تارا و پژو 207 به بورس کالا برمی‌گردند

دو هفته پیش بود که مدیر پذیرش بورس کالای ایران اعلام کرد که قرار است دو خودروی پژو 207 و تارا تولیدی شرکت ایران‌خودرو به بورس کالا برگردند ولی این خبر از سوی شرکت ایران‌خودرو رد شد.

مدیران پذیرش بورس کالای ایران نیز پس از بررسی مستندات در صد و چهل و چهارمین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در بازار اصلی بورس کالای ایران درباره وضعیت بازگشت این دو خودرو یعنی پژو 207 و تارا متعلق به ایران‌خودرو اطلاعاتی ارائه کرد.

در امیدنامه پژو 207 اینچنین آمده است که حداقل درصد عرضه این خودرو در بورس کالا 100 درصد تولید سالانه خواهد بود؛ این یعنی بعد از کاهش فروش خارج از بورس کالا که شامل طرح ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح خودروهای فرسوده است، میزان آن به 52 هزار و 500 دستگاه برسد. به طور سالیانه نیز تولید این خودرو به 105 هزار دستگاه می‌رسد.

در امیدنامه خودروی تارا نیز اینچنین ارائه شده است که میزان درصد عرضه در بورس کالا 100 درصد تولید سالانه خواهد بود؛ این میزان پس از کاهش فروش خارج از بورس کالا خواهد بود که شامل طرح ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح خودروهای فرسوده است. این تعداد شامل 33 هزار و 500 دستگاه تعیین شده است. از تارا نیز به طور سالیانه 67 هزار دستگاه تولید می‌شود.

اول آبان ماه بود که مدیر پذیرش بورس کالای ایران خبر پذیرش دو محصول تارا ‌و 207 شرکت ایران‌خودرو در بورس کالای ایران را داده بود، اما سپس شرکت ایران‌خودرو این موضوع را رد کرده و اعلام کرد که در حال حاضر ورود این دو خودرو به بورس کالا امکان‌پذیر نیست.

اما سپس این شرکت اعلام کرد که البته تنها زمانی که روند تولید بهتر شود و عرضه ‌خودروها نیز افزایش پیدا کرده باشد، می‌توان در آن صورت خبر قطعی پذیرش خودروها در بورس کالا را منتشر کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH