اولین خودرو الکترونیکی جیپ رونمایی شد

شرکت خودروسازی جیپ از نخستین اتومبیل برقی خود با نام Jeep Avenger رسما رونمایی کرد. این خودرو یک مدل شاسی بلند (SUV) جمع‌وجور به‌شمار رفته و در وهله نخست بازار اروپا را هدف‌گیری نموده است. فروش این خودرو در اروپا از اوایل سال 2023 آغاز خواهد شد.

خودرو جدید Jeep Avenger توسط کارخانه لهستانی استلانتیس واقع در شهر تیچی تولید خواهد شد. این محصول بر پایه یک پلتفرمی الکتریکی 400 ولتی تولید شده و از یک موتور برقی با توان 156 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن‌متر بهره می‌گیرد. این خودرو جدید از 6 حالت مختلف رانندگی شامل Normal (نرمال) برای رانندگی روزمره، Sport (اسپرت)، Eco (اقتصادی) به منظور افزایش میزان صرفه‌جویی در مصرف انرژی، Snow (برف)، Mud (گل) و Sand (شن) پشتیبانی می‌کند.

این خودرو از یک باتری 54 کیلووات ساعتی تولید شده توسط کمپانی استلانتیس استفاده می‌کند. این باتری برد پیمایشی 400 کیلومتری در چرخه رانندگی WLTP را برای خودرو به ارمغان می‌آورد. شارژ 20 تا 80 درصدی این باتری با استفاده از یک آداپتور 100 کیلوواتی 24 دقیقه زمان خواهد برد. همچنین کاربران با تنها 3 دقیقه شارژ باتری Jeep Avenger قادر به پیمایش مسافت 30 کیلومتری خواهند بود. شارژ کامل باتری از طریق کابل AC و شارژر 11 کیلوواتی 5.5 ساعت زمان خواهد برد.

طول بدنه خودرو جدید Jeep Avenger تنها برابر با 4.08 متر است. این محصول دارای برآمدگی‌های کوتاه در قسمت‌های جلویی و عقبی بوده و این موضوع موجب بهبود تناسبات، قدرت مانور و قابلیت‌های آفرود اتومبیل می‌شود. فاصله این خودرو برقی تا سطح زمین نیز برابر با 200 میلی‌متر است.

فضای داخلی Jeep Avenger دارای یک پنل ابزار دیجیتالی با قطر 7 یا 10.25 اینچ (بسته به پیکره‌بندی) و یک نمایشگر مرکزی 10.25 اینچی برای سیستم پخش چندرسانه‌ای است. همچنین این خودرو مجهز به صندلی‌های چرمی با قابلیت ماساژور و تنظیمات متعدد، سانروف و شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند است. حجم کل محفظه‌های ذخیره‌سازی در کابین خودرو برابر با 34 لیتر است.

سیستم‌های ایمنی فعال و کمک راننده در Jeep Avenger شامل سامانه نظارت بر نقاط کور، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، قابلیت کروز کنترل خودکار با امکان حفظ خودکار مسیر و ترمز اضطراری در مقابل عابران پیاده و موانع هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH