شرکت بلاک‌چین تزوس

بنیان‌گذار بلاک‌چین تزوس: بازار کریپتو زمستان سختی را پشت سر خواهد گذاشت

به گفته یکی از بنیان‌گذاران بلاک‌چین «تزوس» (Tezos)، بازار کریپتو به دلیل تغییر سیاست‌های اقتصادی صنعت رمزارز برای ورود به نرخ‌های بهره بالاتر، زمستان سختی را تجربه خواهد کرد.

کاتلین برایتمن از شرکت تزوس، در یک کنفرانس صنعت فناوری در لیسبون پرتغال در گفتگو با CNBC گفت، مشکلات اخیر صنعت رمزارز ناشی از اصلاح و تغییر بازار شرکت‌های بیش از حد ارزش‌گذاری شده است.

او همچنین در پاسخ به سوال علت کاهش قیمت بسیاری از دارایی‌های ارز دیجیتال در سال جاری، بیان کرد که بسیاری از دارایی‌های ارز دیجیتال با پول ارزان تورم پیدا می‌کنند و بسیاری از آن‌ها از طریق حمایت شرکت‌های سرمایه‌گذاری پرمخاطره آسیب می‌بینند.

کارن تسو از خبرگزاری CNBC، گفته‌های برایتمن را پیرامون علتِ کاهشِ قیمتِ دارایی‌های ارز دیجیتال بدین‌گونه نقل و قول کرده است:

پول ارزان زیادی وارد سیستم شده است و من فکر می‌کنم که تعدادی از چیزهای مختلف، به صورت مصنوعی ارزش‌گذاری این شرکت‌ها را افزایش می‌دهد. مشخص است که پدیده‌ای وجود دارد که در بسیاری از این بازارها به نوعی شکل گرفته‌اند و سپس از بین رفته‌اند؛ اما در عین حال، آن‌ها با ارزش 13 میلیون دلاری مواجه هستند.

برایتمن به عنوان نمونه از بازار Opensea نام برد که بر اساس داده‌های Dune Analytics، حجم معاملات از 2.9 میلیارد دلار در سپتامبر 2021، به 349 میلیون دلار در سپتامبر 2020 کاهش‌یافته است.

برایتمن پیرامون احتمال توقف افزایش نرخ «فدرال رزرو» (Federal Reserve) و در پی آن افزایش بازارهای ارز دیجیتال در سال آینده، بیان کرد که هنوز امکان تغییر در ارزش‌گذاری ارزهای دیجیتال و فناوری مبتنی بر مزایای پیش‌بینی شده برای رشد واقعی کاربران وجود خواهد داشت. عدم توانایی در ادامه استفاده از «تاکتیک‌های ارزان»، دارایی کاربران را به باد خواهد بود.

برایتمن در تکمیل اظهار نظرش پیرامون اختلال در کارکرد دارایی‌های ارز دیجیتال می‌افزاید:

من فکر می‌کنم که پول ارزان زیادی وارد شده است و ارزش‌گذاری‌ها بالا رفته است. شما افرادی را می‌شناختید که سعی می‌کردند تا آن ارزش‌گذاری‌ها را به شکلی، از طریق تاکتیک‌هایی مانند کشت سود (روشی جدید برای کسب پاداش از ذخیره ارزهای دیجیتال)، توجیه کنند. اکنون که پول ارزان از بین رفته است، تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که ما تلاش کنیم این جوامع را سرپا نگه‌ داریم.

برایتمن به خبرگزاری CNBC گفت که کریپتو با این معیار و با فناوری 10 سال گذشته ارزیابی نشده است که نرخ بهره پایینی داشته باشد. او اعتقاد دارد که آنچه مردم در آینده مشاهده خواهید کرد، رشد پروژه‌های مفید است؛ اما این پروژه‌ها تنها اقلیت کوچکی از بازار کریپتو هستند.

شرکت تزوس که برایتمن یکی از بنیان‌گذاران آن است، یک پلتفرم قراردادی هوشمند به مانند اتریوم است که به دارندگان توکن اجازه می‌دهد که برای اصلاح مکانیزم‌های داخلی، با پلتفرم همکاری کنند.  این «خود اصلاحی» با دادن رأی از سوی کاربران پلتفرم صورت می‌گیرد.

برایتمن اعلام کرد که استفاده از این پلتفرم در سال 2021 افزایش‌ یافته و این افزایش ناشی از تقاضای زیاد از سوی هنرمندان و اهالی هنر بوده است. هنرمندان دیجیتال در حال استخراج هنر روی بلاک‌چین و تجارت آن هستند. استفاده هنرمندان از این پلتفرم، یکی از تنها منابع رشد طبیعی در صنعت مذکور به حساب می‌آید.

برخی از آمار و ارقام صنعت کریپتو اعلام می‌کند که نوسانات گسترده در معاملات ارزی چهار ماه گذشته، در تثبیت قیمت دارایی‌هایی نظیر بیت‌کوین روند مثبتی داشته است. مفهوم پایان دوران پول ارزان در رمزارزها، یکی از مواردی است که تحلیلگران در ماه‌های اخیر در میان رکود بازار کریپتو موردبحث و گفتگو قرار داده‌اند.

آنتونی ترنچف، یکی از بنیان‌گذاران وام‌دهنده کریپتو «نکسو» Nexo، قبلاً به خبرگزاری CNBC گفته بود که عملکرد بیت‌کوین «نشانه‌ای قوی از بلوغ بازار دارایی‌های دیجیتال است و اخیراً در حال کاهش یافتن است.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH