از گردش خارج شدن بیت‌کوین از صرافی‌ها

صرافی‌های برجسته ۱٫۲ میلیون بیت‌کوین را از گردش خارج می‌کنند

داده‌های تاریخی پیرامون سقوط رمزارزها نشان داد که ۱۴ صرافی برجسته، مسئول از دست دادن حداقل یک میلیون و ۱۹۵ هزار بیت‌کوین، معادل ۶٫۳ درصد از ۱۹٫۲ بیت‌کوین در حال گردش نیز هستند.

یکی از بزرگ‌ترین عوامل متمایزکننده «بیت‌کوین» از ارزهای فیات و اکثر رمزارزها، محدودیت ۲۱ میلیونی در کل عرضه در گردش این ارز دیجیتال است. با این حال، از بین رفتن تعدادی کثیری از صرافی‌های رمزارز در دهه گذشته باعث شده که حداقل ۵٫۷ درصد (۱٫۲ میلیون) برای همیشه از مجموع «بیت‌کوین» قابل‌انتشار خارج شود.

نبود چشم‌انداز روشن پیرامون اثبات ذخایر صرافی رمزارز به عنوان دلیل اصلی سقوط آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. اتفاقی که چند هفته گذشته برای صرافی FTX رخ داد.

جیمسون لوپ (بنیان‌گذار و مدیر فناوری پلتفرم ذخیره بیت‌کوین CasaHODL) تحقیقاتی انجام داده است و نتایج تحقیقات وی نشان می‌دهد که مرکز مبادله بیت‌کوین «مت گوگس» در بین صرافی‌هایی که دارایی خود را از دست داده‌اند، توانسته است جایگاه برتر خود را حفظ نماید. جدول زیر، میزان بیت‌کوین‌های از دست رفته از صرافی‌های برجسته را نشان می‌دهد:

در حالی که کمبود «بیت‌کوین» به طور مستقیم باارزش آن به عنوان یک دارایی مرتبط است، لوپ ادعا می‌کند که ارائه «بیت‌کوین» تقلبی، اکوسیستم کریپتو را به خطر می‌اندازد. نتایج تحقیقات لوپ تأیید می‌کند که حداقل ۸۰ دارایی رمزارز، «بیت‌کوین» تقلبی در اختیار دارند که صرفاً هدف آن‌ها، گمراه‌کردن سرمایه‌گذاران اصلی «بیت‌کوین» است. در نتیجه، سرمایه‌گذارانی که دارایی‌های شامل «بیت‌کوین» تقلبی را خریداری می‌کنند، بر افزایش قیمت رمزارز مذکور تأثیر منفی می‌گذارند.

مؤثرترین راه برای اطمینان از سالم بودن «بیت‌کوین»، مدیریت دارایی‌ها توسط خود شخص (یا همان Self-custody) است. نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور اعلام کرد که قصد دارد از ۱۷ نوامبر سال جاری، هر روز ۱ عدد «بیت‌کوین» خریداری کند.

گزارش‌های عمومی حاکی از این است که این کشور در حال حاضر دارای ۲۳۸۱ بیت‌کوین با میانگین قیمت خرید ۴۳۳۵۷ دلار است. با این اوصاف، راکد بودن عملکرد «بیت‌کوین» فرصتی را برای کشور مزبور به وجود می‌آورد تا میانگین قیمت «بیت‌کوین» را به طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH