بر اساس نتایج یک نظرسنجی؛ نوجوان‌ها خواهان سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در صندوق‌های بازنشستگی هستند

در ابتدا بهتر است تعریف کلی از نسل زد و هزاره ارائه دهیم. نسل زد یا زی به جوانانی می‌گویند که بین سال‌های 1374 تا 1389 متولد شده‌اند.

این نسل از همان ابتدا تمامی پیچیدگی‌های فناوری و ابزارهای هوشمند را با چشم خود دیده بوده و کشف کرده بودند؛ برای همین است که به نسل نت (اینترنت) معروف هستند. مهم‌ترین ویژگی این نسل استفاده زیاد از ابزارهای دیجیتال و هوشمند است. علاوه بر این‌ها، ممکن است غیرمتعهد یا مسئولیت ناپذیر، ناسازگار و اهل ریسک‌ کردن باشند. ولی به عنوان یک نسل زد باید بگویم که این جوانان خیلی هم مسئولیت‌پذیرند!

نسل هزاره که به نسل وای یا نسل ایگرگ هم معروف هستند، اوایل دهه شصت تا اوایل دهه هشتاد متولد شدند. این نسل اولین نسلی هستند که والدینشان از آن‌ها در امور تکنولوژی کمک و آموزش می‌گیرند.

طبق تحقیقاتی که چارلز شواب، مدیر مالی ایالات متحده انجام داده است مشخص شده است که نزدیک به نیمی از جوانان نسل زد می‌خواهند کریپتو به صندوق بازنشستگی آنها اضافه شود.

حدود 46 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که مایل هستند به عنوان بخشی از برنامه‌ریزی بازنشستگی روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. جای تعجب هم نیست، چون نیمی از این افراد اکنون دارند روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. همچنین 45 درصد از نسل هزاره نیز خواهان اضافه شدن کریپتو به صندوق بازنشستگی خود بودند.

چارلز شواب که مدیر دارایی ایالت متحده است از 1100 شرکت‌کننده بین 21 تا 70 سال در این طرح نظرسنجی کرد. نتایجی که مورد بررسی قرار گرفت کاملا با نسل ایکس متفاوت بود (نسل ایکس پدر و مادرهای نسل هزاره هستند و بین دهه 40 تا 60 متولد شده‌اند) که تنها 31 و 11 درصد مایل به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند.

در نهایت مانع اصلی بازنشستگی تورم در نظر گرفته شد. طبق سایر پژوهشاتی که در ایالت متحده انجام شد، مشخص شد که تنها 28 درصد از نسل هزاره و 17 درصد از نسل زد مستقر در ایالات متحده انتظار داشتند از ارز دیجیتال در دوران بازنشستگی خود به عنوان پشتوانه‌ مالی استفاده کنند.

چارلز شواب اکنون هیچ سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را به عنوان بخشی از برنامه‌های بازنشستگی خود ارائه نمی‌دهد، اگرچه صندوق‌های بازنشستگی دارند روی این طرح کار می‌کنند. گفته شده است که افراد می‌توانند 20 درصد از سرمایه بیت کوین موجود در حساب خود را به سبد پس‌انداز خویش اختصاص دهند.

این طرح در شهرستانی در ویرجینیای شمالی تصویب شد و اینچنین بود که افراد می‌توانند بخشی از صندوق‌های بازنشستگی خود را در حساب کشاورزی مالی غیرمتمرکز (DeFi) قرار دهند. البته باید اشاره کرد که این طرح در کبک شکست خورد! صندوق بازنشستگی در این کشور تمام 154.7 میلیون دلار خود را از دست داد.

خطراتی مانند این باعث می‌شود که بسیاری از سناتورهای آمریکایی روی این طرح اختلاف نظر داشته و موافق آن نباشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH