دنیای NFTها به اینستاگرام و فیسبوک رسید

بلاخره قابلیت اشتراک گذاری NFT در اینستاگرام و فیسبوک که از جمله محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان محسوب می‌شوند، در دسترس کاربران آمریکایی قرار گرفت. اکنون کاربران ایالات متحده می‌توانند از اپلیکیشن‌های مذکور به کیف‌پول‌های مجازی خود متصل شوند و قادر به اشتراک گذاری NFT خواهند بود. ناگفته نماند که قابلیت مذکور در 100 کشور جهان در دسترس قرار خواهد گرفت.

در تابستان گذشته کمپانی متا قابلیت NFT را برای شبکه‌های اجتماعی خود به تدریج عرضه کرد. این کمپانی اولین پشتیبانی‌های NFT را در تاریخ May 2022 معرفی کرد و بعد از آن، از ویژگی مذکور در ماه ژوئن برای فیسبوک رونمایی شد. پس از گذراندن مراحل اولیه و معرفی شدن این خدمات جدید، کاربران در ماه آگوست قادر بودند که بین دو پلتفرم فیسبوک و اینستاگرام NFT ارسال کنند.

هرچند تا مدتی پیش تنها تعداد محدودی از کاربران برگزیده به صورت آزمایشی از قابلیت اشتراک گذاری NFT در اینستاگرام و فیسبوک استفاده می‌کردند، اما به لطف به‌روزرسانی اخیر و باتوجه به تعداد بسیار زیاد کاربران این دو پلتفرم که در مجموع به 4.3 میلیارد نفر می‌رسد، حضور NFT‌ها در شبکه‌های اجتماعی به صورت قابل توجه‌ی گسترش پیدا کرد.

تا این لحظه کمپانی متا از NFTها در سه بلاکچین اتریوم، پالیگان و فلو پشتیبانی می‌کند و احتمال می‌رود که در آینده، شاهد اضافه شدن بلاکچین سولانا باشیم. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که در حال‌حاضر وضعیت اقتصادی شرکت متا بسیار نابسامان است و این کمپانی قصد دارد جهت بهبود شرایط، استخدام برخی از گروه‌‌ها را فعلا متوقف کند یا تغییراتی در ساختار بخش‌های مختلف خود اعمال کند. علاوه بر موارد ذکر شده، متا اجرای برخی از برنامه‌های خود را به تعویق انداخته و به فکر کاهش بودجه گروه‌های خود است.

قابلیت اشتراک گذاری NFT در اینستاگرام و فیس‌بوک در حالی به صورت گسترده عرضه شده است که مدیر عامل کمپانی مادر این دو پلتفرم (مارک زاکربرگ) اعلام کرده طی 18 سال فعالیت خود، برای نخستین بار شاهد از دست رفتن سرمایه این کمپانی است. زاکربرگ در ادامه صحبت‌های خود افزود که در پی ضرر و زیان‌ها تا پایان سال 2023 میلادی، متا به کمپانی کوچک‌تری تبدیل خواهد شد. مدیر عامل متا در پایان صحبت‌های خود این موضوع را مطرح کرد که امیدوار بود، وضعیت اقتصاد جهانی در شرایط فعلی به ثبات رسیده باشد. اکنون باوجود وضعیت نامتعادل اقتصاد جهان، کمپانی متا سیاست‌های محافظه کارانه‌ای را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH