بیت‌کوین تسلا

خبر تاثیرگذار بازار ارزدیجیتال؛ تسلا بیش از 200 میلیون دلار رمزارز ذخیره دارد!

تسلا بیش از 200 میلیون دلار ارز دیجیتال دارد که در نظر بسیاری هنوز از آنها رونمایی نکرده است. در آخرین گزارش درآمدی شرکت، تسلا از سی سپتامبر 218 میلیون دلار ارز دیجیتال هولد کرده است. این میزان ارز دیجیتال همان مقدار عنوان شده در گزارش سه ماهه مالی دوم شرکت است که بعد از انتقال 936 میلیون دلار بیت‌کوین منتشر شد.

در گزارش مالی سه ماهه سوم و چهارم سال 2021 و همچنین گزارش مالی سه ماهه ابتدایی سال جاری، تسلا اعلام کرده بود که یک میلیارد و دویست و شصت میلیون دلار ارز دیجیتال دارد.

البته این شرکت اطلاعاتی در مورد این که کدام ارزهای دیجیتال را دارد، منتشر نکرده است، اما بسیاری اعتقاد دارد که بیشترین مقدار از این 218 میلیون دلار بیت‌کوین است (البته اگر تمام آن نباشد!)

در عین حال ایلان ماسک در گذشته نشان داده است که علاقه خاصی نیز به دوج کوین دارد و شاید مقداری از این این سرمایه نیز به این ارز دیجیتال اختصاص یافته باشد. به خصوص آن که حالا تعدادی از فروشگاه‌های آنلاین تسلا می‌توانند با دوج کوین نیز کار کنند.

شرکت در بیانیه خود در خصوص این گزارش مالی عنوان کرده است: «سومین سه ماهه مالی سال 2022 نیز برای شرکت پرسود بود و ما توانستیم گزارش‌های خوبی در سوددهی، حاشیه سود عملیاتی و جریان نقدی به ثبت برسانیم.

در 12 ماه گذشته جریان نقدی ما از 8.9 میلیارد دلار گذشته است. حاشیه سود عملیاتی ما هم به 17.2 درصد رسیده است.» البته شرکت سازنده خودروهای برقی در ادامه گزارش خود به تاثیر تورم بر روی سوددهی هم اشاره کرده است.

تسلا اولین بار در فوریه سال گذشته میلادی بود که با خرید 1.5 میلیارد دلار ارز دیجیتال، بیت‌کوین را به ترازنامه مالی خود اضافه کرد. در آن دوره بیت‌کوین بین 30 تا 40 هزار دلار معامله می‌شد.

در سه ماهه ابتدایی سال 2021 شرکت تسلا حدود 10 درصد از بیت‌کوین خود را فروخت. در آن زمان شرکت ادعا کرد که از بیت‌کوین در مواقع لزوم برای افزایش نقدینگی خود استفاده خواهد کرد.

در عین حال شرکت بیت‌کوین را یک دارایی ارزش منصفانه (mark-to-market) نمی‌داند؛ به عبارت دیگر، نوسان قیمت این ارز دیجیتال تنها به هنگام خرید یا فروش آن تاثیرگذار خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH