ایلان ماسک تعداد زیادی از کارمندان تسلا را وارد شرکت توییتر کرد!

ایلان ماسک که مالک جدید توییتر است از بیش از 50 کارمند مورد اعتماد خود در تسلا خواسته است در فرایند تغییرات توییتر به او کمک کنند ولی آنها اکثرا مهندسان نرم‌افزار تیم Autopilot هستند!

او که مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و سازنده موشک‌های اسپیس ایکس نیز است، اخیرا توییتر را به ارزش 44 میلیارد دلار در 28 اکتبر خریداری کرده و بلافاصله مدیرعامل، مدیر مالی و رهبران تیم حقوقی شرکت را اخراج کرده و همچنین قصد دارد هیئت مدیره جدیدی را برای توییتر برگزیند.

کارمندان سایر شرکت‌های ماسک اکنون می‌توانند در توییتر نیز مشغول به کار شوند. این یعنی بیشتر از 50 نفر از کارمندان مشغول در تسلا، دو نفر از شرکت Boring (برای تولید تونل‌های زیرزمینی کاربرد دارد) و یک کارمند هم از شرکت Neuralink (روی توسعه رابط کامپیوتری کار می‌کند) جزو این لیست خواهند بود.

دوستان، مشاوران و حامیان ماسک او را در این راه تنها نگذاشته‌اند. این افراد شامل رئیس دفتر خانوادگی‌اش (جرد بیرچال)، حامی سرمایه‌گذار (جیسون کالاکانیس)، و مدیر عملیاتی بنیانگذار PayPal (دیوید ساکس) هستند. البته جیمز ماسک و اندرو ماسک نیز در Palantir و Neuralink کار کرده‌اند.

لیست کارمندان خاص تسلا که در توییتر مشغول به کار شده‌اند:

مدیر توسعه نرم‌افزار (آشوک الوسوامی)، مدیر مهندسی Autopilot و TeslaBot (میلان کواچ)، مدیر ارشد مهندسی نرم‌افزار (ماها ویردوهاگیری)، مدیر ارشد برنامه فنی کارکنان (پیت شوتزو) ناظر تسلا و مدیر ارشد اطلاعات امنیتی (جیک نوکن). البته باید خاطرنشان کرد که جیک نوکن قبلا برای اوبر و نیسوس کار می‌کرد. نیسوس یک شرکت امنیتی است که با تسلا قراردادی چند میلیون دلاری بسته تا بتواند هرچه بهتر تهدیدات داخلی در این حوزه را شناسایی کند.

ایلان ماسک به شدت روی این افراد نام برده حساب باز کرده و اعلام کرده که کمی طول می‌کشد تا هرکس در جای اصلی خود قرار بگیرد.

او کارمندان خود را تحت فشار گذاشته تا بتوانند به کد منبع، تعدیل محتوا و الزامات حفظ حریم خصوصی داده دست پیدا کنند و هرچه سریع‌تر توییتر را دوباره طراحی کنند. آزادی بیان هدفی است که ایلان ماسک برای آن مبارزه می‌کند. اما این خواسته‌ها باید با قوانین خود همگام‌سازی شوند. البته او می‌داند که هرچقدر هم تلاش کند، نمی‌تواند این پلتفرم را به جایی تبدیل کند که زدن هر حرفی عواقبی به همراه نداشته باشد.

البته هنوز مشخص نشده است که کارکنان تسلا چگونه می‌خواهند وقت خود را برای کار کردن در تسلا و توییتر تقسیم کنند.

این افراد می‌توانند به عنوان مشاور پاره‌وقت در پلتفرم دیگر (مثلا کارمندان تسلایی که در شرکت Boring کار می‌کند) حقوق دریافت کنند. برخی از کارمندان ماسک نیز وظیفه کار کردن تمام وقت دارند. مثلا چارلی کوهمان که معاون مواد تسلا است، به طور همزمان معاون اسپیس ایکس نیز است!

برخی از کارگران ماسک اینچنین گفته‌اند که تحت فشار قرار گرفته‌اند. او آنها را مجبور می‌کند تا بدون دریافت دستمزدی در پروژه‌های شرکت‌های دیگر او کار کنند. تنها به این دلیل که این کار برای حرفه‌شان مفید است !

شاید شنیده باشید که اخیرا شرکت تسلا مورد بازخواست قرار گرفته است. فناوری خودران (Autopilot) در خودروهای تولیدی این شرکت به مشکل خورده و چندین قربانی گرفته است.

در حال حاضر کمیسیون بورس و اوراق بهادار، وزارت دادگستری و وزارت وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا در حال بررسی این موضوع هستند که تسلا مقصر این موضوع است یا خیر؟ اینکه ایلان ماسک قوانین را نقض کرده است و باعث ایجاد مشکلاتی برای مشتریان در مورد سیستم‌های کمک راننده شده است یا اینکه هنوز این سیستم‌ها نیاز به توسعه بیشتر دارند و نباید از این فناوری در آن استفاده می‌شد.

سازمان فدرال ایمنی خودرو (NHTSA) دارد به وجود نقص‌هایی در سیستم کمک راننده تسلا می‌پردازد. چون این می‌تواند منجر به برخورد یا ایجاد تصادف شدید شود. تسلا از تمام رسانه‌های اجتماعی از جمله توییتر استفاده کرده بود تا این فناوری را تبلیغ کند.

بررسی کد و شیفت 12 ساعته!

کارمندان تسلا که در توییتر مشغول شده‌اند اکنون به دنبال یافتن کد و بررسی آن‌ها هستند. برخی از آنها حتی مهارت لازم در این حوزه و سایر نرم‌افزارها و سخت‌افزارها را دارا نیستند. کارمندان نمی‌توانند درباره مسائل داخلی شرکت با مطبوعات گفتگو کنند.

مثلا اکثر مهندسانی که در شرکت‌های خودروسازی تسلا حضور دارند، نمی‌توانند موتورهای جستجو و پلتفرم‌هایی را که به طور گسترده در دسترس عموم باشند را طراحی کنند؛ یعنی تجربه کافی ندارند.

توییتر به چندین پایه کد با میلیون‌ها خط کد در هر کدام مجهز شده است که زیربنای آن سیستم‌های سرچ 10 یا 100 ثانیه‌ای (QPS) است. پایتون یکی از زبان‌های اسکریپت‌نویسی است که در تسلا استفاده می‌شود. این در حالی است که کارمندان در توییتر از اسکالا استفاده می‌کنند.

همچنین این پلتفرم بیشتر در معرض مقررات بین‌المللی در حوزه سخنان تنفرآمیز قرار گرفته است. این‌ها جزو مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

از کارمندان سابق توییتر نیز خواسته شده تا تمام اسناد فنی را به تیم‌هایش نشان دهند. همچنین آنها باید کار خود و هم‌تیمی‌هایشان را توجیه کنند در غیر این صورت اخراج خواهند شد.

بیشتر کارمندان از اخراج بدون دلیل هراس دارند. همچنین قرار است در هفته اول نوامبر مزایایی در حوزه سهام واریز شود، اگر کسی اخراج شود، نمی‌تواند از این سهام استفاده کند. هنوز برنامه خاصی برای کارمندان ارائه نشده است و همچنین اطلاعات خاصی درباره کاهش احتمالی افراد، بودجه و استراتژی‌های بلندمدت در دسترس کارمندان قرار نگرفته است.

یکی از پروژه‌های فوری توییتر که ایلان ماسک به دنبال انجام سریع‌تر آن است، توییتر آبی نام دارد. این سیستم، به نوعی تأییدیه‌ای از شرکت است. طبق گفته کارمندان، ماسک در نظر دارد این کار را تا هفته اول نوامبر انجام دهد. قبلا اعلام شده بود که ماسک در نظر دارد ماهانه 20 دلار از هر کاربر دریافت کرده و فقط به اکانت‌های افرادی که اشتراک تهیه کرده‌اند، تیک آبی بدهد. در ادامه نیز تیک آبی از حساب‌های کاربرانی که پولی پرداخت نکرده‌اند، حذف خواهد شد.

ماسک به مدیران توییتر و برخی از کارمندان دستور داده‌ است تا در شیفت‌های 12 ساعته کار کنند. این یعنی هفت روز در هفته! تنها برای اینکه بتواند اهداف فوری خود را هرچه زودتر عملی سازد! نکته عجیب‌تر این است که او هیچ بحثی درباره پرداخت اضافه‌کاری یا پاداشی نیز در این باره ارائه نکرده است.

همانطوری که در بالا نیز اشاره کردیم، کارمندان حق ندارند با مطبوعات گفتگو کنند؛ این شرایط برای اوضاع داخلی و مسائل کاری نیز صدق می‌کند. آنها نباید در مورد این موضوعات با یکدیگر نیز حرف بزنند. برخی از کانال‌های Slack توییتر نیز دیگر دسترس نیستند.

مدیر عامل شرکت ایلان ماسک اخیرا اسکرین‌ شاتی را برای 112 میلیون دنبال‌کننده خود در توییتر ارسال کرد. در این اسکرین شات، نظرات یوئل راث (رئیس بخش امنیتی توییتر)، وجود داشت که نشان می‌داد در آن زمان ایلان ماسک مایل نبوده که به ازای هر سهم قیمتی معادل 54.20 دلار بپردازد.

ایلان ماسک در انظار عمومی توییتر را به پلتفرمی جعلی متهم کرده و گفته که دارای مقادیر زیادی اسپم، اکانت‌های فیک و ربات‌ است.

متعاقبا ماسک نیز در توییتی خاطرنشان کرد که هیئت مدیره واچتل و توییتر عمدا این شواهد را از دادگاه پنهان کردند. سپس توییتی با این مضمون زده است: منتظر باشید، هنوز تمام نشده است!

گفته شده است که نمایندگان توییتر، تسلا و شرکت حقوقی واچتل، لیپتون و Rosen & Katz هنوز به این درخواست‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH