خودروی لاکچری کادیلاک Celestiq الکتریکی معرفی شد + گالری تصاویر

کادیلاک Celestiq خودروی نمایشی منحصر به‌فردی بود که امروزه به عنوان یک پرچمدار در بین خودروها شناخته می‌شود و قرار شده که تولید این خودرو پس از دی ماه سال 2023 آغاز شود، اما هم اکنون کادیلاک مشخصات رسمی این سدان را منتشر کرده است. اگر مشتریان در حال حاضر خواهان این خودرو باشند، این شرکت به صورت سفارشی آن را تولید خواهد کرد.

لازم به ذکر است که قیمت آن نیز از 300 هزار دلار شروع می‌شود و طبق درخواست‌های مشتری برای افزایش ویژگی‌ها، قیمت آن افزایش خواهد یافت. این خودروی Celestiq به پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز مجهز است، دارای دو موتور الکتریکی بوده که در مجموع 600 اسب بخار (447 کیلووات) و 640 پوند فوت (868 نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کند. با این تفاسیر خودرو می‌تواند در عرض 3.8 ثانیه تا 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت) را طی کند.

این خودروی سدان پهناور یک باتری 111 کیلووات ساعتی دارد که حدود 300 مایل (483 کیلومتر) برد دارد. شارژر این خودرو از نوع سریع بوده و از 200 کیلووات DC پشتیبانی می‌کند. تنها کافی است ده دقیقه به برق متصل باشید تا بتوانید مسافت 78 مایل (126 کیلومتر) را با خودروی کادیلاک طی کنید.

با وجود سیستم پنج بخشه در سیستم جلوبندی خودرو در جلو و عقب ماشین تجربه رانندگی خیلی خوبی برای خریداران فراهم می‌شود. کادیلاک به فنرهای منعطف ​​و سیستم Magnetic Ride Control 4.0 مجهز شده است  که باعث می‌شود دست‌انداز جاده انقدر هم بد بنظر نرسند. میله‌های Active Roll Control نیز در هنگام دور زدن به خودرو کمک می‌کند تا بدنه آن نجرخد. چرخ‌های عقب هم این قابلیت را دارند تا 3.5 درجه بچرخند و مانور بهتری برای خودرو فراهم کنند.

خریداران می‌توانند کادیلاک Celestiq را با رینگ‌های 23 اینچی آلومینیومی شکل گرفته سفارش دهند. این رینگ‌ها نسخه‌ای جذاب از تایر میشلین پایلوت اسپرت الکتریکی است. در کادیلاک Celestiq از الگوی عاج لاستیک، فناوری خود درزبند، و ورودی فوم استفاده شده تا رانندگی آرام‌تری برای مالکان خودرو فراهم آورد.

همچنین این خودروی برقی از سیستم کمک راننده بدون هندزفری Ultra Cruise پشتیبانی می‌کند؛ این ویژگی به افراد امکان می‌دهد تا حتی در سفر نیز حس خوبی راحتی را تجربه کنند. اگر راننده در ماشین حضور نداشته باشد، خودرو می‌تواند خود را از راه دور پارک کند.

ظاهر خودرو

نسخه تولیدی Celestiq دارای کاپوت بلند و سقف شیب‌دار است که بسیار به کانسپت شباهت پیدا می‌کند. از بیرون روی ماشین هیچ دستگیره دری مشاهده نمی‌شود اما مالک با فشار دادن یک دکمه می‌تواند در را باز یا بسته کند.

در خودرو از 115 قطعه سه بعدی استفاده شده است که شامل کلید پنجره، دستگیره‌های در و تزئینات اضافی کنسول و سرگرمی است. 300 قطعه هم از یک فرآیند ساخت حاصل می‌شود که می‌تواند ورق‌های فلزی را به طور دلخواه خم کند. در جلوپنجره و سپر جلو از آلومینیوم قالب‌ریزی شده استفاده می‌شود.

فضای داخلی

در داخل خودرو صفحه نمایش 55 اینچی اریب روی داشبورد قرار دارد. البته دو صفحه نمایش به یک شیشه به هم متصل هستند. برای کنترل سیستم از یک دستگیره فلزی و شیشه‌ای روی کنسول استفاده می‌شود. امکان وب‌گردی در رسانه و اینترنت برای مسافران وجود دارد که تنها آنها قادر به دیدنش هستند؛ یعنی یک سپر حفاظتی وجود دارد که راننده نمی‌تواند به آن دست یابد. علاوه بر این‌ها، یک مانیتور 11 اینچی اریب نیز در مرکز خودرو بین سرنشینان جلو قرار گرفته است.

هر سرنشین در عقب ماشین از یک صفحه نمایش 12.6 اینچی و یک صفحه نمایش 8 اینچی برای تنظیم صندلی، دمای خودرو و در برخوردار است. در بالا، سقف شیشه‌ای هوشمندی قرار گرفته است که دارای چهار بخش قابل کنترل است. یعنی هر فرد این قابلیت را دارد که از 20 درصد تا 1 درصد رنگ‌ها را تنظیم کند. این پنل پوشش‌هایی دارد که می‌تواند مادون قرمز را منعکس کرده و از گرم شدن فضای داخلی خودرو جلوگیری کند.

تجربه خرید

آنطوری که شرکت ادعا کرده است هیچ دو نمونه از این سدان‌ها مشابه نیستند چون علایق افراد متفاوت بوده و آپشن‌های زیادی برای شخصی‌سازی برایشان وجود دارد. کادیلاک قرار است خودروی خود Celestiq را در مرکز جهانی فنی جنرال موتورز (General Motors Global Technical Center) در وارن، میشیگان بسازد. تیم مونتاژ هم تا آن زمان تنها بر روی شش وسیله نقلیه کار خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH