حقوق مدیر عامل مایکروسافت

واکنش مردم به میزان حقوق مدیر عامل مایکروسافت

میزان حقوق مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا (Satya Nadella) مشخص شده که باعث ایجاد تنش‌هایی در میان شبکه‌های مجازی شده است. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

یک پرونده اخیر SEC توسط مایکروسافت نشان می‌دهد که مدیر عامل این شرکت، ساتیا نادلا، در سال 2022 به ارزش 55 میلیون دلار غرامت دریافت خواهد کرد. این رقم در مقایسه با سال گذشته، 10 درصد افزایش داشته است. 96 درصد از غرامت او به اهداف و ارقام مبتنی بر عملکرد او در سال گذشته مرتبط بود. بسیاری از افراد آنلاین با غرامت بالای نادلا مخالفت کرده‌اند.

مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، امسال 55 میلیون دلار غرامت دریافت خواهد کرد، همانطور که در پرونده اخیر شرکت SEC مشخص شده است. بیش از 95 درصد از غرامت نادلا مبتنی بر عملکرد او در سال گذشته است که نسبت به رقم سال 2021 (71 درصد بر اساس عملکرد) افزایش یافته است. اکثریت قریب به اتفاق غرامت او در قالب گزینه‌های سهام به ارزش 42.269 میلیون دلار است.

زمانی که اطلاعات غرامت نادلا در اینترنت راه یافت، بسیاری با رقم 55 میلیون دلاری مخالفت کردند. چندین نفر در رسانه‌های اجتماعی به اخراج‌های اخیر شرکت‌ها اشاره کردند و گفتند که پولی که به جیب نادلا رفت می‌توانست بسیاری از کارمندان را نجات دهد.

شخصی با نام کارلوس گارسیا در بخش نظرات پست فیس بوک ویندوز سنترال در مورد غرامت نادلا گفت:

“من نمی‌دانم با 55،000،000 دلار، حقوق چند نفر را می‌توان پرداخت کرد؟ مطمئنا برای پوشش همه یا بیشتر افرادی که اخیراً اخراج شده‌اند کافی است؟”

شخصی دیگر با نام پجیسون باگینسکی در همان بخش نظرات گفت:

“آفرین برای دریافت آن پاداش 9 میلیون در هفته پس از اعلام دور سوم اخراج‌ها.”

در توییتر، برخی نیز با اشاره به نسبت دستمزد نادلا به متوسط ​​کارمند مایکروسافت، ابراز ناامیدی کردند. برخی دیگر مثبت‌تر بودند.

دستمزد ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در سال 2022 افزایش 10.2 درصدی داشته و به 54.95 میلیون دلار رسیده است. میانگین دستمزد کارمند مایکروسافت در سال 2022 به میزان 7.6 درصد افزایش یافته است. نسبت حقوق مدیر عامل به کارگر در مایکروسافت برابر است با 154 به 12022.

با این حال، همه نظرات در فیس بوک منفی نبودند. کاربری با نام ویلیام دیکنز گفت:

“او لیاقتش را دارد. او برای سهام مایکروسافت خوب است. رئیس هر شرکتی مستحق دستمزد اینچنینی است، حتی اگر بر اساس عملکرد باشد.”

البته اینترنت می‌تواند مکان نسبتاً منفی باشد. رسانه‌های اجتماعی تمایل دارند افراد را در هر دو طرف یک موضوع جذب کنند. اکثر افرادی که به غرامت نادلا نگاه می‌کنند و به این شکل احساس نمی‌کنند، بعید است در مورد آن نظر یا توئیت ارسال کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH