یک قدم رو به جلو برای خانه‌های هوشمند؛ سامسونگ و گوگل از اکوسیستم یکدیگر پشتیبانی می‌کنند + ویدیو

تنوع دستگاه‌های خانگی هوشمند در حال افزایش است؛ اما مشکلات مربوط به سازگاری میان برندهای مختلف برای کاربران دردسرساز می‌شود. اتحادیه استانداردهای ارتباطی اخیرا از پروتکل جدیدی با نام Matter رونمایی کرده است. هدف از ارائه این پروتکل، کنترل آسان‌تر یک خانه هوشمند شامل ترکیبی از دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت‌های مختلف است.

امروز از یک گام بزرگ روبه جلو در راستای تحقق این هدف پرده برداشته شد؛ چرا که شرکت‌های سامسونگ و گوگل در زمینه ایجاد یک پل ارتباطی میان SmartThings و دستگاه‌های گوگل هوم با یکدیگر توافق کردند.

این پل ارتباطی بر پایه ویژگی چند مدیر روی پروتکل Matter بنا شده است. بدین‌ترتیب اپلیکیشن‌های متفاوت می‌توانند به یک یا چند دستگاه متصل شده و آنها را کنترل کنند. این موضوع بدان معناست که دستگاهی که در گوگل هوم راه‌اندازی شده است؛ در برنامه SmartThings نیز ظاهر می‌شود (و بالعکس). بنابراین دیگر لازم نیست که به‌خاطر بسپارید که کدام برنامه، چراغ‌ها را کنترل نموده و کدام‌یک اسپیکرهای هوشمند را کنترل می‌کند.

بنابراین کاربران به‌صورت آزادانه می‌توانند دستگاه هوشمند مورد نظر خود را خریداری نمایند؛ نه اینکه به‌دنبال دستگاهی بگردند که از برنامه و اکوسیستم مشابه با سایر دستگاه‌های خانه هوشمند استفاده می‌کند (سروکله زدن با چندین برنامه مختلف امری ایده‌آل محسوب نمی‌شود). تا زمانی‌که دستگاه از پروتکل Matter پشتیبانی می‌کند؛ کاربران با استفاده از اپلیکیشن مورد نظر خود (SmartThings سامسونگ یا گوگل هوم) قادر به کنترل یا اتوماسیون آن خواهند بود.

گوگل و سامسونگ تنها شرکت‌‌های پشتیبانی‌کننده از پروتکل Matter محسوب نمی‌شوند. فهرست برندهای پشتیبانی‌کننده از این پروتکل در ادامه قابل رویت است. در این فهرست اسامی شرکت‌هایی نظیر آمازون، ایکیا، ال‌جی، میدیا و Tuya به چشم می‌خورد. بعلاوه چندین شرکت تولیدکننده اسمارت‌فون نظیر هواوی، اوپو و اپل نیز در فهرست مورد اشاره جای دارند.

Jaeyeon Jung؛ معاون ارشد سامسونگ و رئیس بخش SmartThings ضمن اظهاراتی خاطرنشان کرد: “هم SmartThings و هم گوگل به حق انتخاب کاربران احترام گذاشته و توانایی کنترل دستگاه‌های مختلف را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. این همکاری با ارتقاء تجربه کاربران و افزایش شفافیت بین اکوسیستم‌ها، تعهد به رعایت حقوق مشتری را تقویت می‌کند.”

قابلیت پشتیبانی از ویژگی مولتی ادمین Matter طی چند هفته آینده از جانب شرکت‌های سامسونگ و گوگل ارائه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH