هواوی از رابط کاربری EMUI 13 با قابلیت‌های جدید و جذاب رونمایی کرد

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره هواوی از ورژن جدید رابط کاربری اختصاصی خود برای سیستم‌عامل اندروید با نام EMUI 13 رونمایی کرد. این پکیج در دسترس کاربران جهانی هواوی قرار می‌گیرد. سیستم‌عامل HarmonyOS 3 پیش‌تر و طی ماه جولای در چین منتشر شد و EMUI 13 اساسا نسخه جهانی آن محسوب می‌شود. البته HarmonyOS 3 و EMUI 13 دو پلتفرم یکسان به‌شمار نمی‌روند.

هواوی با رونمایی رسمی از EMUI 13 امکانات جدیدی را برای کاربران جهانی خود به ارمغان آورده است. رابط کاربری جدید هواوی دارای چند ویژگی تازه مانند Drag to Share، SuperStorage، تعاملات شخصی هوشمند (Smart Personalized Interactions) و مواردی از این‌دست است. در ادامه به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌ها و تغییرات اعمال شده در رابط EMUI 13 می‌پردازیم.

مشخصه Drag to Share به شما امکان می‌دهد تا انگشت خود را روی هر متن، تصویر یا فایل مورد نظرتان برای مدت زمانی طولانی فشار دهید. سپس می‌توانید آیتم مورد نظر را به بخش SuperHub کشیده و در آنجا paste کنید. همچنین با کشیدن این آیتم به آسانی می‌توانید آن‌را با هر اپلیکیشن یا دستگاه متصل شده‌ای به اشتراک بگذارید. همچنین شما به لطف وجود مشخصه SuperHub می‌توانید محتوای پیش‌تر paste شده یا به اشتراک گذاشته شده را پیدا و آن‌را حذف کرده یا مجددا مورد استفاده قرار دهید.

مشخصه SuperStorage موجب صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی هندست شما خواهد شد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا حداکثر 20 گیگابایت از فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود را آزاد نمایید. این‌کار از طریق انباشت فایل‌های تکراری، فشرده‌سازی اپلیکیشن‌های کمتر استفاده شده و حذف دانلودهای غیرضروری انجام می‌شود.

ویژگی Super Device and Multi-Screen Collaboration اساسا همان قابلیت همکاری میان دستگاه‌های مختلف هواوی شامل هواوی ویژن، هواوی میت‌بوک و Huawei MatePad Paper است. کاربران در صورت استفاده از هر یک از این دستگاه‌ها می‌توانند از قابلیت تعامل یکپارچه میان آنها بهره‌مند شوند. همچنین مشخصه تعامل مولتی اسکرین (Multi-Screen Collaboration) شامل حالت پنجره افقی است که امکان اجرای برنامه‌‌ها در پنجره‌های افقی بزرگ را فراهم می‌کند.

مشخصه Music Share امکان پخش موسیقی روی 2 مجموعه مختلف از ایرفون‌ها را فراهم می‌کند. بدین‌ترتیب کاربران با استفاده از یک گوشی می‌توانند آهنگ مشابهی را روی 2 ایرفون متفاوت پخش کنند. در حال حاضر هواوی پیرامون کارکرد این مشخصه توضیحات بیش‌تری ارائه نداده است. بعلاوه کمپانی چینی از برخی ویژگی‌های مرتبط با حریم خصوصی نیز رونمایی کرد.

رابط کاربری EMUI 13 هواوی از جنبه حریم خصوصی نیز ارتقاء یافته است. اکنون کاربران با مراجعه به بخش تنظیمات شاهد به‌کارگیری مشخصه‌ای موسوم به Privacy Center خواهند بود. در این قسمت، تعداد دفعات دسترسی برنامه‌ها به اطلاعات شخصی کاربران مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. این مشخصه شامل یک داشبورد و سیستم تشخیص ریسک‌های امنیتی در سطح سیستمی است. همچنین این مرکز امنیتی به منظور مقابله با تهدیدات نظیر ویروس‌ها یا رفتارهای مزاحم اقدام به اسکن برنامه‌ها می‌کند.

موارد فوق اساسا تمامی جزئیات منتشر شده پیرامون EMUI 13 تا به این لحظه محسوب می‌شوند. هواوی نقشه راه خود برای انتشار رابط کاربری EMUI 13 را ارائه نداده است. بنابراین هنوز مشخص نیست که انتشار این فیرم‌ور برای محصولات کمپانی از چه زمانی آغاز خواهد شد. با این‌حال هواوی طی روزهای آینده احتمالا جزئیات بیش‌تری را در این رابطه اعلام خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH