خبر مهم برای افرادی که آیفون دارند؛ از این به بعد باید با عنوانی دیگر سیری را صدا کنید!

اپل در پی آن است تا با حذف عبارت Hey Siri، عبارتی کوتاه‌تر را برای فراخواندن سیری استفاده کند. گفته می‌شود به احتمال فراوان این عبارت صرفاً به «سیری» کاهش پیدا کند.

دستیار هوشمند اپل را که می‌توان در گوشی‌های آیفون 14، آیپد پرو 12.9 (2022) و مینی اسپیکر هوم‌پاد فراخواند، به روش‌های مختلف فعال می‌کنند. اما استفاده از عبارت Hey Siri رایج‌ترین شکل فراخواندن آن است. در واقع فرد قبل از آن که خواسته خود را برای سیری مطرح کند، این عبارت را به زبان می‌آورد.

با این حال هنگامی که کاربر بخواهد چند کار را پشت سر هم انجام دهد یا خواسته‌های متعددی از سیری داشته باشد، تکرار کردن عبارت Hey Siri می‌تواند کمی ناجور باشد. در نتیجه شاید بسیاری از کاربران از شنیدن این خبر خوشحال می‌شوند و یا حتی اپل با این اقدام می‌خواهد اولین قدم را برای حذف کامل این شکل از فراخواندن سیری بردارد.

براساس گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده است، اپل می‌خواهد به جای Hey Siri فقط «سیری» را جایگزین این شکل از فراخواندن دستیار هوشمندش کند. البته که این کار زمان‌بر خواهد بود؛ چرا که این حرکت چالش‌هایی را ایجاد خواهد کرد. اگر نرم‌افزار دستگاه به خوبی واسنجی نشود، کاربر به صورت اتفاقی و ناخواسته دستیار هوشمند را فعال می‌کند و به مرور زمان این مسئله می‌تواند آزاردهنده شود.

فراخواندن سیری

اگر این اتفاق بیفتد، سیری نیز به مانند بهترین اسپیکرهای هوشمند آمازون عمل خواهد کرد. در اسپیکرهای هوشمند اکو کاربر برای فراخواندن دستیار هوشمند تنها عبارت «الکسا» را به زبان می‌آورد و سپس کارهای مورد نظرش را به دستیار هوشمند می‌گوید.

در دستگاه‌های تولیدی گوگل کاربر باید از عبارت Hey/OK Google برای فراخواندن دستیار هوشمند دستگاه استفاده کند. البته قابلیتی در گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل 7، گوگل نست مینی و بسیاری دیگر از دستگاه‌های هوشمند گوگل وجود دارد که با عنوان Quick Phrases شناخته می‌شود و کاربر به واسطه آن می‌تواند برخی عبارات کوتاه را برای تعداد مشخصی از عملکردهای دستیار هوشمند تعریف کند. برای مثال کاربر می‌تواند با تعریف Stop، هنگامی که زنگ هشدار گوشی به صدا درآمده است، آن را متوقف سازد.

گفته می شود گوگل می‌خواهد ویژگی گفته شده را در Google Nest Hub Max گسترش دهد؛ تا جایی که کاربر برای فراخواندن دستیار هوشمند دیگر نیازی به بیان دوباره Hey Google نداشته باشد. مشخص نیست که اپل نیز تا به اینجا پیش برود یا نه، اما به قطع اگر بخواهد از رقبای قدرتمندش جا نماند باید در زمینه خلاقیت و عملکرد دستیار هوشمند خود را بهبود ببخشد.

همان طور که گفته شده، حذف Hey از عبارت Hey Siri کاری زمان‌بر است و طبق گزارش بلومبرگ، اپل به تازگی این کار را شروع کرده است. گفته می‌شود کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در سال آینده میلادی و حتی سال بعدتر، مکان و زمان معرفی این ویژگی باشد. با این حساب برای استفاده از این قابلیت جدید باید منتظر iOS 17 یا iOS 18 بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH