ویوو X90 با سنسور دوربین 1 اینچی جدید سونی در راه است

در اوایل هفته جاری، ویوو به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده چینی گوشی‌های تلفن همراه اقدام به انتشار جزئیاتی پیرامون دوربین سری ویوو X90 کرد و عملکرد برتر آن‌را مورد ستایش قرار داد. این شرکت در تبلیغات خود به پیشرفت‌های متعددی که از طریق همکاری با کمپانی زایس به‌دست آمده است؛ اشاره کرد. با این‌حال ویوو در خصوص اکثر جزئیات مهم سکوت کرد. البته برند چینی به منظور اطلاع‌رسانی بهتر پیرامون عملکرد دوربین اسمارت‌فون آینده خود، نمونه‌‌هایی از تصاویر ثبت شده توسط آن‌را با مخاطبان به اشتراک گذاشت.

اکنون یک افشاگر ناشناس به جزئیات جدیدی در رابطه با سیستم دوربین ویوو X90 دست یافته است. این جزئیات ناقص هستند؛ چرا که به‌عنوان مثال از وجود دوربین فوق‌عریض هیچ صحبتی به میان نیامده است. با این‌حال مشخصات احتمالی سایر سنسورهای دوربین اعلام شده است. همچنین بایستی توجه داشت که در حال حاضر تفاوت‌های سیستم دوربین در اسمارت‌فون‌های ویوو X90 پرو و ویوو X90 پرو پلاس کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

مطابق پیش‌بینی‌ها سری ویوو X90 مجهز به سنسور دوربین 1 اینچی خواهد بود. در حال حاضر تنها یک سنسور با چنین مشخصه‌ای وجود دارد. این حسگر IMX989 نام داشته و توسط سونی تولید می‌شود. این سنسور توسط تراشه جدید ویوو با نام V2 ISP پشتیبانی شده و کمپانی چینی نیز در مراسم رونمایی به این موضوع اشاره نموده است. این تراشه تکنیک‌های سنتی ISP را با الگوریتم‌های مدرن هوش مصنوعی ادغام نموده و کارآیی بسیار بالایی از خود ارائه خواهد داد (این تراشه در ازای هر وات توان مصرفی قادر به اجرای 16.3 ترا عملیات محاسباتی در هر ثانیه است).

دوربین تله‌فوتو این اسمارت‌فون از سنسور 64 مگاپیکسلی OV64B ساخت کمپانی OmniVision استفاده می‌کند. این سنسور دارای فرمت اپتیکی 1/2 اینچی و پیکسل‌های 0.7 میکرونی است. بعلاوه از تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 4 در 1 و فناوری staggered HDR با 3 سطح مختلف نورپردازی نیز پشتیبانی می‌شود. بعلاوه فاصله کانونی لنز نیز از نوع TBD است.

سری ویوو X90 به‌عنوان جانشین مدل نسل قبل با تراشه‌های اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 و ویوو +V1 روانه بازار خواهد شد

این‌بار نیز همانند سری ویوو X80 شاهد به‌کارگیری لنز پرتره خواهیم بود؛ اما سری ویوو X90 در کنار این لنز از یک سنسور 50 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. این سنسور در نوع خود جالب به‌نظر می‌رسد. بر اساس اعلام برخی منابع خبری، این حسگر یک مدل 1/2.51 اینچی با نام IMX758 بوده و برای نخستین بار با سری ویوو X90 معرفی خواهد شد.

بعلاوه سری ویوو X90 همانند آیفون 14 اپل از فناوری دالبی ویژن برای عکاسی، ویرایش و نمایش محتوا پشتیبانی خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها سری ویوو X90 طی ماه دسامبر 2022 معرفی خواهد شد؛ اما تا آن زمان احتمالا شاهد افشای جزئیات بیش‌تری پیرامون اعضای این خانواده خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH