باگ خطرناک لاک اسکرین گوشی‌های پیکسل راه را برای هکران باز می‌کند

مطمئناً هیچ کسی دوست ندارد فرد غریبه‌ای به اطلاعاتش در گوشی هوشمندش دسترسی داشته باشد. انجام دادن تنظیمات مربوط به لاک اسکرین برای اجتناب از چنین مسئله‌ای است. اما اگر در این بین باگی وجود داشته باشد که عملاً لاک اسکرین شما را بی‌اثر کند، چه می‌شود؟ به تازگی یک هکر این چنین باگی کشف کرده است که گفته می‌شود بر روی تمام گوشی‌های پیکسل اثر می‌گذارد.

همان طور که اطلاع دارید، ما هم هکرهای خوب داریم و هم هکرهای بد. هکرهای بد با اهدافی شوم اقدام به هک می‌کنند و هکرهای خوب به نیت یافتن رخنه‌های امنیتی دستگاه‌های مختلف و اطلاع به شرکت سازنده جهت رفع آنها اقدام به هک می‌کنند. دیوید شوتز یکی از هکرهای خوب است که به صورت اتفاقی باگ گوشی‌های پیکسل را کشف کرده است.

شوتز عنوان کرده است که هنگام فرستادن یک پیامک با گوشی پیکسل 6، گوشی به خاطر نداشتن شارژ خاموش می‌شود. بعد از شارژ مجدد و روشن کردن آن، گوشی پین کد می‌خواهد. بعد از آن که شوتز سه بار پین کد را اشتباه می‌زند، سیم‌کارت قفل می‌شود و دستگاه خواهان وارد کردن کد PUK می‌شود. بعد از وارد کردن این کد، دستگاه از شوتز می‌خواهد که یک پین کد جدید تنظیم کند.

بعد از طی کردن تمام این مراحل، او در نهایت به صفحه لاک اسکرین می‌رسد، اما متوجه امری عجیب می‌شود: «لاک اسکرین عوض شده بود و به جای همان رمز همیشگی، گوشی اثر انگشت من را برای باز شدن درخواست کرد. جالب اینجاست که استفاده از اثر انگشت گوشی من را باز کرد؛ در حالی که باید همان رمز یا الگوی از پیش انتخاب شده را از من می‌خواست.»

باگ گوشی‌های پیکسل

این اتفاق باعث شده بود تا شوتز این مسئله را بیشتر بررسی کند. بعد از انجام دادن چند باره این کار با گوشی پیکسل 6 و اطمینان حاصل کردن از این که هر بار همین اتفاق می‌افتد، او به سراغ پیکسل 5 رفته بود و فهمیده بود که در این گوشی هم اتفاقی مشابه می‌افتد.

او پس از این کشف، موضوع را در قالب ایمیلی به گوگل اطلاع داده بود. اگر او به عنوان اولین نفر این مشکل را گزارش می‌کرد، صاحب جایزه صد هزار دلاری می‌شد؛ اما مشخص شد که شوتز دومین نفری است که این باگ گوشی‌های پیکسل را به گوگل اطلاع می‌دهد.

با این حال، شوتز باز هم هفتاد هزار دلار از این گزارش به جیب زد؛ چرا که اعلام این مشکل از طرف او شرکت را مجاب کرد تا نسبت به رفع این باگ اقدام کند. باگ گوشی‌های پیکسل با به‌روزرسانی منتشر شده در پنجم نوامبر رفع شده و کاربران می‌توانند با دریافت آن گوشی خود را ایمن کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH