بلاک‌چین TON

تلگرام نام‌های کاربری روی بلاک‌چین TON را به فروش می‌رساند

رسانه اجتماعی تلگرام (Telegram) اعلام کرد که مناقصه‌ای برای فروش نام‌های کاربری حساب‌های شخصی و کانال‌ها از طریق بازاری که روی بلاک‌چین TON ساخته شده است، برگزار می‌کند.

در ماه اوت، پاول دورف، بیان‌گذار تلگرام، برای نخستین بار ایده فروش نام‌های کاربری را مطرح کرد و برنامه داشت که بخشی از وب ۳٫۰ به تلگرام اضافه شود. در آن زمان، دورف بیان کرد که تحت تاثیر موفقیت حراجی نام‌های دامنه از سوی بنیاد TON قرار گرفته است.

من واقعاً تحت‌تأثیر موفقیت حراجی بنیاد TON برای فروش نام‌های دامنه/والت قرار گرفتم. Wallet. ton به مبلغ ۲۶۰ هزار دلار و casino. ton با قیمت ۲۴۲ هزار دلار به فروش رسید. درصورتی‌که اقدام بنیاد TON به نتیجه قابل قبولی برسد، رسانه تلگرام با ۷۰۰ میلیون کاربر، موفق می‌شود یوزرنیم‌ها، لینک‌های گروه و کانال‌ها را در حراجی به فروش برساند.

اکنون تلگرام، این طرح را به مرحله توسعه رسانده است. تلگرام و بنیاد TON از یک سامانه به نام Fragment.com به عنوان مرکزی برای برگزاری مناقصه استفاده می‌کنند. کاربران می‌توانند با استفاده از تلگرام، اپلیکیشن tonkeeper یا والت مبتنی بر TONخود، وارد سامانه شوند. این سامانه همچنین به کاربران کمک می‌کند تا حساب‌های تلگرام خود را به هندل‌های خریداری شده پیوند دهند.

در زمان راه‌اندازی سامانه، تلگرام هندل‌های چهار و پنج کاراکتری را به فروش می‌رساند. هر مناقصه یک هفته طول می‌کشد و برای آخرین پیشنهاد هم یک ساعت اضافه در نظر گرفته می‌شود. تلگرام ارزش هر هندل با چهار کاراکتر را ۱۰ هزار کوین ton تعیین می‌کند که در زمان تایپ کردن به ارزش تقریبی ۱۸.۴۰۰ دلار می‌رسد.

اندرو روگوزوف، عضو مؤسس بنیاد TON در بیانیه‌ای گفت:

برای اولین بار، کاربران رسانه‌های اجتماعی به لطف توکنیزاسیون (tokenisation) خود در بلاک‌چین TON، می‌توانند به طور شفاف ثابت کنند که مالک هندل‌های خود هستند.

رسانه اجتماعی تلگرام، برنامه‌های جاه‌طلبانه زیادی در دنیای وب ۳٫۰ در نظر گرفته بود؛ اما مدیران این رسانه به مرور متوجه شدند که نیاز دارند برخی از این برنامه‌ها را در دستور کارشان حذف کنند. در سال ۲۰۱۸، تلگرام برنامه‌هایی برای پروژه بلاک‌چین TON و عرضه اولیه سکه طراحی کرد. این پروژه از سوی سرمایه‌گذاران بزرگی نظیر بنچمارک (Benchmark) و لایت اسپیت کپیتال (Lightspeed Capital) مورد حمایت قرار گرفت؛ اما تلگرام مجبور شد که پروژه مذکور را به علت آغاز یک درگیری قانونی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، کنسل کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH