تفاوت پیامک تبلیغاتی و خدماتی چیست؟

به فکر رشد کسب‌وکارتان هستید؟ از تاثیر بی‌نظیر اس ام اس مارکتینگ غافل نشوید. در حالی که ایرانیان رتبه ششم در اعتیاد به تلفن همراه را دارند، بدون شک ارسال پیام‌های هوشمندانه به تلفن‌های همراه مشتریان فعلی یا مشتریان احتمالی، موفقیت بزرگی برای شما به همراه خواهد داشت. با این حال بهتر است در انتخاب پیام‌های خود کمی محتاطانه عمل کنید. در این مطلب همراه شما هستیم تا تفاوت پیامک تبلیغاتی و خدماتی را بررسی کرده و بهترین نوع پیامک را برای جذب مشتریان انتخاب کنیم.

پیامک تبلیغاتی چیست؟ روشی خلاقانه برای جذب مشتریان جدید

به زبان ساده، پیامک تبلیغاتی یک متن کوتاه و خلاقانه است که برای ایجاد احساس مثبت و ترغیب کاربر به انجام یک عمل مشخص انجام می‌شود. احتمالا شما هم بارها در طول روز با پیامک‌هایی که شما را از تخفیف‌های جنجالی، آفرهای خرید یا حتی تبلیغ برای کاندیداهای مختلف آگاه می‌کنند، مواجه شده‌اید.

چنین پیام‌های کوتاهی معمولا به کمک تهیه یک پنل پیامکی توسط برندهایی که ما مشتریان آن‌ها بوده‌ایم یا کسب‌وکارهایی که اطلاعات ما را از بانک‌های اطلاعاتی مانند شرکت پست، مدارس و آموزشگاه‌ها، شرکت‌های اپراتور و حتی بانک اصناف بدست آورده‌اند، ارسال می‌شوند.

آنچه در ارسال یک پیامک تبلیغاتی مهم است، تعداد کاراکترهای پیام و خلاقیت بکاررفته در آن است؛ چرا که این دو عامل، بیشترین احتمال بازگشت هزینه را برای یک کسب‌وکار دارند. معمولا هزینه پیامک تبلیغاتی با توجه به تعداد کاراکترهای آن محاسبه می‌شود. این مورد را می‌توانیم مهم‌ترین تفاوت پیامک تبلیغاتی و خدماتی بدانیم. بنابراین اگر در نظر دارید که پروسه اس ام اس مارکتینگ برند خود را آغاز کنید، باید توجه داشته باشید که در کوتاه‌ترین پیام، بیشترین جذابیت را ایجاد کنید.

پیامک خدماتی چیست؟ متن‌های کوتاهی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان

دسته دیگری از اس ام اس‌ها و پیام‌های کوتاه وجود دارند که از لحاظ ماهیت، تفاوتی با پیامک‌های تبلیغاتی ندارند. اما محتوای متن آن‌ها، بسیار متفاوت است. برای مثال به نمونه‌های زیر توجه کنید.

  • بیمه‌شده محترم با شماره بیمه‌نامه…
  • مالک خودروی محترم با شماره پلاک…
  • مشترک گرامی…
  • مبلغ قابل پرداخت…

در واقع یک پیامک‌ خدماتی مانند پیامک تبلیغاتی با هدف انجام یک عمل خاص یا برای اطلاع‌رسانی از اتفاقی مشخص ارسال می‌شود. با این حال پیامک‌های خدماتی از طرف سازمان‌ها، برندها، ارگان‌ها یا فروشگاه‌هایی ارسال می‌شوند که شما به دلخواه خودتان، اطلاعاتتان را به دست آن‌ها داده‌اید. بنابراین هدف پیامک خدماتی جذب مشتری یا جلب نظر شما نیست؛ بلکه پیام مهم‌تری برای شما دارند که احتمالا بیش از یک پیام تبلیغاتی، مایلید آن را بدانید.

تفاوت پیامک تبلیغاتی و پیامک خدماتی چیست؟ نکته حیاتی در ارسال پیام

همانطور که در بخش دیگر این مقاله اشاره کردیم، مهم‌ترین تفاوت میان پیامک‌های تبلیغاتی و خدماتی، هدف فرستنده از اقدام کاربر و واکنش او است. با این حال یک تفاوت حیاتی دیگر وجود دارد که بد نیست به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار یا برند مشتاق اس ام اس مارکتینگ، از آن آگاه باشید.

دومین تفاوت میان پیامک تبلیغاتی و خدماتی در امکان غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی است. درواقع آن دسته از کاربران حساس که مایل نیستند در طول روز با ده‌ها پیامک مختلف تبلیغاتی مواجه شوند، از طریق اپراتور خدمات‌دهنده، می‌توانند شماره تلفن خود را در لیست سیاه یا «بلک لیست» قرار دهند. به این ترتیب دیگر پیامک‌های تبلیغاتی برای آن‌ها ارسال نخواهد شد؛ بنابراین امکان دارد طیف گسترده‌ای از مخاطبانی که شما نسبت به ارسال پیامک تبلیغاتی برای آن‌ها اقدام می‌کنید، اصلا پیام شما را دریافت نکنند! این در حالی است که پیامک‌های خدماتی امکان مسدودشدن ندارند و قطعا به دست مخاطبان می‌رسند.

پیامک تبلیغاتی یا خدماتی؟ کدام را برای کسب‌و‌کارمان انتخاب کنیم؟

با توجه به توضیحات ارائه‌شده، ممکن است تصور کنید پیامک خدماتی برای شما بهترین و مطمئن‌ترین روش ارسال پیامک است. با این حال باید به خاطر بسپارید که دریافت شماره‌های خدماتی کمی سخت‌تر از شماره‌های تبلیغاتی هستند. همچنین تقریبا همه افراد با پرداخت هزینه نه‌چندان زیادی می‌توانند از شماره‌های تبلیغاتی بهره‌مند شوند. اما خرید و دریافت شماره خدماتی با دریافت وثیقه، پرداخت هزینه بیشتر و البته ارائه مدارک حقوقی برند شما ممکن خواهد بود.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از آنکه نسبت به خرید شماره تبلیغاتی یا خدماتی اقدام کنید، با یک مشاور حرفه‌ای در زمینه خرید پنل‌های اس ام اسی مشورت کنید. در ادامه یکی از بهترین، قدیمی‌ترین و مطمئن‌ترین نام‌ها در زمینه عرضه خدمات پیامکی در ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

فراز اس ام اس؛ همراه شما در تهیه پنل پیامکی محبوبتان!

در این مقاله به بررسی تفاوت پیامک تبلیغاتی و خدماتی پرداختیم که از طریق پنل پیامکی می‌توانید برای مخاطبانتان ارسال کنید. فراز اس ام اس نامی آشنا در حوزه عرضه خدمات پیامکی است که بدون شک همه عاشقان اس ام اس مارکتینگ، بارها نام آن را شنیده‌اند. این برند مردمی با پایبندی به 4 اصل «صداقت و شفافیت»، «تعهد و مسئولیت‌پذیری»، «وفاداری» و «فراهم‌کردن امکان رشد برای خود و کاربران» توانسته است تا به انتخاب اول برندها برای تهیه پنل پیامکی و خدمات مربوطه تبدیل شود.

شما می‌توانید همین حالا با شماره‌گیری 021-74853 یا مراجعه به وبسایت Farazsms.com از خدمات و پکیج‌های متنوع این برند مطلع شوید. همچنین در نظر داشته باشید که فراز اس ام اس با توجه به نیاز برند شما، امکانات هیجان‌انگیزی از جمله ارسال پیامک به لیست سیاه مخاطبان، ارسال پیام صوتی، ارسال هوشمند کلمات کلیدی و ارسال پیامک‌های هدفمند را نیز در لیست خدمات خود قرار داده است.

بنابراین بدون یک لحظه تردید وارد وبسایت فراز اس ام اس شوید و تاریخ برند خود را تغییر بدهید؛ کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای فراز اس ام اس همراه شما هستند تا در جدیدی از بازاریابی را به سوی شما و برند شما، باز کنند!

done

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH