کاهش شدید ارزش توکن فن تیم ملی آرژانتین بعد از شکست در جام جهانی

بعد از شکست در مقابل عربستان در بازی‌های جام جهانی، قیمت ارز دیجیتال طرفداران تیم ملی آرژانتین (ARG) بیش از 30 درصد کاهش یافت. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

شکست غافل‌گیر کننده 2-1 آرژانتین مقابل عربستان سعودی در بازی افتتاحیه جام جهانی فوتبال، قیمت توکن اتحادیه فوتبال آرژانتین (ARG) را در راستای امیدهای هواداران سرسخت فوتبال این کشور کاهش داد.

با توجه به اینکه توکن ARG در شروع بازی 7.21 دلار قیمت داشت، عملکرد ضعیف تیم فوتبال تحت رهبری لیونل مسی باعث شد که قیمت این توکن تا پایان مسابقه با 31 درصد کاهش به 4.96 دلار برسد و در زمان نوشتن به 5.22 دلار افزایش یابد.

در مقابل، قیمت کف «The Saudis»، مجموعه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) با مضمون عربستان سعودی و غیر مرتبط با تیم فوتبال، 52.6 درصد از 0.196 اتر (ETH) به 0.3 ETH در همان زمان افزایش یافت. حجم فروش مجموعه نیز در 24 ساعت گذشته 990 درصد افزایش یافت و طبق داده‎‌های OpenSea به 24.5 ETH نزدیک شد.

علیرغم هیاهوی ایجاد شده برای جام جهانی فوتبال، که به طور رسمی در 20 نوامبر آغاز شد، شرکت تحقیقاتی ارزهای دیجیتال دلفی دیجیتال اشاره کرد که پلتفرم تعامل با طرفداران، توکن بومی Chiliz (CHZ)، علاوه بر سایر توکن‌های مبتنی بر فوتبال، نشان‌دهنده کشورهای شرکت کننده نیز در چند روز گذشته به میزان قابل توجهی سقوط داشته‌اند.

بسیاری از توکن‌های مبتنی بر فوتبال در Socios اجرا می‌شوند که با برخی از بزرگترین باشگاه‌های فوتبال جهان، از جمله بارسلونا، پاریسن ژرمن، و منچستر سیتی، شراکت دارد.

در حالی که توکن‌ها نشان دهنده مالکیت در تیم‌ها نیستند، توکن به خریداران اجازه می‌دهد تا علاوه بر امکان دسترسی به برخی از جوایز، در برخی از تصمیمات اتخاذ شده توسط تیم‌های حامی رای دهند.

محبوبیت توکن‌های مبتنی بر طرفداران در صنعت ورزش نیز اخیراً افزایش یافته است، به طوری که حجم فروش توکن‌ها از ژانویه 2022 اغلب بیش از 250 درصد ماه به ماه افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد برخی توکن‌ها را راهی غیرمستقیم برای شرط‌بندی بر روی موفقیت چنین تیم‌هایی می‌دانند، علی‌رغم اینکه آن‌ها برای این منظور طراحی نشده‌اند.

توکن‌ها همچنین تحت تأثیر عواملی غیر از موفقیت تیم‌های فوتبال در میدان هستند، مانند نوسانات منظم بازارهای ارزهای دیجیتال و رویدادهای خبری فوری.

به عنوان مثال، سقوط اخیر FTX باعث شد که قیمت CHZ تقریباً 40 درصد از زمان گزارش‌های مربوط به مشکلات نقدینگی صرافی و ورشکستگی کاهش یابد.

در ماه می، پلتفرم قراردادهای هوشمند Algorand اولین حامی رسمی مبتنی بر بلاک چین برای جام جهانی فوتبال شد که قرار است در 18 دسامبر به پایان برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH