مقایسه کیفیت عکاسی سامسونگ گلکسی S23 اولترا، گلکسی S22 اولترا و گوگل پیکسل 7 پرو

یک افشاگر مشهور با نام Ice Universe اخیرا اقدام به انتشار یک تصویر ثبت شده توسط دوربین اسمارت‌فون معرفی نشده سامسونگ گلکسی S23 اولترا نموده است. وی از این طریق به مقایسه عملکرد دوربین در اسمارت‌فون‌های گلکسی S23 اولترا، گلکسی S22 اولترا و جدیدترین پرچم‌دار شرکت گوگل یعنی پیکسل 7 پرو پرداخته است.

بر اساس اطلاعات لو رفته تقریبا با اطمینان می‌توان اعلام کرد که گلکسی S23 اولترا در عوض سنسور 108 مگاپیکسلی موجود در گلکسی S22 اولترا از یک ماژول 200 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم بزرگ‌تر بهره خواهد برد. Ice Universe پیش‌تر با انتشار تصویری به مقایسه عملکرد سنسورهای دوربین در اسمارت‌فون‌های گلکسی S23 اولترا و گلکسی S22 اولترا پرداخت و با اطمینان ادعا کرد که پرچم‌دار آینده سامسونگ، تصویر بسیار بهتری را ثبت نموده است.

اکنون وبسایت Notebookcheck بار دیگر به مقایسه عملکرد دوربین این 2 اسمارت‌فون با یکدیگر پرداخته و این‌بار تصویر ثبت شده توسط گوگل پیکسل 7 پرو نیز مورد مقایسه قرار گرفته است. بدین‌ترتیب کاربران در خصوص عملکرد دوربین گلکسی S23 اولترا نسبت به 2 مدل دیگر به درکی عمیق‌تر دست خواهند یافت.

بدین منظور با استفاده از 3 اسمارت‌فون، تصاویری از یک کدو تنبل یا پاپایا ثبت شد. Ice Universe ابتدا از مخاطبان خود پرسید که پس از زوم کردن تصاویر، کدام مورد را ترجیح می‌دهند؟ این پرسش در حالی مطرح شد که هنوز مشخص نبود هر تصویر توسط کدام دستگاه به ثبت رسیده است. اکثریت قاطع کاربران به تصویری رای دادند که توسط سامسونگ گلکسی S23 اولترا به ثبت رسیده بود.

اگرچه عملکرد بهتر گلکسی S23 اولترا نسبت به گلکسی S22 اولترا تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد؛ اما موضوع جالب‌تر اینکه پرچم‌دار سامسونگ، جزئیات ظریف نظیر برآمدگی‌ها و خطوط روی میوه‌ها را به نحوی مطلوب‌تر از پیکسل 7 پرو به ثبت رسانده است. در حال حاضر گوگل پیکسل 7 پرو یکی از برترین اسمارت‌فون‌‌های دوربین‌دار موجود در بازار محسوب می‌شود.

تصاویر ثبت شده توسط سامسونگ گلکسی S23 اولترا، گلکسی S22 اولترا و گوگل پیکسل 7 پرو (از راست به چپ)

سنسور با رزولوشن پیکسلی بالاتر نسبت به حسگر دارای رزولوشن پایین‌تر (نظیر دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی پیکسل 7 پرو) از عملکرد بهتری در زمینه زوم دیجیتال برخوردار است. دلیل چنین پدیده‌ای این است که دوربین با رزولوشن پیکسلی بالاتر، جزئیات بیش‌تری را به ثبت رسانده و در نتیجه با بزرگنمایی تصویر، تک‌تک پبکسل‌ها از یکدیگر قابل تفکیک نخواهند بود. بنابراین اگرچه در این مقایسه خاص، گوگل پیکسل 7 پرو از سامسونگ گلکسی S23 اولترا شکست خورده است؛ اما تصویر به‌طور کامل منتشر نشده و بایستی ببینیم که عملکرد پیکسل‌های کوچکتر سنسور 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا در زمینه جذب نور به چه شکل خواهد بود. به لحاظ تئوری، وجود پیکسل‌هایی با اندازه بزرگتر امکان جذب بیش‌تر نور توسط سنسور را فراهم می‌کنند.

صرفنظر از عملکرد گلکسی S23 اولترا در برابر رقبای خود، وجود دوربین 200 مگاپیکسلی بسیار هیجان‌انگیز به‌نظر رسیده و بی‌تردید علاقه‌مندان به عکاسی را شیفته خود خواهد کرد. Ice Universe پیش‌تر ادعا کرده بود که این دوربین بزرگ‌ترین پیشرفت گوشی‌های گلکسی طی سالیان اخیر به‌شمار خواهد رفت. 3 سنسور دیگر دوربین بدون تغییر باقی خواهند ماند. بنابراین احتمالا شاهد به‌کارگیری یک دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری و دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 برابری خواهیم بود.

بر اساس شایعات گلکسی S23 اولترا همانند مدل نسل قبلی خود از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی و نمایشگر 6.8 اینچی استفاده خواهد کرد. توان پردازشی این محصول از طریق تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 تامین شده و احتمالا از یک دوربین جلویی جدید استفاده خواهد کرد. همچنین این اسمارت‌فون احتمالا از قیمت‌گذاری گران‌تری نسبت به گلکسی S22 اولترا برخوردار خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH