طراحی آیفون 15

عکس‌های طراحی آیفون 15به همراه اطلاعات مهمی فاش شد!

یکی از تامین کنندگان قطعات آیفون در نامه‌ای به سهام‌داران خود، اطلاعات مهم زیادی را درمورد طراحی آیفون 15 فاش می‌کند. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

تامین کننده اپل Cirrus Logic یک طراح نیمه هادی (Semiconducto Designer) است و در نامه این شرکت به سهامداران که در اوایل ماه جاری منتشر شد، این شرکت به تغییری اشاره کرد که می‌توانیم با مدل‌های آتی آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 اولترا ببینیم.

با این تغییر، اپل دکمه‌های فیزیکی پاور و صدا را با دکمه‌های حالت جامد جایگزین می‌کند. کاربران همچنان احساس فشردن دکمه فیزیکی را به لطف لمسی که توسط سه موتور تاپتیک آیفون تامین می‌شود، خواهند داشت.
پس Cirrus Logic در پیام خود به سهامداران چه نوشت که همه را تا این حد عصبانی کرده است؟ این شرکت گفت که به “همکاری با یک مشتری استراتژیک” ادامه می‌دهد و انتظار دارد “یک قطعه جدید HPMS (تراشه سیگنال ترکیبی با کارایی بالا) را در سال آینده به بازار گوشی‌های هوشمند بیاورد.” به گفته MacRumors، در میان HPMSهایی که این شرکت طراحی می‌کند، درایورهای لمسی برای Taptic Engine آیفون نیز وجود دارد.

تامین کننده اپل Cirrus Logic ممکن است به طور تصادفی اخبار مهمی در مورد مدل‌های iPhone 15 Pro و Ultra فاش کرده باشد.

مطمئناً، شرایط به گونه‌ای نیست که از این اطلاعات برداشت شده، مطمئن باشیم و منتظر اعمال این تغییرات باشیم، اما مطمئناً به نظر می‌رسد که این اطلاعات مبنی بر استفاده از دکمه‌های حالت جامد در آیفون 15، می‌تواند درست باشد.

اگر این سرنخ کافی نباشد، جان فورسایت، مدیر عامل Cirrus Logic در طی تماسی که در ماه جاری صورت گرفت، گفت که قطعه جدید در “نیمه آخر سال آینده” وارد بازار خواهد شد. این چارچوب زمانی شامل نسخه معمولی ماه سپتامبر برای مدل‌های ممتاز آیفون 15 پرو و ​​اولترا 2023 می‌شود.

طراحی آیفون 15

دو تحلیلگر از شرکت بانکی بارکلیز بریتانیا، بلین کورتیس و تام اومالی، از این نظریه حمایت می‌کنند. این زوج گفتند که مولفه جدیدی که Cirrus Logic در نامه به سهامداران درباره آن نوشته است به احتمال زیاد بخشی از موتورهای Taptic اضافی مورد نیاز برای راه‌اندازی دکمه‌های حالت جامد در مدل‌های آیفون 15 پرو و اولترا در سال آینده خواهد بود.
تحلیلگران بارکلیز نوشتند:

“بزرگترین تغییر در تفکر ما در اینجا، مدل سازی 1 دلاری محتوای جدید در مدل‌های IP15 Pro (و Ultra) است. این شرکت در اینجا چیز زیادی به جز اینکه آن تراشه، سیگنال ترکیبی است نگفته و اشاره‌ای به دکمه پاور نکرده است. هنگامی که به موارد استفاده بالقوه نگاه می‌کنیم، بزرگترین تغییر در مدل‌های جدید آیفون در سال آینده حذف دکمه‌ها خواهد بود که به درایورهای اضافی برای موتور لمسی نیاز دارد و آن را به محتمل‌ترین مورد استفاده برای محتوای جدید تبدیل می‌کند. ”

ماه گذشته، Ming-Chi Kuo، تحلیلگر TF International گفت که مدل‌های گران‌تر آیفون 15 پرو (و اولترا) دارای دکمه‌های حالت جامد پاور و صدا هستند و این به دو موتور Taptic اضافی برای این دستگاه‌ها نیاز دارد. همچنین به مولفه جدید HPMS از Cirrus Logic برای هدایت موتورهای Taptic اضافی نیاز دارد.

تحلیلگر برتر کو همچنین انتظار دارد که دکمه‌های پاور و ولوم حالت جامد در واحدهای آیفون گران‌تر در سال آینده وجود داشته باشد.

کو در توییت خود گفت: “آخرین نظرسنجی من نشان می‌دهد که دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور دو مدل جدید آیفون 15 رده بالا ممکن است از طراحی دکمه حالت جامد استفاده کنند (مشابه طراحی دکمه هوم آیفون 7/ 8/SE2 و 3) برای جایگزینی طراحی دکمه فیزیکی/مکانیکی.”

بنابراین به نظر می‌رسد که باید انتظار داشته باشیم که مدل‌های گران‌تر آیفون 15 پرو در سال آینده بدون دکمه‌های فیزیکی باشند. دکمه‌های حالت جامد ممکن است به مرور زمان از بین بروند ولی از طرفی ممکن است به لمس حساس‌تر باشند و تنظیم صدا را در گوشی آسان‌تر کند. همچنین به عنوان راه دیگری برای متمایز کردن مدل‌های غیرپرو آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 اولترا استفاده خواهد شد.
اپل با افزودن ویژگی‌ها و سخت‌افزارهای خاص (مانند نمایشگر ProMotion 120 هرتزی، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و موارد دیگر) تلاش کرده است تا خریداران آیفون بیشتری را برای خرید مدل‌های پریمیوم ترغیب کند. با این حال، ما انتظار داریم که هر چهار دستگاه آیفون 15 در سال آینده دارای Dynamic Island باشند. برای مدل‌های امسال، این ویژگی تغییر شکل نوتیفیکیشن‌ها تنها در آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس یافت می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH