پاک‌سازی گسترده در دیسکورد؛ بیش از 55 میلیون حساب کاربری مسدود شد

مدیران پیام‌رسان دیسکورد هر سه ماه یک بار گزارش‌های امنیتی این اپلیکیشن را منتشر می‌کنند. در آخرین گزارش مربوط به این پیام‌رسان آمده است که دیسکورد 55.573.473 حساب کاربری را مسدود کرده و 68.379 سرور را حذف کرده است و تمام این اتفاقات از ژانویه تا ژوئن 2022 اتفاق افتاده است.

دیسکورد اعلام کرده است که حساب‌های کاربری مسدود شده یا اسپم بودند و یا تخلفات مربوط به اسپم داشتند. در واقع تعداد حساب‌هایی که خارج از این حوزه بودند و به دلایل دیگر مسدود شدند تنها 1.821.721 حساب کاربری است. البته در این خصوص اطلاعات دقیق در مورد تعداد سرورها در دست نیست.

حساب کاربری و سرورهایی که اسپم نبوده‌اند در دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند، اما بیشتر مربوط به حوزه امنیت کودکان و محتواهای ناخوشایند ارتباط دارند. در سال‌های گذشته تمرکز مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی و افراطی در دیسکورد بیشتر بر محتواهایی است که به کودکان آسیب می‌زنند و باعث تحریک افراد جهت انجام اعمال خشونت‌آمیز می‌شوند.

اوایل سال جاری میلادی دادستان کل نیویورک اعلام کرد که تحقیقاتی را علیه پلت‌فرم‌هایی که اشاعه‌دهنده خشونت هستند، راه‌اندازی می‌کند. این تصمیم در پی تیراندازی‌های گسترده‌ای بود که در ایالت انجام می‌گرفت و پیام‌رسان دیسکورد نیز یکی از آن پلت‌فرم‌هایی بود که مورد تحقیق قرار گرفت.

آن طور که دیسکورد اعلام کرده است، مسدود کردن حساب‌های کاربری به درستی صورت پذیرفته است؛ چرا که تعداد بسیار محدودی از کاربران تقاضای تجدید نظر در خصوص مسدود کردن حساب کاربری‌شان را داده‌اند. حساب کاربری این عده به حالت سابق برگشته است. در سه ماهه اول سال تنها دو درصد از کاربران مسدود شده درخواست بازگشت حساب کاربری خود را داده‌اند و این مقدار در سه ماهه مالی دوم به شش دهم درصد رسیده است.

دیسکورد پیام‌رسان محبود گیمرها و اهالی فعال در این حوزه است. امروزه این پیام‌رسان حدود 150 میلیون کاربر فعال در اقصی نقاط جهان دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH