به‌روزرسانی جدید ایرپادهای اپل چه تغییراتی به همراه دارد؟

در هفته گذشته اپل به‌روزرسانی جدید ایرپادهای خود و همچنین برخی از ایربادهای Beats را منتشر کرد و فرم‌ور آنها را تغییر داد. حالا عنوان شده است که مدل‌های بیشتری این به‌روزرسانی‌ها را دریافت خواهند کرد. علاوه بر این گفته می‌شود ایرتگ‌ها نیز از باران به‌روزرسانی‌های اپل بی‌نصیب نمانده‌اند.

مدل‌های ایرپادز 2، پرو و مکس به نسخه 5B58  آپدیت می‌شوند. نسخه قبلی این دستگاه‌ها 4E71 بود. در توضیحات اپل در خصوص این به‌روزرسانی‌ها فقط عبارت «رفع باگ‌ها و دیگر بهبودها» به چشم می‌خورد.

ذکر این نکته اهمیت خاصی دارد که شرکت در حال امتحان کدک جدیدی برای برقراری تماس‌ها در ایرپادز مکس است تا کاربران بتوانند از مزایای استاندارد LC3 بهره‌مند شوند و تجربه برقراری تماس بهتری داشته باشند. با این حال مشخص نیست که به‌روزرسانی یاد شده این ویژگی را به همراه داشته باشد.

طی سال‌های گذشته کاربران فراوانی از کوپرتینویی‌ها بابت بهبود نبخشیدن قابلیت Active Noise Cancelling در ایرپادز پرو و ایرپادز مکس گله کرده‌اند. شاید این به‌روزرسانی جدید این مشکل را نیز رفع کند. قابلیت Active Noise Cancelling با استفاده از میکروفون‌ها و اسپیکرها صداهای محیطی را تا حد امکان کاهش می‌دهد.

در خصوص ایرتگ هم به‌روزرسانی فرم‌ور آن با نسخه 2.0.24 و بیلد نامبر 2A4e عرضه شده است. نسخه قبلی با شماره 1.0.301 و بیلد نامبر 1A301 عرضه شده بود. با مراجعه به اپلیکیشن Find My می‌تواند فرم‌ور ایرتگ خود را مشاهده و به‌روزرسانی کنید.

در رابطه با دریافت و نصب به‌روزرسانی جدید ایرپادهای اپل هم باید گفت، مثل همیشه روشی رسمی برای انجام این کار معرفی نشده است. اپل عنوان می‌کند که ایرپادز هنگامی که از طریق بلوتوث به آیفون وصل می‌شود، به‌روزرسانی خواهد شد. با این شرایط، شاید بهترین انتخاب این باشد که حداقل برای سی دقیقه هر دو دستگاه را هم‌زمان شارژ کنید.

برای آن که فرم‌ور ایرپادز خود را بررسی کنید، از قسمت Settings وارد منوی Bluetooth شوید و پس از پیدا کردن ایرپادز یا ایربادهای Beats، بر روی حرف i کنار آنها بزنید تا نسخه حال حاضر را مشاهده کنید. در صورتی که با روش گفته شده نتوانستید اقدام به نصب آپدیت کنید، پس بهتر آن است که دست از تلاش بردارید و همه چیز را به شانس واگذار کنید؛ چرا که اپل اجازه نمی‌دهد به صورت دستی این به‌روزرسانی‌ها را نصب کنید و کار بیشتری از دستتان برنمی‌آید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH