نسخه کراس‌اوور میتسوبیشی XFC به زودی معرفی می‌شود + گالری تصاویر

کانسپت میتسوبیشی XFC کراس‌اوور کوچکی است که اخیرا در پرجمعیت‌ترین شهر ویتنام (Ho Chi Min City) رونمایی شد.

این خودرو بسبار محکم بوده و چراغ‌های ال‌ای‌دی ال شکلی دارد که در روز هم روشنایی دارند. آنها کمی پایین‌تر نصب شده‌اند تا یادآور چراغ‌های عقب میتسوبیشی باشند.

شکل‌های شش ضلعی روشنی در انتهای خودرو جای گرفته‌اند. اگر از نمای جانبی به خودرو نگاه کنیم، به جای آینه‌ها دوربین‌های آن را خواهیم دید.

فضای داخلی به چندین صفحه نمایش در کنار هم مجهز شده که جذابیت زیادی به این بخش اضافه می‌کند. کنترل‌های تنظیم آب و هوا هنوز به طور جداگانه ارائه می‌شود که روی یک صفحه لمسی خازنی در کنسول مرکزی تعبیه شده‌اند.

در همین قسمت، دکمه دنده شناور و توقف/شروع قرار دارد. کف فرمان صاف بوده و دکمه‌های لمسی شش‌ضلعی روی آن قرار گرفته‌اند؛ از این‌ها برای بازتاب ماژول HVAC و کنترل‌های روی بخش داخلی در استفاده می‌شود.

نکته جالب ماجرا اینجاست که در این خودرو در بخش صندلی‌های جلو و عقب از روکش زرد رنگی استفاده شده است. این رنگ متضاد در سرتاسر کابین به چشم می‌خورد.

در کف خودرو فضای کافی وجود دارد و برای سه نفر از مسافران فضای عقب خودرو کنترل‌های مربوط به تهویه نیز روی یک صفحه لمسی قرار گرفته‌اند. با اینکه این خودرو کراس‌اوور کوچکی است، ولی فضای داخلی بزرگی در صندوق ارائه می‌دهد.

 

هنوز مشخصات فنی از میتسوبیشی XFC ارائه نشده است، اما خبردار شدیم که رانندگی با این خودرو در جاده‌های خیس و لغزنده خیلی هم سخت نیست. البته با کانسپت XFC می‌توان در جاده‌های عادی، شنی و گلی نیز به راحتی رانندگی کرد.

در نسخه تولیدی بعدی این چراغ‌های درخشان و دوربین‌های جانبی حذف خواهند شد. همچنین دو صفحه نمایشی که در انتهای داشبورد متصل هستند نیز دیگر در نسخه جدید وجود نخواهند داشت؛ کارایی آنها نیز ضبط فیلم‌هایی است که دوربین‌ خودرو ثبت می‌کند.

احتمالا میتسوبیشی قصد دارد در مدلی که برای جاده ارائه می‌کند از دریچه‌های هوا استفاده کند. چرخ‌های 20 اینچی برای این خودرو کمی بزرگ بنظر می‌رسند و احتمالا کنترل‌های لمسی با دکمه‌های معمولی جایگزین می‌شوند.

میتسوبیشی قرار است از سال 2023 خودروهای خود را در بازارهای انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN) از جمله ویتنام به فروش برساند؛ یعنی بین فروردین 2023 تا اسفند 2024. اگر فروش این خودرو زیاد باشد، احتمال دارد شرکت آن را به مناطق خارج از کشورهای جنوب شرقی آسیا نیز ارسال کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH