گوگل از پذیرش رمزارزها برای تراکنش‌های پرداختی خبر داد

گوگل اعلام کرده که به‌زودی پرداخت هزینه اشتراک خدمات ابری این شرکت با استفاده از ارزهای دیجیتالی امکان‌پذیر خواهد شد. غول جستجوگر به منظور فعال‌سازی قابلیت پرداخت هزینه اشتراک سرویس‌های ابری خود با استفاده از رمزارزها در اوایل سال 2023 با یک صرافی ارزهای دیجیتالی موسوم به کوین‌بیس (Coinbase) همکاری خواهد کرد. در مقابل Coinbase نیز اعلام کرده که این صرافی از زیرساخت‌های ابری گوگل استفاده خواهد کرد.

به‌دنبال اعلام این خبر، ارزش سهام Coinbase در رویداد معاملاتی روز سه‌شنبه 8.4 درصد افزایش یافت؛ اگرچه ارزش سهام این صرافی در سال میلادی گذشته بیش از 70 درصد کاهش داشته است.

در نتیجه گوگل قصد دارد تا 10 ارز دیجیتالی مختلف از جمله بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین، بیت‌کوین کش و دوج‌کوین را مورد پذیرش قرار دهد. این قابلیت در اوایل سال آینده میلادی راه‌اندازی شده و در ابتدا برای تعداد محدودی از کاربران قابل دسترس خواهد بود. با این‌حال قابلیت مذکور نهایتا تمامی کاربران را تحت پوشش قرار خواهد داد.

صرافی Coinbase بخش عمده‌ای از درآمد خود را از محل تراکنش‌های خرده فروشی کسب می‌کند. این صرافی اپلیکیشن‌های خود را از سرویس‌های وب آمازون (Amazon Web Services) به Google Cloud منتقل خواهد کرد. مفاد و شرایط این معامله هنوز اعلام نشده است؛ اما بی‌تردید Coinbase درصدی از مبلغ تراکنش‌های انجام شده در بستر این صرافی را به‌عنوان کارمزد دریافت خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH