با دو خودرو خارجی جدید بازار ایران بیشتر آشنا شوید

طبق خبرهای جدیدی که منتشر شده است، قرار است دو خودروی جدید وارد بازار خودروهای ایران شود. این دو گزینه برای واردات احتمالا خودروی هاچبک هیوندای i20 و خودروی سئات ایبیزا هستند.

در ادامه این خبر قرار است به معرفی ویژگی‌های این دو خودرو اشاره کرده و مشخصات فنی و ویژگی‌های ظاهری آنها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

خودروی i20، ظاهری تهاجمی داشته که با هیوندای تناسب دارد. چراغ خودرو در نمای جلویی در کنار جلوپنجره اسپرت ادامه پیدا کرده است.

طراحی ایبیزا مانند گذشته بوده و برخلاف هیوندای دچار تغییرات زیادی نشده است. در اکثر محصولات این شرکت، چراغ چندضلعی شکل و دیلایت مثلثی دیده می‌شود در نتیجه این نوع طراحی در این خودرو نیز وجود دارد که در کل آن را به خودرویی شیک و ساده تبدیل می‌کند.

اگر به نمای پشتی خودروی i20 نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که چیزی بیشتر از یک خودروی نسبتا اقتصادی است. هاچبک‌های زیادی وجود ندارند که از چراغ‌های متصل استفاده کنند؛ اما خودروی i20 به چراغ متصل مجهز شده است. اگر به طور دقیق‌تر به خودرو نگاه کنیم، می‌توانیم نوار ال‌ای‌دی Z شکل را مشاهده کنیم که نشانه وجود خطوط تند و تیز در طراحی است.

چراغ عقب در ایبیزا نسبت به i20 کمی کوچکتر است و دوباره نماد مثلث در آن دیده می‌شود. شرکت خودروسازی برای افزایش میزان اسپرت بودن نمای پشتی خودرو از دو اگزوز در قسمت دیفیوزر استفاده کرده است.

بیشتر خودروهای داخلی به دلیل کم بودن قیمت‌شان و اقتصادی بودن از کابین جذابی بهره نمی‌برند. ولی خودروی i20 طراحی داخلی جذابی داشته و نمایشگر بزرگ و تریم رنگی مختلف نیز به افزایش این جذابیت کمک کرده است.

البته باید اشاره کرد که کابین خودروی ایبیزا نسبت به i20 ساده‌تر طراحی شده است. جنس این کابین از پلاستیک سفت است. به علاوه تریم رنگی، فرمان دیکات توانسته نه تنها جذابیت را به درون کابین منتقل کند بلکه مالک خودرو می‌تواند حس خوب اسپرت بودن فضای درونی خودرو را نیز به چشم ببیند.

امکانات دو خودرو

خودروی هیوندای i20 به ویژگی‌های جذابی مجهز شده است که از جمله آنها می‌توان به سانروف برقی، استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد. همچنین کابین درون خودرو به تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز شده است و صندلی‌های جلو نیز از سیستم خودگرم‌شونده بهره برده‌اند. صندلی راننده برقی بوده و سیستم صوتی خودرو به 6 عدد بلندگو مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به صفحه نمایش 7 اینچی، بلوتوث، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، آینه‌های الکتروکرومیک اشاره کرد. باید اشاره کرد برخی از این امکانات ممکن است در بعضی از تیپ‌ها متفاوت باشد.

اگر بخواهیم به امکانات نسخه پایه ایبیزا نیز اشاره کنیم، مانیتور 8 اینچی جزو آن است. در نسخه‌های بالاتر این خودرو امکاناتی مثل کیلومترشمار دیجیتال، سیستم تهویه دوکاناله، کروزکنترل تطبیق‌پذیر و غیره وجود دارد.

مشخصات فنی

خودروی i20 از سه نوع پیشرانه استفاده می‌کند. پیشرانه اول 1.2 لیتری بوده و ظرفیتی معادل 3 سیلندر دارد و می‌تواند 83 اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین گیربکس 5 سرعته دستی نیز به آن مجهز شده است. پیشرانه دوم موجود در این خودرو یک پیشرانه 1 لیتری توربو GDI 3 سیلندر است که می‌تواند قدرتی معادل با 99 تا 118 اسب بخار تولید کند. پیشرانه سوم به مشخصات پیشرانه نوع دوم مجهز شده که یک موتور هیبریدی نیز دارد. پیشرانه دوم و سوم به گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک مجهز می‌شوند.

پیشرانه ایبیزا شامل پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر است که از نوع تنفس طبیعی MPI بوده و می‌تواند قدرتی معادل 80 اسب بخار و 93 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس 5 سرعته دستی با آن همراه است.

بازه قیمتی i20 از 19 تا ۲۵ هزار یورو و ایبیزا نیز بازه قیمتی 20 تا 25 هزار یورویی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH