بیانیه مهم روبیکا: از جایی حمایت نمی‌شویم؛ می‌خواهیم در یک فضای رقابتی فعالیت کنیم

سوپراپلیکیشن روبیکا که این روزها به عنوان جانشین اینستاگرام معرفی شده در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال جذب کاربران در یک فضای رقابتی است.

به تازگی در نشست اتاق بازرگانی صنایع، معادن و بازرگانی که در خصوص بررسی اثرات محدودسازی اینترنت بر کسب و کارها برگزار شده بود، نیما قاضی، رییس انجمن تجارت الکترونیک در خصوص هزینه تولید روبیکا گفت: دو سال پیش یک آقایی که در روبیکا مسئولیت داشت، گفت 2500 میلیارد تومان پول آنجا خرج کردیم. از نظر ما دستاوردش صفر بود. گفتیم که الان چه دستاوردی داشتی؟ گفت تجربه خوبی بود داشتیم قلق‌گیری می‌کردیم!

قاضی‌ ادامه داد: مجددا قرار است 2500 میلیارد تومان برای این پلتفرم خرج شود، این هزینه از کل سرمایه‌گذاری اکوسیستم استارتاپی ایران بیشتر است.

در عین حال رسانه‌های دولتی تاکید بر این دارند که روبیکا جانشین اصلی اینستاگرام خواهد بود و کیفیت خدمات آن مانند اینستاگرام، می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند.

روبیکا در بیانیه‌ای نسبت به حواشی اخیر پیرامون این شبکه اجتماعی واکنش نشان داد و پاسخ شایعات مطرح شده از طرف افراد و رسانه‌های مختلف را بیان کرد.

در این بیانیه در ابتدا در خصوص قطع اینترنت و خدمات این اپلیکیشن نوشته شده:

روبیکا از شرایطی که در هفته‌های اخیر برای اینترنت و دسترسی به سرویس های بین المللی پیش آمده و موجب نارضایتی هموطنان شده، تلاش می‌کند در حیطه عملکرد پلتفرم خود، تا زمان در دسترس قرار گرفتن مجدد سرویس‌های بین‌المللی، خدمات ارتباطی مناسبی را به هموطنان ارائه کند.

روبیکا ادعای کمک‌های دولتی برای رشد و توسعه این پلتفرم را نادرست دانست، بخشی از سهام این پلتفرم برای دو اپراتور همراه اول و ایرانسل است و در این بیانیه تاکید شده که تاکنون حمایت ویژه‌ای از دولت دریافت نکرده، در این بیانیه آمده:

این اپلیکیشن باتوجه به مدل درآمدی براساس سهم درآمد از ترافیک مصرفی کاربران، برای سهامداران خود سودآور بوده و نیازی به حمایت‌های مالی دولتی ندارد. لازم به ذکر است باتوجه به مدل درآمد روبیکا براساس سهم درآمد از ترافیک مصرفی کاربران و اقبال گسترده مخاطبان، نه تنها این سوپراپلیکیشن برای سهامداران خود بار هزینه‌ای نداشته، بلکه سودآور نیز بوده است.

در این بیانیه به سیستم کسب درآمد روبیکا نیز اشاره شده است:

همچنین، از سال گذشته تاکنون که سرویس کسب درآمد روبیکا در اختیار تمام کاربران قرار گرفته است، بیش از صد هزار نفر توانسته‌اند از طریق تولید محتوا و فعالیت در روبیکا کسب درآمد داشته باشند.

اما روبیکا با انتقاد از فضای انحصارگرایانه و محدودیت برای دیگر پلتفرم‌ها نوشت:

ترجیح می‌دهیم در یک فضای رقابتی، بر اساس مزیت‌های بومی با سایر پلتفرم‌ها رقابت کنیم.

روبیکا در این بیانیه تاکید کرده است:

مجموعه روبیکا ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده، خواستار ارائه مستندات از مدعیان است و آنان را به رعایت اخلاق حرفه‌ای و عدم بیان ادعاهای غیر مستند و مجعول دعوت می‌کند. همچنین روبیکا حق خود را برای شکایت از این قبیل ادعاها محفوظ می داند.

1 در مورد “بیانیه مهم روبیکا: از جایی حمایت نمی‌شویم؛ می‌خواهیم در یک فضای رقابتی فعالیت کنیم”

  1. در روبیکا امکان حذف گفتگو وجود ندارد امتحان کنید اعلان کسانی که به روبیکا پیوستند پس از حذف دوباره نشان داده می شود و وقتی موقعیت مکانی را می خواهد . میخواهد دسترسی همیشگی داشته باشد .طبق اعلانی این مطلب را نمایش می دهد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH