یک ایده جذاب؛ 5 دلیل برای آنکه مایکروسافت باید توییتر را از ایلان ماسک بخرد!

در این مقاله به 5 دلیل مختلف می‌پردازیم که نشان می‌دهد که چرا خرید توییتر توسط مایکروسافت بسیار منطقی و خوب به نظر می‌رسد.

توییتر در بخش اعظمی از یک سال گذشته درگیر اتفاقات مختلف بوده، ایلان ماسک که به خاطر راه‌اندازی و مدیریت تسلا و اسپیس ایکس شهرت دارد، سرمایه گذاری قابل توجهی را برای خرید توییتر انجام داد.

او که متوجه اشتباه خود شد، قبل از اینکه بپذیرد هیچ اجبار قانونی برای این کار ندارد، سعی کرد از معامله خارج شود. در نتیجه، او با حمل یک سینک (!) به دفاتر شرکت در سانفرانسیسکو مراجعه کرد. این استعاره‌ای بود که ایلان از تشابه لغوی سینک ظرفشویی و انگلیسی “غرق شدن” استفاده کرد، اما با شرایط فعلی توییتر (که بیش از پیش در حال غرق شدن است) این استعاره نیاز به تغییر معنا و کاربری دارد.

تحولات سریع ماسک در فرهنگ توییتر باعث اخراج صدها کارمند، رها کردن تبلیغ‌کنندگان این پلتفرم، طوفانی از قوانین نقض شده و جعل هویت، و اکنون، استعفا کارمندان کلیدی شده است. همچنین گزارش شده است که ماسک به کارکنان اطلاع داد که ممکن است شرکت در واقع مجبور به اعلام ورشکستگی نیز بشود.

ایلان ماسک در تاریخ 10 نوامبر 2022 به کارمندان توییتر گفت که مطمئن نیست که این شرکت چقدر نرخ اجرا دارد و “ورشکستگی دور از ذهن نیست”.

توییتر ردپای کوچکی در چشم انداز جهانی رسانه‌های اجتماعی دارد که توسط پلتفرم‌هایی مانند TikTok و فیس بوک کوچک شده است. با وجود این، پلتفرم کوچک از نفوذ عظیمی برخوردار است و به سازندگان و جوامع با اشکال و اندازه‌ها اجازه می‌دهد در یک مکان واحد جمع شوند.

توییتر به مراتب بیشتر از پلتفرم‌هایی مانند TikTok و Instagram همکاری می‌کند و تقریباً بیشتر شبیه یک اتاق گفتگوی جهانی عمل می‌کند تا یک پلتفرم سنتی رسانه اجتماعی مبتنی بر فردی. این واقعیت همچنین کسب درآمد را به شدت دشوار کرد، با این حال، این شرکت تنها چند بار در تاریخ طولانی خود، سه ماهه سودآوری را تجربه کرد.

صرف نظر از اینکه چه اتفاقی می‌افتد، فکر می‌کنیم این فرصتی منحصر به فرد و نادر برای مایکروسافت است که در گذشته به خرید پلتفرم‌های اجتماعی مانند Discord و TikTok علاقه نشان داده است.

به همین دلیل است که ما فکر می‌کنیم توییتر در واقع برای مایکروسافت بسیار مناسب است.

1. مایکروسافت نفوذ اجتماعی کمی دارد

کسب و کار مایکروسافت بسیار متنوع است، با مجموعه‌ای از علایق تجاری، سخت افزار مصرف کننده، خدمات اشتراک و حتی قراردادهای نظامی. با این حال، یکی از حوزه‌هایی که عموماً از این شرکت طفره رفته، رسانه‌های اجتماعی است.

مایکروسافت توییتر

البته، باید گفت که مایکروسافت مالک لینکدین است، اما این یک شبکه اجتماعی خفه‌کننده و «غیر سرگرم‌کننده» است که حول محور ارائه حرفه‌ای‌ترین شخصیت شما برای استخدام‌کنندگان و همتایان کاری خود است. توییتر بخش گم شده ایده آلی از جامعه برای تجارت تبلیغات بینگ رو به رشد مایکروسافت است که این شرکت نتوانسته بود با لینکدین جذب کند.

مایکروسافت به وضوح با ما در این مورد موافق است، چرا که طبق گزارش‌ها، این شرکت تلاش کرد تا پلتفرم چت Discord را خریداری کند و همچنین در ماجرای عجیب خرید TikTok در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ شرکت داشت.

اگر اراده و علاقه وجود داشته باشد، مایکروسافت می‌تواند توییتر را با توجه به اینکه اوضاع چگونه پیش می‌رود، با قیمت خوبی بگیرد. مطمئناً به نظر می‌رسد که مایکروسافت علاقه مند است وارد تجارت رسانه‌های اجتماعی روزمره مردم شود.

2. تورم یعنی ذخایر نقدی آن‌ها در حال از دست دادن ارزش است

در حالی که تورم جهانی ممکن است به اوج خود رسیده باشد، در ادامه اخبار اقتصادی مثبت اخیر، تورم هنوز هم اوج‌های شگفت انگیزی را تجربه می‌کند. با افزایش تورم، ارزش ذخایر نقدی عظیم مایکروسافت از نظر فنی در حال کاهش است، زیرا ارزش و قدرت خرید هر دلار کاهش می‌یابد.

تورم بدون شک از اوج اخیر خود چه در حال حاضر و چه در آینده نزدیک کاهش خواهد یافت، اما همیشه به تدریج در حال افزایش است. ارزش ذخایر نقدی مایکروسافت ثابت است، مگر اینکه خرج شود، و در حال حاضر، توییتر به نظر می‌رسد که یا تعطیل شود یا با ضرر فروخته شود، زیرا آزمایش‌های عجیب ماسک به طور فزاینده‌ای به خطا می‌روند.

مایکروسافت در حال خرید اکتیویژن بلیزارد به قیمت 69 میلیارد دلار است، با این حال آن‌ها هنوز هم ذخایر نقدی به مراتب بیشتر از این دارند. ایلان ماسک احتمالاً مشتاق خواهد بود که دست‌کم 44 میلیارد دلاری که برای توییتر خرج کرده را دوباره به دست آورد، اما ما مطمئن هستیم که با توجه به روندی که اوضاع پیش می‌رود، اینجا احتمال زیادی برای ضرر دادن توییتر برای ایلان وجود خواهد داشت.

3. ادغام عمیق‌تر با پلتفرم‌های روزمره مردم مانند ایکس باکس و ویندوز

مایکروسافت تاریخچه شطرنجی با مصرف کنندگان دارد. سوءمدیریت برندهای Windows Phone و Lumia باعث شد میلیون‌ها کاربر به معنای واقعی کلمه با چشم انداز پایان عمر گوشی‌های خود مواجه شوند، که دقیقاً اعتماد به نفس شرکت را القا نمی‌کند. راه‌اندازی Xbox One نیز به طرز بدنامی با پیام‌های متناقض مایکروسافت و PS4 سونی که قیمت کمتری داشت و در عین حال قدرت بیشتری را ارائه می‌کرد، دچار مشکل شد.

با این حال، مایکروسافت در سال‌های اخیر این روند را تغییر داده است. دستگاه‌های سطحی خود را در بازار ثابت کرده‌اند و دسته‌های محاسباتی کاملاً جدیدی ایجاد کرده‌اند. مایکروسافت همچنین تصویر ایکس باکس را (ممکن است اضافه کنیم با انبوهی از بازاریابی در خود توییتر) بازسازی کرده است، و ارزش برند را افزایش داده است. با این حال، مایکروسافت برای رقابت در مقوله‌های جدید مانند استریم ویدئو و اشتراک‌گذاری ویدئو نیز تلاش کرده است.

توییتر به مایکروسافت مخاطبان ثابتی می‌دهد که پلتفرم استریم Mixer شکست خورده‌اش هرگز نداشت. همچنین به مایکروسافت پلتفرمی برای ابزارهای عمیق‌تر جامعه‌سازی و اشتراک‌گذاری ویدیو برای پلتفرم‌هایش مانند Xbox و در آینده، Battle.net، در صورت انجام خرید Activision-Blizzard می‌دهد، مانند: کلیپ‌های بازی، پخش استریم بازی و شاید حتی اجرای مستقیم بازی Xbox Cloud مستقیماً از داخل برنامه توییتر.

4. حرکت روابط عمومی عالی

این دوباره با بخش صرف کنندگان مرتبط است که مایکروسافت تصویر خوبی را از خود نساخته است. فراتر از جوامع مثبت پیرامون ایکس باکس، خرید Github توسط مایکروسافت در ابتدا با هشدار و بی‌اعتمادی از سوی جامعه توسعه‌دهندگان مواجه شد، اگرچه این پلتفرم قدرت خود را شدیدا افزایش داده است و تعهد خود را به منبع باز حفظ کرده است.

توییتر پلتفرمی است که میلیون‌ها مشتری، ده‌ها هزار جامعه و هزاران برند آن را دوست دارند. تلاش عجولانه ایلان ماسک برای منطقی کردن خرید پوچ 44 میلیارد دلاری خود از این پلتفرم، خلاء را در فضای رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده است و بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و تولیدکنندگان محتوا را متعجب کرده است که یک شبه بخش عظیمی از مخاطبان خود را از دست خواهند داد.

اگر مایکروسافت وارد می‌شد و این پلتفرم بسیار محبوب را نجات می‌داد، به احتمال زیاد با قدردانی مردم مواجه می‌شد و به قدری تصویر خوبی از خود می‌ساخت که معمولاً هیچ مقدار پولی نمی‌توانست خریداری کند.

5. “به دیگران قدرت دهید تا کارهای بیشتری انجام دهند”

جز کوردن (Jez Corden) از ویندوز سنترال می‌گوید:

من تمام حرفه‌ام را روی این پلتفرم توییتر ساختم. من ترک تحصیل کرده بودم. هیچ چشم اندازی نداشتم و من هیچ صلاحیتی نداشتم. تنها از طریق استفاده از توییتر بود که توانستم با دانیل روبینو، سردبیر ویندوز سنترال ملاقات کنم، در حین سرگرمی وبلاگ نویسی، مخاطبی را ایجاد کنم و در نهایت شغلی پیدا کنم.

بیانیه ماموریت مایکروسافت شامل عبارت «توانمندسازی دیگران برای انجام کارهای بیشتر» است، و هیچ پلتفرمی مانند توییتر این موضوع را نشان نمی‌دهد. بله، توییتر (در حال حضر) ضرر می‌دهد، اما توانمندی اجتماعی که توییتر برای افراد و گروه‌های به حاشیه رانده شده به ارمغان می‌آورد را نمی‌توان دست کم گرفت. بازی‌های مستقل کوچک می‌توانند از طریق پلتفرم‌هایی مانند توییتر مخاطبان زیادی پیدا کنند. افرادی مانند جز کوردن مشاغلی را ایجاد کرده‌اند و از طریق امکانات موجود در آن، ثروت خود و خانواده‌شان را کاملاً تغییر داده‌اند. جنبش‌های اعتراضی علیه رژیم‌های سرکوبگر در پلتفرم‌هایی مانند توییتر سازماندهی می‌شوند و افشاگران از آن برای برجسته کردن فساد و بی‌عدالتی در سراسر جهان استفاده می‌کنند.

اگر مایکروسافت واقعاً در مورد بیانیه ماموریت خود یعنی “توانمند ساختن دیگران برای انجام کارهای بیشتر” جدی باشد، هیچ حرکتی به طور خلاصه‌تر از نجات توییتر آن را اثبات نمی‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH