالا دو تا آپدیت براش اومده و منتظر آپدیت سومم و شکلش که واقعا عالیه

  2. شما هم با کمی تحقیق متوجه میشید که در همه سایتها گفته میشه lenovo, zte. وهواوی فقط در بازار چین بسیار پر فروش هستند. تو هیچ جای دنیا اسمارت فونهای این شرکتها اصلا شناخته شده نیست. بازار چین با 1.5 میلیارد جمعیت معلومه برندی مثل هواوی رو میتونه تا رتبه سوم بکشه بالا.بغیر از ایران و چین میتونی 2 تا کشوری رو نام ببری که هواوی داره فعالیت میکنه؟

    1. شما کاری نداشته باش که کجا میفروشه و کجا نمیفروشه مطمین باش که اگه کیفیت نداشته باشه تو چین هم فروش نمیره شما اول محصولات هوآوی رو ببین بعد نظر بده در ضمن هوآوی فروش جهانی داره

  3. آخه اصلا برند هواوی کنار برندهای معتبر جایی نداره دوستان. هواوی فقط در کشورهای چین و ایران داره میفروشه.بقیه جاها اصلا نمیشناسن همچین برندیو.

      1. چین هم پرجمعیت ترین کشور دنیاست و بزرگترین بازار رو داره و کافیه یک شرکت در این بازار به قدرت برسه دیگه معلومه به قول شما میشه سومین برند دنیا.این هیچ چیز رو ثابت نمیکنه.جنس چینی به درد نمیخوره تحت لیسانس اپل و موکیا و سامسونگ بودن چیز دیگه ای.

    1. سعید میرزاپور

      امیر عزیز سلام، اگر دقت کرده باشید این مقاله در باره اسمارت فون‌های پرچم‌دار هست و پرچم‌دار‌ها در این لیست قرار دارند!
      شاد باشید!

      1. خوب اونوقت یه سوال پیش میاد،
        الان اون گزینه Gionee پرچمداره؟ یا مثلا Moto x ?
        p6 هم وقتی اومد پرچمدار بود واسه خودش.
        الان بلک بری پرچمداره؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH