با عادات صبحگاهی ایلان ماسک آشنا شوید

حتما اسم ایلان ماسک به گوش‌تان خورده است؛ او که بنیان‌گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد پروژه اینترنت استارلینک است و اخیرا نیز توییتر را خریداری کرده است، نیز مثل بقیه افراد عادات صبحگاهی عجیبی دارد که هر روز دارد با آنها دست و پنجه نرم می‌کند.

دارایی خالص ماسک تا سپتامبر 2022 حدود 238 میلیارد دلار برآورد شده است که او را ثروتمندترین فرد روی زمین می‌کند. در ادامه این مقاله قرار است چندین عادت صبحگاهی او را باهم بخوانیم، پس با ما همراه باشید.

ایلان ماسک که ثروتمندترین مرد جهان محسوب می‌شود، پس از بیدار شدن صبحانه نمی‌خورد. او می‌تواند به طور متوسط در هفته 100 ساعت کار کند. گاهی وقت‌ها پیش می‌آید که مجبور می‌شویم بعد از بیدار شدن کاری را که دوست نداریم، انجام دهیم؛ اکنون باید بگویم که تنها نیستید چون ایلان ماسک نیز در چنین موقعیتی قرار دارد و مدتی است که به محض بیدار شدن، مشغول به کاری می‌شود که اصلا به آن علاقه‌ای ندارد.

یکی دیگر از عاد‌ت‌های بد صبحگاهی او که در مصاحبه‌ای نیز بیان کرده بود، این است که ایلان ماسک بلافاصله پس از بیدار شدن گوشی همراه و شبکه‌های اجتماعی خود را چک می‌کند. این کار بسیار وحشتناک است، زیرا پس از اینکه فرد از خواب برمی‌خیزد نیازمند آرامش است. ولی وقتی در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کند، به جای کسب آرامش با منبع عظیمی از اطلاعات که گاهی می‌توانند عجیب و تکان‌دهنده نیز باشند، روبه‌رو می‌شود.

البته این فقط مشکل ایلان ماسک نیست چون طبق گزارشی که مرکز داده اینترنتی منتشر کرده است، 70 درصد از آمریکایی‌ها 15 دقیقه پس از بیدار شدن از خواب وارد موبایل خود می‌شوند این در حالی است که 62 درصد از آنها در همان لحظه‌ای که چشمان خود را باز می‌کنند این کار را انجام می‌دهند.

ایلان ماسک گفته که دوست دارد این عادت بد را با عادت خوبی مثل ورزش کردن جایگزین کند. با ورزش می‌شود هم از لحاظ روحی سلامت ماند و هم اینکه به تناسب اندام رسید.

اگر ثروتمندترین مرد جهان بتواند عادات بد خود را تصحیح کند شاید بتواند تصمیمات بهتری برای دنیا ارائه دهد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، او 238 میلیارد دلار دارایی خالص دارد که او را ثروتمندترین مرد جهان می‌کند. ایلان ماسک نیز مسلما از داشتن چنین جایگاهی لذت می‌برد.

ایلان ماسک وقتی که در دانشگاه کوئینز در انتاریو دانشجو بود، تنها با یک دلار روزانه می‌توانست به سختی روز خود را بگذراند. این جریان به دهه 90 برمی‌گردد. او پس از پرداختن هزینه تحصیل و زندگی، زندگی خود را تنها با یک دلار سپری می‌کرد.

غذایی که او در آن زمان می‌خورد، شامل هات‌داگ و پرتقال‌هایی بود که به صورت عمده خریداری می‌کرد. در آن زمان بود که ماسک متوجه شد که همه نمی‌توانند با تنها 30 دلار در ماه زندگی خود را بگذرانند بنابراین او باید خاص باشد.

حالا تک تک کاری که ایلان ماسک به عنوان قدرتمندترین فرد در جهان انجام می‌دهد، مهم و خبرساز محسوب می‌شود.

اشلی ونس که نویسنده کتاب بیوگرافی 2015 میلیاردر است گفته است که ایلان ماسک دوست دارد کارمندان یا شرکای کاری خود را آزمایش کند و یا از مسیرهای غیرعادی آنها را انتخاب کند. گفته شده است که او در مصاحبه‌های شغلی خود به متقاضیان معما می‌دهد تا حل کنند که واقعا بسیار عجیب است. معمای مذکور این است:

فرض کنید که روی سطح زمین ایستاده‌اید، سپس یک مایل به سمت جنوب، یک مایل به سمت غرب و یک مایل هم به سمت شمال می‌روید. در آخر دقیقا به همان جایی می‌رسید که شروع کرده‌ بودید. شما کجا هستید؟

اگر دارید به پاسخ فکر می‌کنید، بهتر است این دو خط بعدی را نادیده بگیرید تا پاسخ برایتان لو نرود.

در هر صورت یکی از پاسخ‌ها می‌تواند قطب شمال باشد. اشلی ونس گفته است که این پاسخی است که اکثر متقاضیان گفته‌اند. اما کار تا اینجا به پایان نرسیده چون ایلان ماسک سوال دومی نیز برای پرسیدن دارد.

باز می‌توانی کجا باشی؟ پاسخی است که ایلان ماسک به متقاضی می‌دهد.

این پاسخ همانطوری که اشلی نیز گفته است، قطب جنوب خواهد بود. اگر آن مسیر را به سمت جنوب بروید، مسافتی که طی می‌کنید با محیط زمین برابر است.

ایلان ماسک در این روش تنها می‌خواهد ببیند که متقاضیان در یک مصاحبه شغلی چگونه به یک سوال غیرمنتظره واکنش نشان می‌دهند.

کارشناسان منابع انسانی گفته‌اند که این نوع سوالات می‌توانند بینش واقعی را نسبت به داوطلبان عرضه کنند. طرز پاسخ دادن آنها، روش استدلال، واکنش فیزیکی به معما و یا پاسخگویی به همراه طنز می‌تواند مهم تلقی شود.

عجیب‌ و غریب بودن ایلان ماسک به همین‌جا ختم نمی‌شود. شاید همین دلیلی برای کارهای نوآورانه و موفقیت‌های پی‎‌در‌پی او باشد.

جالب است بدانید نام پسر او X Æ A-Xii است که به این صورت X AI Archangel تلفظ می‌شود. همسر او گریمز معنای اسم فرزندشان را در توییتر اطلاع رسانی کرده بود. X متغیر ریاضی است در نتیجه دارد یک ناشناخته را نشان می‌دهد. Æ املای الفیایی برای AI (هوش مصنوعی) و عشق در سایر زبان‌ها است. A-Xii نیز پیشروی SR-17 نام هواپیمای مورد علاقه او و گریمز است و A مخفف Archangel عنوان آهنگ مورد علاقه این زوج هنرمند است که توسط Burial خوانده شده بود.

اکنون ایلان ماسک 9 فرزند دارد. او از همسر اولش، جاستین ویلسون، صاحب پنج فرزند شد. فرزند ششم وی نیز در ده هفتگی درگذشت. علاوه بر آنها، او از همسر فعلی خود، گریمز، دو فرزند دارد.

البته باید خاطرنشان کرد که اخیرا او صاحب دو فرزند دیگر نیز شده است که در نوع خود می‌تواند سورپرایزی باشد. مشخص شده است که مادر دو فرزند آخر ایلان ماسک، شیون زیلیس، مدیر پروژه‌های Neuralink، بوده است.

این دوقلوها یک ماه قبل از تولد فرزند دوم ماسک با گریمز (که Exa Dark Sideræ نام دارد و حاصل رحم اجاره‌ای است) در نوامبر 2021 به دنیا آمدند.

ایلان ماسک در کنار خانواده‌اش

ایلان ماسک هشدارهایی در مورد تکامل هوش مصنوعی داده بود که اکنون داریم به دلایل آنها پی می‌بریم. ایلان ماسک مالک شرکت‌هایی مانند Neuralink و OpenAI است. این شرکت‌ها بر اساس هوش مصنوعی درست شده‌اند. او ادعا می‌کند که هوش مصنوعی می‌تواند وجود نژاد بشر را به خطر بیندازد.

ماسک برای جلوگیری از این اتفاق راه‌حلی نیز ارائه کرده است؛ تنظیم هوش مصنوعی در سطح بین‌المللی. اما این مسئله برای فرد میلیاردری چون او اصلا عادی نیست. او دوست ندارد که دولت در تجارت دخالت کند. پس در این میان چیزی درباره هوش مصنوعی وجود دارد که ما از آن آگاه نیستیم و البته می‌تواند ترسناک نیز باشد.

3 در مورد “با عادات صبحگاهی ایلان ماسک آشنا شوید”

  1. فراموش کردین بگید که شرکت اسیپیس ایکس که موشک و ماهواره به فضا میفرسته و شرکت تسلا ، ماشینهای خودران و هوشمند بدون نیاز به راننده هم برای ایشون هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH