سرویس رومینگ جهانی HMD در عرض دو سال شکست خورد

سرویس HMD Connect در اوایل سال 2020 راه‌اندازی شد و امکان برقراری آسان اتصال رومینگ را فراهم کرد.

در این سرویس، کاربران قادر به انتخاب گزینه سیم‌کارت معمولی یا eSIM بوده و از میان طرح‌های داده‌ای 14 روزه برای 120 کشور جهان می‌توانستند طرح مورد نظر خود را تعیین نمایند. اکنون HMD به‌صورت بی‌سروصدا از تصمیم خود برای توقف فعالیت HMD Connect خبر داده است.

بدین‌ترتیب فعالیت این سرویس از روز 15 دسامبر 2022 (24 آذر ماه) متوقف خواهد شد.

این موضوع بدان معناست که دسترسی کاربران به هرگونه طرح داده‌ای فعال از بین خواهد رفت. کمپانی پس از تاریخ 15 نوامبر (24 آبان ماه) فروش طرح‌های داده‌ای را متوقف می‌کند. بنابراین آن دسته از کاربرانی که برای مسافرت خارج از کشور طی مدت 1 الی 2 ماه آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ کماکان می‌توانند طرح داده‌ای مورد نظر خود را انتخاب کنند. کلیه اعتبارات باقیمانده پس از تاریخ 24 آذر ماه به مشتریان عودت داده خواهد شد.

اما چه عاملی موجب اتخاذ این تصمیم از جانب کمپانی HMD شده است؟

کمپانی در راستای این موضوع هیچ‌گونه بیانیه مطبوعاتی را منتشر نکرده و تنها به به‌روزرسانی محتوای صفحه HMD Connect اکتفا نموده است. به‌نظر می‌رسد که راه‌اندازی یک سرویس رومینگ در اوایل سال 2020 به لحاظ زمان‌بندی بسیار نادرست بوده است؛ چرا که در این دوره به‌دلیل شیوع فراگیر ویروس کرونا روند تعطیلی سفرهای بین‌المللی آغاز شد.

امروزه اکثر این محدودیت‌ها برداشته شده است؛ اما برای بهبود شرایط فعالیت سرویس HMD Connect احتمالا دیگر خیلی دیر شده است.

از جنبه ظاهری، HMD Mobile کماکان به فعالیت خود ادامه خواهد داد؛ اما این شرکت مخابراتی یک اپراتور MVNO در بریتانیا (با قابلیت پوشش‌دهی سفرهای اروپایی) به‌شمار خواهد رفت. همچنین HMD در زمینه ارائه سرویس‌های ارتباطی سازمانی نیز فعالیت می‌کند. به‌نظر می‌رسد که تصمیم اخیر کمپانی بر فعالیت این سرویس‌ها تاثیرگذار نخواهد بود.

به‌عنوان مثال HMD Connect Pro طرح‌های داده‌ای رومینگ را برای دستگاه‌های اینترنت اشیاء در بیش از 180 کشور و 600 شبکه موبایلی ارائه می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH