لبخند خورشید

ناسا موفق به شکار لبخند خورشید شد!

ناسا موفق به ضبط تصویری از خورشید شده است که مصداق بارز این جمله معروف است: «خورشید به روی شما لبخند می‌زند.» رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید (Solar Dynamics Observatory) روز چهارشنبه تصویر پرتره‌ای از خورشید گرفته که واکنش‌های زیادی را در بین کاربران صفحات مجازی به دنبال داشته است.

در این تصویر، این گونه به نظر می‌رسد که خورشید با دو چشم سیاه، بینی گرد و لبی خندان به دوربین نگاه می‌کند. ناسا در توییت خود از این تصویر نوشته است: «بگو پنیر!»

البته توضیحی علمی نیز برای لبخند خورشید ارائه شده است. ناسا بیان کرده است: «تصویری که رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید گرفته است، خورشید را با نور فرابنفش نشان می‌دهد. دو نقطه مشکی رنگ که به مانند دو چشم افتاده‌اند، حفره تاجی (Coronal hole) نامیده می‌شوند. بادهای خورشیدی سریع از همین مناطق به فضا ساطع می‌شوند.»

رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید از سال 2010 در فضا سرگردان است و فعالیت‌های خورشید را ثبت و ضبط می‌کند. از این تلسکوپ برای مطالعه آب و هوای کیهانی و رهگیری انفجارات سطح خورشید استفاده می‌شود.

کاربران توییتر بعد از مشاهده این تصویر بلافاصله شوخی‌های خود را با آن آغاز کردند. در یکی از مشهورترین شوخی‌ها، تصویر لبخند خورشید به آقای  Stay-Puft یکی از شخصیت‌های Ghostbusters تشبیه شده است. در یکی دیگر از این شوخی‌ها، خورشید خندان با اعمال کمی تغییرات به کدو تنبل هالووین تشبیه شده است.

در هر صورت، تصویر لبخند خورشید به ما نشان می‌دهد که علی‌رغم تغییرات آب و هوایی بر روی زمین و معضلات فراوان آن، خورشید در بالای سر ما از وضعیت خود کاملاً راضی است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH