آسیب به لپتاپ

شایع‌ترین دلایل آسیب دیدن لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند چیست؟

با وجود آن که لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند بدل به بخشی حیاتی از زندگی روزمره ما شده‌اند، ولی ما هنوز هم آن طور که باید و شاید از آنها مراقبت نمی‌کنیم و با بی‌احتیاطی‌هایی زندگی این دستگاه‌های شکننده را به خطر می‌اندازیم.

به تازگی سرویس Secure Data Recovery تحقیقی بر روی 2200 آمریکایی از ایالت‌های مختلف این کشور انجام داده است. نقطه اشتراک این افراد آن بوده که همگی لپ‌تاپ یا گوشی‌های هوشمندی شکسته و داغان داشتند. در این تحقیق شایع‌ترین دلایل آسیب به دستگاه‌های هوشمند آنها بررسی شده است.

این مطالعه نشان داد که آسیب وارد شده به حدود 37 درصد از دستگاه‌های این افراد به حدی بوده است که مجبور به تعویض کامل دستگاه خود شده‌اند. نوادا، نیو همپشایر، مریلند، آلاباما و می‌سی‌سی‌پی از جمله ایالت‌های حاضر در این مطالعه بودند که همگی لپ‌تاپ‌هایی داشتند که کارشان از تعمیر گذشته بود.

براساس یافته‌های Secure Data Recovery، افتادن لپ‌تاپ دلیل آسیب دیدن حدود 46 درصد از دستگاه‌های افراد است. ریختن آب با 33 درصد و ریختن غذا با 30 درصد دو دلیل شایع دیگر هستند که باعث خرابی لپ‌تاپ‌ها می‌شوند. از جمله رویدادهای ناگوار دیگر، می‌توان به شکستن صفحه نمایش در 20 درصد مواقع و تعویض باتری در 35 درصد مواقع اشاره کرد.

قسمت شیرین یافته‌ها برای دارندگان لپ‌تاپ‌ها این است که دستگاه عزیز آنها معمولاً ضمانت طولانی‌تری دارد و به همین دلیل در صورت پیش آمدن مشکل، آنها مجبور به صرف هزینه سنگینی نمی‌شوند. در واقع هر کدام از این افراد به صورت میانگین 534 دلار برای تعمیر دستگاه خود در طول عمر مفیدش، برای آن هزینه صرف می‌کنند.

یکی دیگر از بخش‌های این مطالعه، تحقیق در مورد آسیب دیدن گوشی‌های هوشمند بود. 95 درصد از آسیب‌های وارد شده در ایالت تگزاس به نحوی است که باید گوشی تعویض شود. به این ترتیب این ایالت در این زمینه در صدر است. میسوری با 88 درصد و اوکلاهاما با 88 درصد دیگر ایالت‌هایی هستند که در این زمینه آمار بالایی دارند و در آنها آسیب‌های جدی‌تری به گوشی‌های هوشمند وارد شده است.

شایع‌ترین حوادث موبایلی شامل شکستن صفحه نمایش گوشی (75 درصد)، افتادن گوشی (46 درصد) و ریختن آب بر روی گوشی (43 درصد) می‌شود. در این مطالعه جالب‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین موارد آسیب به موبایل و لپ‌تاپ هم جمع آوری شده است که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

مدادی که موقع بستن لپ‌تاپ روی آن بود، صفحه نمایش را شکست.

خوکچه هندی لپ‌تاپ را با دستشویی اشتباه گرفت و با کارخرابی خود هارد آن را سوزاند.

موقع دوچرخه‌سواری یه گوزن به من زد! (من در آلاسکا زندگی می‌کنم)

موبایلم تو دستشویی افتاد، هول شدم و آن را شستم! رسماً نابود شد!

داشتم برف پارو می‌کردم که گوشی از جیبم افتاد و آن را هم پارو کردم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH