نقد و بررسی آیفون 14 پرو مکس

نقد و بررسی آیفون 14 پرو مکس توسط برترین منتقدان حوزه فناوری

در این مطلب، آیفون 14 پرو مکس را از دید برترین منتقدان حوزه فناوری بررسی می‌کنیم و نگاهی به نقاط قوت و ضعف این گوشی از دید آن‌ها خواهیم داشت.

اواسط شهریور ماه امسال بود که معرفی آیفون 14 پرو مکس در مراسم پر سر و صدای اپل را به صورت زنده در آی‌تی‌رسان پوشش دادیم و مشخصات آن به صورت رسمی ارائه شد.

مطابق رسم همیشگی آی‌تی‌رسان پس از معرفی هر گوشی، آیفون 14 پرو مکس را با نسل‌های قبلی آن در این مقایسه و سپس با پرچم‌داران قدرتمند بازار، در این مطلب به همراه جدول مشخصات آن‌ها مقایسه کردیم.

حال امروز قصد داریم قدم تازه‌ای در جهت نقد و بررسی آیفون 14 پرو مکس برداریم و نظرات تعدادی از بهترین منتقدان حوزه فناوری و مشخصاً تلفن‌های همراه را در کنار هم مرور کنیم. همچنین نقاط قوت و ضعف آیفون 14 پرو مکس را از دید این منتقدان در کنار یکدیگر می‌گذاریم و نقاط اشتراک و اختلاف آن‌ها را در جدولی در انتهای مقاله برای شما تهیه می‌کنیم. هر منتقد و وبسایت نقد و بررسی هم شیوه، بیان و نقطه نظرهای خاص خود را دارد و تا جایی که بتوانیم تلاش می‌کنیم مطالب آن‌ها با همان زبان و برای شما بیان کنیم.

نقد و بررسی آیفون 14 پرو مکس | وبسایت tom’s guide

وبسایت tom’s guide نقد و بررسی خود را از آیفون 14 پرو مکس را این‌گونه شروع می‌کند: با وجود داینامیک آیلند هوشمند، دوربین‌های قدرتمند، ویژگی always-on display و عمر باتری خیلی بلند، آیفون 14 پرو مکس بهترین تلفن هوشمندی است که با پولتان می‌توانید بخرید!

در ادامه این وبسایت، آیفون 14 پرو مکس را قدرتمندترین و لذت‌بخش‌ترین گوشی برای کار کردن با آن معرفی کرده است، هرچند به گران‌قیمت بودن آن هم اشاره شده است.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی این گوشی، از نکاتی است که خیلی نگاه این منتقد را به خود جذب کرده است، اما در این بررسی بزرگ‌ترین آپگرید یا پیشرفت این نسل نسبت به نسل قبلی، ویژگی «داینامیک آیلند» خوانده می‌شود.

این منتقد اعتقاد دارد اپل بار دیگر موفق شده است با استفاده از تراشه A16 Bionic، سریع‌ترین و روان‌ترین گوشی بازار را تولید کند؛ هرچند صرفاً منظور آن‌ها بنچمارک‌ها و عملکرد سخت‌افزاری این گوشی نیست، بلکه این تراشه قابلیت‌های مختلفی، از ویژگی always-on display گرفته تا کیفیت کم‌نظیر دوربین را فراهم می‌سازد.

نقاطی که این بررسی از آن‌ها انتقاد کرده است، سنگینی وزن این گوشی و عدم پشتیبانی از شارژ سریع‌تر (نسبت به رقبا) است. در ادامه نگاهی واضح‌تر به نقاط قوت و ضعف آیفون 14 پرو مکس از دید این منتقد داشته باشم:

نقاط قوت نقاط ضعف
+ دوربین 48 مگاپیکسل فوق‌العاده

+ داینامیک آیلند بسیار هوشمند

+ عمر باتری عالی

+ ویژگی always-on display (صفحه همیشه روشن)

+ قابلیت Action mode تحسین‌برانگیز برای فیلم‌برداری

– نداشتن جای سیم‌کارت که می‌تواند آزاردهنده باشد

– سرعت شارژ 20 واتی

– ضخامت و وزن نسبتاً زیاد

در مجموع، این بررسی بسیار مثبت بود و آیفون 14 پرو مکس را غولی در دنیای تلفن‌های هوشمند و بهترین گوشی که می‌توانید بخرید، می‌داند.

خواندن این review در سایت اصلی tom’s guide

نقد و بررسی آیفون 14 پرو مکس | وبسایت techradar

وبسایت techradar، بررسی خود را با عنوان «بهترین و بزرگ‌ترینِ همه چیز در یک آیفون» شروع می‌کند. طبق گفته این بررسی، آیفون 14 پرو مکس بهترین از همه چیز را در دنیای آیفون دارد؛ یعنی بهترین طراحی، بهترین صفحه نمایش، بهترین دوربین‌ها و هوشمندترین نمایشگر در این گوشی وجود دارد و قابلیت پخش صدای آن هم مورد تحسین قرار می‌گیرد.

به قیمت بالای این گوشی هم اشاره شده است، ولی نکته خوبی که در این بررسی مطرح می‌شود، آن است که وقتی شما می‌خواهید آیفون بخرید و پول زیادی برای آن پرداخت کنید، درخواست یک گوشی «آرمانی» را دارید؛ آیفون 14 پرو مکس همان هندست آرمانی گران‌قیمت برای شماست.

تراشه A16 Bionic مورد تحسین این منتقد هم قرار گرفته است و یک پیشرفت بزرگ نسبت به نسل قبلی حساب می‌شود. همچنین در این بررسی، سیستم‌عامل iOS 16 نمره 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

در ادامه جمع‌بندی این بررسی، مانند بررسی قبلی، به وزن زیاد این گوشی اشاره می‌شود. وبسایت techradar برای کسانی که وزن کم‌تر می‌خواهند، آیفون 14 پرو با صفحه کوچک‌تر را پیشنهاد می‌کند. نگاهی اجمالی به نقاط قوت و ضعف این گوشی در این بررسی داشته باشیم:

نقاط قوت نقاط ضعف
+ طراحی و ساخت بسیار خوب

+ کیفیت دوربین باورنکردنی

+ قابلیت داینامیک آیلند هوشمند و دارای نوآوری است

– زوم 3 برابر، مقداری کم است

– عدم پشتیبانی از شارژ فوق سریع

– عمر باتری نسبت به نسل قبلی ضعیف‌تر شده است

نکته جالبی که شاید متوجه آن شده باشید، تناقض نظر این وبسایت درمورد باتری، نسبت به وبسایت قبلی است! اتفاقاً برای همین هم ما این بررسی‌ها را کنار هم می‌گذاریم تا شما متوجه اختلاف و اشتراک نظرهای مختلف درباره یک گوشی باشید. این بررسی عمر باتری، به خصوص در حالت always-on display را «ناامیدکننده» خوانده است.

خواندن این review در سایت اصلی techradar

نقد و بررسی آیفون 14 پرو مکس | وبسایت GSMArena

جی‌اس‌ام آرنا بررسی خود درباره آیفون 14 پرو مکس را با عنوان «بهترین آیفون تاریخ» شروع می‌کند. این منتقد می‌گوید بهترین آیفون تاریخ، با پیشرفت‌های متعدد و متنوع به بازار خواهد آمد و حتی اگر این پیشرفت‌ها را خیلی متحول‌کننده ندانیم، آن‌ها وجود دارند و این گوشی را تبدیل به بهترین آیفون تا به امروز کرده‌اند. روشن‌ترین صفحه نمایش حالا با ویژگی Always-on Display ترکیب شده و یک نمایشگر عالی را رقم زده است و در مقابله با سیستم دوربین‌ها هم با یک بهبود همه‌جانبه مواجه می‌شویم.

از ویژگی‌های مثبت دیگری که این منتقد به آن‌ها اشاره می‌کند، عمر باتری عالی، اسپیکرهای فوق‌العاده و ساخت مقاوم و باکیفیت هستند. تراشه این گوشی توسط این وبسایت هم مورد تحسین قرار می‌گیرد و با پشتیبانی 5 ساله نرم‌افزار، یک ترکیب خیلی خوب در برابر ما قرار می‌گیرد.

مانند دو وبسایت قبلی، طبیعتاً از قیمت زیاد این گوشی نمی‌توان گذشت. جی‌اس‌ام آرنا در جمع‌بندی این بررسی این‌گونه توضیح می‌دهد که آیفون 14 پرو مکس یک هندست شگفت‌انگیز با نقاط ضعف کم است، نقاط ضعفی که با توجه نسل و سایز این گوشی، می‌توان گفت طبیعی هستند.

نقاط قوت نقاط ضعف
+ طراحی پیش‌رو (بهترین حال حاضر)، مقاوم و ضد آب

+ نمایشگر اولد 120 هرتزی عالی با ویژگی Always-on Display، دالبی ویژن و روشنایی 2 هزار نیت

+ عملکرد سخت‌افزاری پیش‌رو با ثبات خیلی خوب

+ عمر باتری پیش‌رو

+ کیفیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری بی‌نظیر

+ بهترین لرزش‌گیر ویدیو بین تمام اسمارت‌فون‌های موجود و قابلی Action mode برای فیلم‌برداری

+ اسپیکرهای فوق‌العاده

+ فیس ID، پشتیبانی از ویژگی درخواست کمک ماهواره‌ای و تشخیص تصادفات

+ گارانتی 5 سال آپدیت iOS (مثل تمام آیفون‌های دیگر)

– داینامیک آیلند مانند شمشیر دولبه است؛ ممکن است عاشقش شوید یا ازش متنفر باشید

– بزرگ‌تر و سنگین‌تر از اکثر گوشی‌های رقیب

– بدون شارژر و با سرعت شارژ نسبتاً کم

– محدودیت‌های سیستم‌عامل iOS ممکن است برای تازه‌واردان این اکوسیستم ناخوشایند باشد

نقد و بررسی جی‌اس‌ام آرنا از آیفون 14 پرو مکس اپل، به طور کلی مثبت بود و اکثر قسمت‌های این هندست را تحسین کرده بود.

خواندن این review در سایت اصلی GSMArena

نقد و بررسی آیفون 14 پرو مکس | وبسایت NotebookCheck

دو کلمه «غول‌آسا» و «قدرتمند»، کلمات جدید یا عجیبی برای توصیف این هندست اپل نیستند، وبسایت نوتبوک‌چک هم با همین کلمات نقد و بررسی خود را شروع می‌کند که با کلمه دیگری ترکیب می‌شود: آجر!

این وبسایت می‌گوید بزرگ‌ترین اسمارت‌فون اپل، حجیم و سنگین است، ولی صفحه 6.7 اینچی فوق روشن، پردازنده سریع و بالاتر از همه، باتری بسیار بزرگ‌تر نسبت به مدل پرو را ارائه می‌دهد. این وبسایت برعکس منتقدان قبلی، درباره دوربین آیفون 14 پرو مکس خیلی هیجان‌زده نیست و این موضوع که نسبت به نسخه پرو پیشرفتی نداشته است را مطرح می‌کند. قدرت پردازنده و نمایشگر مورد تحسین این منتقد هم قرار می‌گیرد و صفحه نمایش بزرگ و روشن آن، مناسب گیمینگ دانسته می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
+ نمایشگر بزرگ، واضح، فوق روشن و 120 هرتزی

+ عمر باتری بسیار خوب

+ سخت‌افزار بسیار قوی

+ ستاپ دوربین خوب

+ محلی‌سازی دقیق

+ پشتیبانی طولانی از به‌روزرسانی‌های مختلف

– سنگین

– عدم پشتیبانی از Wi-Fi 6E

– عدم پشتیبانی از ارتباط با امواج میلی‌متری در خارج از آمریکا

– قابلیت حذف نویز ضعیف هنگام صحبت با تلفن

– پشتیبانی ضعیف صدا از طریق بلوتوث

– تنها 12 ماه وارانتی

نوتبوک‌چک در جمع‌بندی می‌گوید آیفون 14 پرو مکس بسیار شبیه آیفون 14 پرو، ولی بزرگ‌تر و سنگین‌تر است و به نوعی این موضوع را نقد می‌کند که ویژگی‌های جدید آن‌ها اکثراً مشترک هستند و وجه تمایزهای آن‌ها هم خیلی در استفاده روزانه نقش مهمی بازی نمی‌کنند. در کل این عدم پیشرفت آیفون 14 پرو مکس نسبت به پرو، توی ذوق منتقد یا منتقدان نوتبوک‌چک زده است.

خواندن این review در سایت اصلی NotebookCheck

نقد و بررسی آیفون 14 پرو مکس | وبسایت PhoneArena

منتقد سایت فون‌آرنا پس از کار با این گوشی می‌گوید: «اگر بهترین تجربه از اپل را در سال 2022 و اکثر سال 2023 می‌خواهید، باید آیفون 14 پرو مکس بگیرید.» از این جمله که بیان واضحات بود (طبیعتاً گران‌ترین و جدیدترین مدل هر گوشی، بهترین آن است) که بگذریم، این منتقد به این موضوع اشاره می‌کند که کسانی که آیفون 13 پرو مکس یا حتی 12 پرو مکس دارند، نیازی به تغییر گوشی خود ندارند، چرا که نسل جدید آن‌ها، آن‌قدر تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجهی ندارد که هزینه آن را توجیه کند.

نگاهی به نقاط قوت و ضعف این هندست، طبق نقد و بررسی فون‌آرنا داشته باشیم:

نقاط قوت نقاط ضعف
+ عملکرد بی‌نظیر و پیش‌رو

+ داینامیک آیلند بسیار کاربری و مفرح است

+ عمر باتری خیلی خوب

+ کیفیت ضبط ویدیو فوق‌العاده

+ روشنایی زیاد و زیبایی نمایشگر به همراه قابلیت Always-on Display

+ طراحی شیک و مدرن

– سرعت شارژ نسبتاً کم

– پیشرفت‌های متحول‌کننده کم

– عدم پشتیبانی از سیم‌کارت فیزیکی

فون‌آرنا می‌گوید آیفون 14 پرو مکس، تقریباً همان آیفون 14 پرو ولی با ابعادی بزرگ‌تر است، ولی نسبت به گوشی‌های دیگر آیفون پیشرفت‌های قابل توجهی مثل دوربین، عملکرد و نمایشگر دارد. این منتقد معتقد است با توجه به گوشی‌های تاشو و مدل‌های جدیدتر، آیفون 14 پرو مکس آن‌قدرها هم خرید جذابی نیست.

خواندن این review در سایت اصلی PhoneArena

جمع‌بندی و مقایسه کلی

در آخر بهتر است یک جمع‌بندی کلی از نقد و بررسی‌های این 5 سایت که باهم مرور کردیم، داشته باشیم. برای این جمع‌بندی و درک بهتر نقاط اشتراک و اختلاف نظرهای این منتقدان، چه چیزی بهتر از آن‌که ویژگی‌هایی که چندبار در نقاط قوت هر سایت تکرار شده‌اند را در جدول زیر ببینیم؟

نقاط قوت مشترک بین منتقدان دفعات تکرار نقاط ضعف مشترک بین منتقدان دفعات تکرار
کیفیت دوربین 5 سرعت شارژ 4
باتری 4 وزن زیاد 3
نمایشگر و ویژگی‌های آن 4 عدم پشتیبانی از سیم‌کارت فیزیکی 2
طراحی و ساخت 3
قابلیت داینامیک آیلند 3
عملکرد سخت‌افزار 3

 

نظر شما چیست؟ کدام بررسی را بهتر و منطقی‌تر می‌دانید؟ دیدگاه خود را از بخش نظرات زیر این پست، با مخاطبان و تیم آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

2 در مورد “نقد و بررسی آیفون 14 پرو مکس توسط برترین منتقدان حوزه فناوری”

  1. مهدی حسینی

    ببخشید اولین گوشی تمام صفحه سامسونگ گلکسی اس ۸ پلاس بود درسته ببخشید فرق سوکت میکروپلاگ با تایپ سی در شارژ کردن تبادل اطلاعات هست درسته
    ببخشید اگه کسی واقعا نتونه تو کار کامپیوتر لپتاپ موبایل تنونه بیاد یا واقعا خداوکیلی اینکاره نباشه میتونه تو کار لوازم جانبی مانند ماوس کیبورد رم فلش غیره بیاد یه مغازه اجاره ای درسته
    یا کار فروش مودم اینترنت یا شبکه لوازم جانبی هم میگید این کاره نیستی خداوکیلی

    1. داداش با این متنی که نوشتی تن دهخدا دوبار تو گور لرزید. خودت یه بار بخون ببین میفهمی چی گفتی ?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH