دوج‌کوین

خرید توییتر توسط ماسک، وضعیت هولدرهای دوج‌کوین را زیر و رو کرد

قیمت دوج در هفت روز گذشته حدود 98 درصد افزایش یافته است. این اتفاق در پی خرید توییتر توسط ایلان ماسک افتاده است و دوج‌کوین را در رنکینگ ارزهای دیجیتال به رتبه هشتم رسانده است.

تصاحب توییتر توسط مدیر عامل تسلا، یعنی ایلان ماسک، باعث شد تا 62 درصد از هولدرهای دوج‌کوین با قیمت حال حاضر در سود باشند. در واقع خرید توییتر توسط ایلان ماسک سیگنال مثبتی برای این ارز دیجیتال محسوب شد و باعث شد تا قیمت آن دچار نوسانات مثبت شود.

افزایش قیمت دوج‌کوین از 26 اکتبر شروع شد؛ درست زمانی که ایلان ماسک بیوی توییترش را به «رئیس توییت» تغییر داد. در همین روز، و پیش از آن که قرارداد خرید نهایی شود، میلیاردر آمریکایی به دفاتر مرکزی توییتر رفت و از آنها بازدید به عمل آورد.

در هفت روز گذشته (و تا لحظه نوشتن این مطلب) 98.5 درصد به قیمت دوج‌کوین افزوده شده است و ارزش آن را به 0.119 دلار رسانده است. به عبارت دیگر، 62 درصد از هولدرهای دوج با این قیمت سود می‌کنند. این درصد برای ارزهای دیجیتال مطرح دیگری مانند بیت‌کوین 54 درصد است و برای اتریوم 57 درصد است.

این اتفاقات مثبت دست به دست هم داد تا ارزش بازار (مارکت کپ) دوج نیز با پیشی گرفتن از ارزهای کاردانو و سولانا به رتبه هشتم بین ارزهای دیجیتال برسد. به عبارت دیگر دوج‌کوین با 16.3 میلیارد دلار مارکت کپ، هشتمین ارز دیجیتال ارزشمند دنیا به حساب می‌آید.

از همان زمانی که اخبار مربوط به خرید توییتر توسط ایلان ماسک بر سر زبان‌ها افتاد، بسیاری از هولدرهای دوج‌کوین انتظار این روند مثبت را برای سرمایه خود تصور می‌کردند. آنها امیدوار هستند که پدر دوج (لقبی که به ایلان ماسک داده شده است) بتواند به نحوی توییتر و دوج‌کوین را با یکدیگر ادغام کند.

مت والاس، یکی از بلاگرهای مطرح در حوزه ارزهای دیجیتال، چندی پیش به 678.400 دنبال‌کننده خود گفت که به لطف ایلان ماسک و توییتر، دنیا به زودی به پتانسیل‌های نهفته دوج‌کوین پی خواهد برد.

در این بین برخی نیز ادعا کرده‌اند که توییتر به زودی یک سیستم پرداخت بر پایه دوج‌کوین برای توییترهای معروف راه خواهد انداخت. حتی چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو و مدیر عامل اجرایی حال حاضر آن هم در توییتی عنوان کرده است که با توجه به تکمیل خرید توییتر توسط ایلان ماسک، احتمال این که دوج‌کوین به نحوی با این شبکه اجتماعی ادغام شود، زیاد است.

ژانویه 2022 بود که تسلا پرداخت به دوج‌کوین را پذیرفت و چند ماه بعد، ماسک پرداخت با دوج‌کوین را برای اسپیس‌ایکس هم قبول کرد. البته از ژانویه سال 2021 تسلا برای فروش خودروهای برقی‌اش، پرداخت از طریق بیت‌کوین را پذیرفته است. جالب اینجاست که ماسک در دسامبر سال گذشته میلادی گفته بود که دوج‌کوین را برای انجام کارهای تجاری بهتر می‌داند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH