استراتژی معامله ارز دیجیتال

در بازار فعلی چه مقدار بیت کوین خریداری کنیم؟

در این مقاله بررسی می‌کنیم که آیا خرید سرمایه بیت کوین هنگامی که 70 درصد با زمان اوج خود فاصله دارد، فرصت خوبی است یا خیر. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

بیت کوین یکی از جذاب‌ترین کلاس‌های دارایی برای سرمایه گذاری باقی می‌ماند، با توجه به اینکه ارز دیجیتال در پنج سال گذشته بیش از 200 درصد سود داشته است.

علاوه بر این، بیت کوین اکنون 70 درصد کمتر از اوج قبلی خود یعنی 69000 دلار معامله می‌شود، بنابراین این ارز دیجیتال را می‌توان با قیمت ارزان خریداری کرد.

اما این سوال پیش می‌آید که “چه مقدار سرمایه بیت کوین باید بخریم؟”. برای ارزیابی ریسک گریزترین راه برای قرار گرفتن در معرض بیت کوین امروز بخوانید.

چقدر بیت کوین باید بخریم – عوامل کلیدی برای کمک به شما در تصمیم گیری

کسانی که این سوال را می‌پرسند، ابتدا باید نکات کلیدی مورد بحث در زیر را در نظر بگیرید.

  • درآمد اختیاری – مبلغ سرمایه گذاری شما نباید هرگز از درآمد اختیاری شمما فراتر رود. این به پول در دسترس پس از پوشش تمام هزینه‌های اصلی شمما مانند پرداخت وام مسکن، غذا، مسافرت و بدهی اشاره دارد.
  • میانگین هزینه دلار – یک استراتژی قابل توجه توسط سرمایه گذاران ریسک گریز این است که در پایان هر هفته یا ماه به آرامی پول را به بیت کوین وارد کنند. این استراتژی به عنوان میانگین‌گیری هزینه دلار شناخته می‌شود و تضمین می‌کند که سرمایه‌گذاری‌ها به‌تدریج انجام می‌شوند، برخلاف مبلغ یکجا. علاوه بر این، میانگین‌گیری هزینه‌های دلاری به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا از قرار گرفتن بیش از حد در معرض یک قیمت تمام شده (مثلاً خرید در اوج روند صعودی) اجتناب کنند.
  • برای نوسانات آماده باشید – بیت کوین از زمان آغاز به کارش در سال 2009 بازدهی بی‌سابقه‌ای را به همراه داشته است و بسیاری از سرمایه گذاران را بر آن داشته است که بپرسند آیا بیت کوین سرمایه گذاری خوبی است یا خیر. با این حال، بیت‌کوین چرخه‌های بازار فوق‌العاده‌ای را پشت سر می‌گذارد که قیمت‌های فعلی آن 70 درصد کمتر از بالاترین رکورد قبلی دارایی دیجیتال است. بنابراین، هنگام ارزیابی میزان سرمایه گذاری در بیت کوین، سرمایه گذاران باید در نظر داشته باشند که ارزش سرمایه گذاری می‌تواند در کوتاه مدت به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
  • اشتها برای ریسک – همه سرمایه گذاری‌ها دارای سطح ذاتی ریسک هستند. با این حال، در مقایسه با دیگر سرمایه‌ها، بیت کوین به طور قابل توجهی ریسک بیشتری دارد. به این ترتیب، سرمایه گذاران باید در نظر داشته باشند که این احتمال وجود دارد که سرمایه گذاری بیت کوین می‌تواند منجر به از دست رفتن بخشی یا حتی تمام پول شود.
  • همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد قرار ندهید – یکی از بهترین راه‌ها برای نزدیک شدن به بیت کوین این است که سرمایه گذاری‌ها در سایر دارایی‌ها پخش کنید. یک استراتژی متداول تنوع سرمایه‌گذاری روی بهترین آلت‌کوین‌ها، خواه اتریوم، لایت‌کوین یا کاردانو است. علاوه بر این، برای افزایش پتانسیل بالا، بسیاری از سرمایه‌گذاران پیش‌فروش ارزهای دیجیتال را نیز در نظر می‌گیرند.

در نهایت، هنگام ارزیابی “چقدر باید در بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟” عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

برای یادگیری برخی از استراتژی‌های برتر که می‌توانند به یافتن سهم بهینه سرمایه‌گذاری بیت‌کوین و همچنین تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا برای خرید بیت‌کوین در سال 2022 خیلی دیر شده است یا خیر، کمک کنند، ادامه مطلب را بخوانید.


نحوه تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در بیت کوین

یادگیری نحوه کسب درآمد با ارزهای دیجیتال نیازی به یک آزمایش پیچیده نیست. نه تنها در مورد بیت کوین، بلکه تمام تصمیمات سرمایه گذاری بالقوه نیاز به ارزیابی عمیق از میزان تخصیص دارد.

در حالی که به دلیل عملکرد بی‌سابقه‌ای که در گذشته بیت‌کوین دارد می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما این اقدام عاقلانه‌ای نیست. در عوض، بهتر است به روشی ریسک گریز به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نزدیک شوید.

اکنون نگاهی دقیق‌تر به این خواهیم داشت که هنگام ارزیابی میزان سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین برای کسب درآمد، چه مواردی را در نظر بگیرید.

1. ارزیابی درآمد اختیاری

قبل از انجام هر گونه سرمایه گذاری، چه بیت کوین یا هر دارایی دیگری، بسیار مهم است که یک قدم به عقب بردارید و میزان درآمد اختیاری را ارزیابی کنید.

به طور خلاصه، درآمد اختیاری به مقدار پولی که پس از هزینه‌های اصلی باقی می‌ماند اشاره دارد. به هزینه‌های روزمره مانند غذا و سفر، علاوه بر پرداخت وام مسکن و غیره فکر کنید.

در تئوری، هر چیزی بالاتر از این رقم به عنوان درآمد اختیاری طبقه بندی می‌شود و بنابراین، می‌تواند برای خریدهای غیر ضروری مورد استفاده قرار گیرد.

به عبارت دیگر، هنگام ارزیابی “چه مقدار بیت کوین باید بخریم؟” مبلغ انتخابی نباید بیش از درآمد اختیاری شناسایی شده باشد.

اکنون، توجه به این نکته مهم است که هنگام بررسی میزان سرمایه گذاری در بیت کوین، عاقلانه نیست که 100٪ از درآمد اختیاری موجود را اختصاص دهید.

برعکس، با فرض اینکه سرمایه گذار در پایان ماه 500 دلار دارد، یک استراتژی ریسک گریزتر، تنوع بخشیدن به وجوه در چندین دارایی است.

2. استقرار یک استراتژی میانگین هزینه دلار

یک راه حتی ریسک گریزتر برای پاسخ به این سوال، “چقدر بیت کوین باید بخریم؟” این است که تا پایان هر ماه صبر کنید، شاید چند روز مانده به حقوق بعدی واریز شود.

به عبارت دیگر، درست قبل از روز پرداخت، هر درآمدی که از فروش باقی مانده می‌تواند برای بیت کوین و سایر سرمایه گذاری‌ها استفاده شود. این نشان دهنده یک راه هوشمند برای نزدیک شدن به بیت کوین است، با توجه به اینکه تمام هزینه‌ها قبلاً پوشش داده شده است و روز پرداخت نزدیک است.

در حال حاضر، این استراتژی در واقع با میانگین هزینه دلار همزمان است. برای کسانی که آگاه نیستند، میانگین‌گیری هزینه دلاری فرآیند سرمایه‌گذاری در یک دارایی در یک روز مشخص در هر ماه است، به‌جای تزریق یک مبلغ بزرگ به صورت یکجا.

این استراتژی در مواقعی که بازار نزولی است بهترین کار ممکن خواهد بود، چرا که فیمت بیت کوین به دلیل نزولی بودن، در حال کاهش است و شما هر ماه بیت کوین ارزان‌تر (یعنی بیت کوین بیشتر با همان مقدار پول) می‌خرید و این باعث می‌شود زمانی که بازار صعودی شد، شما سود به مراتب بیشتری خواهید داشت.

این استراتژی تنها برای بیت کوین نیست، بلکه در مورد شاخص‌های گسترده‌تر بورس نیز صادق است. دلیل این امر این است که میانگین هزینه دلاری نیاز به تلاش و زمان‌بندی بازار را از بین می‌برد. علاوه بر این، خطر قرار گرفتن بیش از حد در معرض قیمت تمام شده واحد را نیز کاهش می‌دهد.


3. نوسانات بیت کوین را درک کنید

پیش بینی دقیق حرکات قیمت بیت کوین عملا غیرممکن است، اما تحقیق در مورد داده‌های تاریخی و شاخص‌های فعلی بسیار مهم است. اگرچه بیت کوین در یک بازار با نقدینگی بالا معامله می‌کند، اما همچنان یک طبقه دارایی فوق العاده فرار است.

در حالی که میانگین هزینه دلاری همیشه این شانس را دارد که در درازمدت امواج نوسان کریپتو را از بین ببرد، با این وجود مهم است که حواسمان را به خطراتی داشته باشیم که این امر به همراه دارد.

  • از این گذشته، در بالا ذکر کردیم که بیت کوین پس از رسیدن به 69000 دلار در اواخر سال 2021، 70 درصد کاهش یافته است.
  • از یک طرف، این موضوع لزوماً برای سرمایه‌گذاری که قصد دارد بیت کوین را در طول سالیان متمادی بخرد و نگه دارد، علاوه بر خرید افت و به کارگیری یک استراتژی میانگین‌گیری هزینه دلار، نیست.
  • با این حال، اگر یک سرمایه‌گذار بیش از توان مالی خود سرمایه‌گذاری کرده باشد و متعاقباً برای پرداخت هزینه‌های روزمره نیاز به فروش بیت‌کوین داشته باشد، این امر منجر به زیان‌های عمده می‌شود.

به همین دلیل است که ارزیابی درآمد اختیاری باید در اولویت اول در ارزیابی میزان سرمایه گذاری در بیت کوین باقی بماند.

  • علاوه بر این، مبتدیان باید برای عوارض جانبی عاطفی نوسانات بیت کوین آماده باشند.
    بسیاری از تازه کارها خواهند دید که بیت کوین در عرض دو هفته 25 درصد کاهش یافته است و متعاقباً تصمیم می‌گیرند که کافی است.
  • با توجه به آنچه گفته شد، هنگام سرمایه گذاری در بیت کوین باید از فروش وحشتناک اجتناب کرد، زیرا سرمایه گذاران بلندمدت کسانی هستند که معمولا بهترین بازده را دارند. یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با نوسانات، اجتناب از بررسی مکرر قیمت بیت کوین است.
  • افراد مبتدی به این دلیل شناخته می‌شوند و اغلب در طول روز چندین بار ارزش سبد خود را بررسی می‌کنند. درعوض بهتر است قیمت بیت کوین را به صورت ماهانه بررسی کنید.

4. تعیین کنید که چقدر اشتها برای ریسک قابل قبول است

عامل مهم دیگری که باید در نظر گرفت این است که تحمل ریسک تا چه حد قابل قبول است. این یک معیار چالش برانگیز برای ارزیابی است، زیرا هیچ دو سرمایه‌گذار یکسان نیستند.

در مورد بیت کوین، ما فقط 14 سال سابقه تجارت داریم. در نتیجه، سرمایه گذاری در بیت کوین بدون در نظر گرفتن ریسک ضرر، عاقلانه نخواهد بود. در واقع، بسیاری از مفسران بازار استدلال می‌کنند که مقدار مناسبی از بیت کوین برای خرید باید منعکس کننده پولی باشد که سرمایه گذار آماده از دست دادن آن است.

در حالی که این تا حدودی افراطی است، باید شیوه‌های کاهش خطر را در نظر گرفت. یک بار دیگر، این به بحث قبلی ما در مورد میانگین‌گیری هزینه دلار و محدود کردن سرمایه‌گذاری‌ها به درآمد اختیاری مربوط می‌شود.

5. برای سرمایه گذاری در بیت کوین با قیمت ورودی ارزان، نقطه سقوط را بخرید

بسیاری از سرمایه گذاران باتجربه به دنبال افزایش اندازه سهام خود در یک دارایی زمانی هستند که بازارهای گسترده‌تر نزولی هستند. از این نظر بیت کوین تفاوتی ندارد.

همانطور که قبلاً بارها اشاره کردیم، بیت کوین اکنون با قیمت 20000 دلار معامله می‌شود، که 70 درصد کمتر از بالاترین رکورد قبلی خود است. این بدان معناست که در تئوری، با خرید بیت کوین در سطوح فعلی، تخفیف 70 ​​درصدی در نظر گرفته شده است.


اگرچه بیت کوین در سال 2009 آغاز به کار کرد، اما این ارز دیجیتال قبلاً چندین بازار نزولی را پشت سر گذاشته است. مهمتر از همه، بیت کوین همیشه بهبود یافته است.

بیایید بازار نزولی قبلی را به عنوان مثال اصلی در نظر بگیریم که چرا خرید در نقاط نزولی می‌تواند یک استراتژی سودآور برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بلندمدت مانند بیت‌کوین باشد:

  • پس از یک دوره صعودی طولانی مدت، بیت کوین در پایان سال 2017 به 20000 دلار رسید.
  • سپس بیت کوین وارد یک بازار نزولی طولانی مدت شد و تنها 12 ماه بعد به کمتر از 4000 دلار رسید.
  • بسیاری از سرمایه گذارانی که بیت کوین را با قیمت 4000 دلار خریداری کرده بودند، در نهایت به سود قابل توجهی دست یافتند
  • از این گذشته، بیت کوین تنها سه سال بعد به 69000 دلار رسید
  • این به سود بیش از 1600٪ تبدیل می شود

ناگفته نماند که خرید کریپتوها در افت نیاز به عنصری از تلاش برای زمان‌بندی بازار دارد. با این اوصاف، خرید در نقاط نزولی می‌تواند همراه با استراتژی میانگین‌گیری هزینه دلار اجرا شود.

این به این دلیل است که هر ماه بدون توجه به میزان معامله بیت کوین، سرمایه گذاری انجام می‌شود. بنابراین، زمانی که بیت کوین در حال کاهش است، استراتژی میانگین گیری هزینه دلار با این وجود خرید انجام می‌دهد.

6. علاوه بر بیت کوین، در بسیاری از دارایی‌های رمزنگاری مختلف تنوع ایجاد کنید

بهترین تخصیص سبد کریپتو در سال 2022 برای به حداقل رساندن ضررهای احتمالی و به حداکثر رساندن سود چیست؟ تنوع دادن یکی دیگر از استراتژی‌های سرمایه گذاری آزمایش شده است که توسط سرمایه گذاران باتجربه استفاده می‌شود.

سرمایه بیت کوین

با ایجاد تنوع، این تضمین می‌کند که سبد سرمایه گذاری بیش از حد در معرض بیت کوین قرار نگیرد. مطمئناً، بیت کوین، ارز دیجیتال اصلی و با ارزش‌ترین ارز انتخابی است. با این حال در سال‌های اخیر در این فضا نسبت به سایر ارزهای دیجیتال ضعیف عمل کرده است.

  • این امر به ویژه در مورد پیش فروش ارزهای دیجیتال صدق می کند، که بسیاری از آن‌ها همچنان نسبت به بازار گسترده‌تر عمل می‌کنند.
  • به عنوان مثال، در اوایل سال 2022، LBLOCK – توکن بومی پلتفرم رقابت NFT Lucky Block، پس از راه‌اندازی در PancakeSwap، بیش از 6000 درصد بازده ایجاد کرد.
  • این پس از آن بود که سرمایه گذاران پیش فروش فقط 0.00015 دلار به ازای هر توکن LBLOCK پرداخت کردند.

در کل بهتر است با تنوع بخشیدن به سبد خرید خود، هم از ضررهای یک ارز خاص فرار کنید و هم مانند لاکی بلاک، از برخی سودها نیز جا نمانید.


چقدر باید در بیت کوین سرمایه گذاری کنید؟ آنچه کارشناسان می‌گویند

در حالی که توصیه‌های شخص ثالث را نباید سرلوحه زندگی قرار داد، ارزیابی آنچه کارشناسان صنعت در مورد بیت کوین می‌گویند، می‌تواند مفید باشد.

قاعده کلی این است که سرمایه‌گذاران هرگز نباید بیش از 5 درصد از کل سبد را به بیت کوین، و به طور کلی ارزهای دیجیتال، اختصاص دهند.

این به این دلیل است که بیت کوین به عنوان یک دارایی پرخطر در نظر گرفته می‌شود، بنابراین این سبد باید با سایر کلاس‌های دارایی معتبرتر متعادل شود. این معمولا شامل اوراق قرضه و سهام، علاوه بر صندوق‌های شاخص و شاید تخصیص طلا و املاک و مستغلات می‌شود.

با این حال، مفسران صنعت نیز وجود دارند که معتقدند درصد کمی بالاتر شاید مناسب‌تر باشد.
به عنوان مثال، الکس دال، رئیس مدیریت ثروت آنفیلد در کلیولند، استدلال می‌کند که دارایی‌های پرریسک مانند بیت کوین باید به 10 درصد محدود شود.

برنامه‌ریز مالی معتبر در FIT Advisors، Anjali Jariwala، از این نظر ریسک گریزتر است. Jariwala اشاره می کند که او پیشنهاد می‌کند سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را تا 3٪ از کل تخصیص پرتفوی محدود کند.

با این حال، زمانی که نوبت به ارزیابی میزان سرمایه‌گذاری در بیت کوین می‌شود، پاسخ مناسبی برای همه وجود ندارد. همانطور که قبلاً به طور گسترده نشان دادیم، همه این‌ها به تحمل ریسک شخصی، اهداف مالی بلندمدت و میزان نوسانی که سرمایه‌گذاران با آن احساس راحتی می‌کنند، خلاصه می‌شود.

علاوه بر این، مهم‌ترین نکته این است که سرمایه‌گذاران باید تنها در هنگام خرید بیت‌کوین و کریپتو، از درآمد اختیاری استفاده کنند. این بدان معنی است که فقط پس از پوشش هزینه‌های اصلی، سرمایه‌گذاری شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH