اخراج گسترده کارمندان متا به‌دلیل مشکلات اقتصادی

مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل متا با انتشار پیامی از اخراج بیش از 11 هزار کارمند با استعداد این شرکت خبر داد. این تعداد شامل 13 درصد از کل نیروی کار شاغل در متا است. بنیان‌گذار فیس‌بوک مسئولیت این تصمیم را پذیرفته و مشخصا برای کارمندان تعدیل شده شرکت ابراز تاسف نموده است. همچنین به گفته وی قضاوت‌های نادرست در زمینه سرمایه‌گذاری، ضعف بازار تبلیغات و رکود اقتصادی کلان از جمله دلایل اخراج گسترده کارمندان به‌شمار می‌روند.

مدیر اجرایی متا خاطرنشان کرده که روند پیشرفت روبه جلو دنیای آنلاین پس از پایان شیوع فراگیر بیماری کووید 19 در جهان، انتظارات پیشین را برآورده نکرد و تشدید فضای رقابتی موجب زیان‌دهی تبلیغاتی متا و کاهش درآمدهای این شرکت شد. به گفته مارک زاکربرگ متا نیازمند کارآمدی سرمایه بالاتری بوده و منابع خود را به‌سوی تعداد کمتری از حوزه‌های روبه رشد با اولویت بالا نظیر موتور کشف هوش مصنوعی و همچنین چشم‌انداز بلندمدت متاورس منتقل می‌کند.

همچنین متا بودجه خود را کاهش داده و از میزان امتیازات اعطاء شده به کارمندان و املاک و مستغلات تحت مالکیت خود خواهد کاست. این موضوع بدان معناست که کارمندان کمپانی در آینده بایستی میزهای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. تمامی این اقدامات برای حفظ رشد درآمدهای کمپانی کفایت نکرده و به همین دلیل مارک زاکربرگ نهایتا تصمیم به تعدیل 13 درصد از کل نیروی کار شاغل در متا گرفته است.

کارمندان اخراج شده در ایالات‌متحده از دستمزد اخراج، بازپرداخت باقیمانده مرخصی با حقوق، بیمه درمانی برای 6 ماه آینده و حمایت‌های شغلی از طریق نهادهای ثالث بهره‌مند خواهند شد. بر اساس متن نامه منتشر شده توسط متا، کارمندان اخراج شده در خارج از ایالات‌متحده نیز با توجه به قوانین استخدامی محلی از حمایت‌های مشابهی بهره‌مند خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH