گوگل لنز پای ثابت صفحه جست‌وجوی گوگل شد

گوگل لنز در سال 2017 به عنوان یک فناوری تشخیص تصویر معرفی شد و به فاصله چندین ماه، در سال 2018 به واسطه برنامه Google Photos نسخه‌های اندروید و iOS آن برای دستگاه‌های مختلف عرضه شد. از آن زمان تا به امروز، این فناوری روز به روز رشد کرده و گسترش یافته است؛ تا جایی که حالا گوگل حس کرده که باید لنز را پای ثابت صفحه جست‌وجویش بکند.

زمانی راجان پاتل، قائم مقام بخش جست‌وجو، جست‌وجوی تصاویر و لنز در گوگل؛ عنوان کرده بود که تغییر در هوم پیج این موتور جست‌وجو به شدت نادر است. پس می‌توان گفت اضافه شدن یک آیکون کوچک هم اتفاق بزرگی به حساب می‌آید. از امروز کاربران موتور جست‌وجوی گوگل می‌توانند آیکون لنز را در کنار آیکون میکروفون در سرچ باکس مشاهده کنند.

اگر بر روی این آیکون بزنید، صفحه‌ای همانند آنچه که در زیر آورده‌ایم، مشاهده خواهید کرد. در این صفحه می‌توانید عکس مورد نظر خود را درگ اند دراپ کنید، یا بارگذاری کنید و یا لینک تصویر دلخواهتان را بدهید. به محض انجام این کار، می‌توانید از سرتاسر وب به تصاویری که با تصویر شما مطابقت می‌کنند، دسترسی داشته باشید. استخراج و ترجمه متن داخل تصاویر نیز از جمله امکانات گوگل لنز است.

به قطع قرار دادن آیکون گوگل لنز در سرچ باکس باعث می‌شود تا کاربران بیشتری با آن آشنا شوند و از امکانات آن استفاده کنند. البته که پیش از این نیز کاربران می‌توانستند از این قابلیت استفاده کنند، اما مطمئناً حالا فناوری تشخیص تصویر گوگل بسیار بیشتر از قبل در چشم خواهد بود.

گوگل لنز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH