اپل رکورد جدیدی در بخش درآمدزایی زد + لیست فروش محصولات اپل

طی هفته گذشته همه نگاه‌‌ها به دنیای فناوری دوخته شده بود؛ چرا که شرکت‌های اپل، متا، گوگل و آمازون جدیدترین گزارشات مالی 3 ماهه خود را منتشر کردند. این گزارشات عمدتا حاوی مجموعه‌ای از اعداد و ارقام ناامیدکننده بودند؛ اما در این میان اپل بار دیگر موفق به ثبت رکورد درآمدی جدیدی طی دوره زمانی 3 ماهه شد. این شرکت در 3 ماهه چهارم سال مالی خود به درآمد 90.1 میلیارد دلاری دست یافت. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد 8 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین سود 3 ماهه کسب شده در ازای هر سهم اپل برابر با 1.29 دلار بود که در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشد 4 درصدی را نشان می‌دهد.

رشد درآمد اپل طی 3 ماهه چهارم سال مالی این شرکت مدیون 2 دسته بزرگ از محصولات شامل آیفون و مک است. عرضه پیش از موعد آیفون 14 موجب شد تا اپل فروش این خانواده را یک هفته زودتر آغاز نماید (البته این موضوع شامل حال آیفون 14 پلاس نمی‌شود؛ چرا که این مدل در روز 7 اکتبر یا 15 مهر ماه روانه بازار شد). فروش گوشی‌های آیفون طی این مدت به تقریبا 43 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشد 10 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین فروش کامپیوترهای مک از رقم ناامیدکننده 7.2 میلیارد دلار طی دوره 3 ماهه گذشته به 11.5 میلیارد دلار رسید.

تیم کوک؛ مدیرعامل اپل در جریان انتشار گزارش مالی کمپانی اعلام کرد که تعداد کاربران مدل‌های قدیمی‌تر آیفون که گوشی خود را ارتقاء داده‌اند؛ رکورد جدیدی را به ثبت رسانده و کاربران مهاجرت‌کننده به آیفون از سایر پلتفرم‌ها نیز سهمی دو رقمی را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین وی مدعی شد که فروش مک، رکورد درآمدی جدیدی را به ثبت رسانده است.

گجت‌های پوشیدنی شامل اپل واچ سری 8 با فروش 9.7 میلیارد دلاری، رشد 10 درصدی درآمد اپل در این حوزه نسبت به دوره مشابه سال گذشته را رقم زدند. در این دوره اپل واچ سری 8 با وجود عرضه 1 ماهه خود با استقبال مطلوبی از جانب خریداران مواجه شد. درآمد اپل از محل فروش محصولات خود طی 3 ماهه چهارم سال مالی به‌صورت تفکیک شده بدین شرح است:

  • آیفون: 42.6 میلیارد دلار
  • آیپد: 7.2 میلیارد دلار
  • مک: 9.2 میلیارد دلار
  • گجت‌های پوشیدنی: 9.7 میلیارد دلار
  • سرویس‌ها و خدمات: 19.2 میلیارد دلار

اگرچه درآمد اپل از محل خدمات نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش یافته است؛ اما این رقم در مقایسه با درآمد 19.7 میلیارد دلاری سرویس‌های اپل طی 3 ماهه سوم سال مالی کمپانی اندکی کمتر است. همچنین درآمد اپل از محل فروش تبلت‌های آیپد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 13 درصد کاهش یافته است. اپل از ارائه شاخص‌های راهنما برای گزارش مالی 3 ماهه اخیر خود امتناع نموده است. اما لوکا ماستری؛ مدیر مالی اپل در خصوص کاهش رشد درآمدهای کمپانی هشدار داده است. با این‌حال کماکان دلایلی برای امیدواری وجود دارد. طی هفته گذشته 2 مدل جدید آیپد و اپل تی‌وی 4K روانه بازار شدند و بر اساس پیش‌بینی‌ها مدل‌های جدید مک نیز طی ماه آینده عرضه خواهند شد.

تیم کوک در جریان انتشار گزارش مالی 3 ماهه اپل خاطرنشان کرد که محدودیت‌های عرضه نیمه‌هادی‌ها که بر درآمد 3 ماهه گذشته کمپانی تاثیرگذار بود؛ در 3 ماهه منتهی به سپتامبر چندان موثر واقع نشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH