مشکل فروش آیفون

حاد شدن مشکل فروش آیفون و تبعات آن برای اپل

براساس گزارش‌های منتشر شده از موسسات تحقیقاتی مختلف، بازار گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی تعریف چندانی ندارد و حتی اپل هم که همیشه از این بازارها جان سالم به در می‌برد، به مشکل برخورده است.

گزارش فروش اسمارت‌فون‌ها در سه ماهه مالی سوم سال توسط Counterpoint منتشر شد و نشان داد که فروش گوشی‌های هوشمند در بازه زمانی ذکر شده، نسبت به سال گذشته 12.4 درصد کاهش داشته است.

هر کدام از تولیدکننده‌های فعال در این حوزه به نحوی از این فروش کم تاثیر پذیرفته‌اند. در این میان، همان طور که اشاره شد، حتی آیفون هم نمی‌تواند از خریداران دلبری کند. به همین خاطر، گفته شده است که کوپرتینویی‌ها سفارش تولید پردازنده‌های A15 و A16 را که در گوشی‌های آیفون 14 و آیفون 14 پرو به کار رفته‌اند، متوقف کرده است.

این گزارش در راستای گزارشی است که چندی پیش منتشر شد و در آن گفته شده بود که اپل سفارش تولید آیفون 14 پرو را متوقف کرده است. چندی پیش یکی از موسسات آمریکایی هم آماری ارائه کرده بود که بر اساس آن، فروش هفتگی گوشی‌های آیفون در چین با کاهشی نگران‌کننده روبرو بوده است. سهم اپل از بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند چینی‌ها نسبت به ماه گذشته میلادی حدود چهار تا پنج درصد افت کرده است.

جالب اینجاست که چندی پیش خبری منتشر کردیم مبنی بر این که تیم کوک گفته شرکت نمی‌تواند از پس سفارش‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس بربیاید. در این مطلب عنوان شده بود که در حال حاضر خریداران این دو گوشی باید حداقل چهار هفته تا رسیدن سفارششان صبر کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH