خطر کاربران واتس آپ

امنیت یک چهارم کاربران واتساپ در معرض خطر است!

با منتشر شدن یک پایگاه داده، نزدیک به 500 میلیون کاربر واتس آپ در معرض خطرات مختلفی مانند کلاه‌برداری و هرزنامه‌ها هستند. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

یک پایگاه داده‌ حاوی شماره تلفن یک چهارم کاربران واتس اپ اخیراً در انجمن هکرها برای فروش گذاشته شده است. فروشنده ادعا می‌کند که این اطلاعات به‌روز بوده و حاوی 487 میلیون شماره تلفن متعلق به کاربران فعال WhatsApp در 84 کشور است.

واتس آپ حدود 2 میلیارد کاربر دارد، به این معنی که این پایگاه داده ظاهراً شامل شماره تلفن یک چهارم کل کاربران واتس آپ است. بر اساس این شخص، پایگاه داده شامل شماره تلفن بیش از 32 میلیون کاربر در ایالات متحده، 45 میلیون از مصر، 35 میلیون از ایتالیا، 29 میلیون از عربستان سعودی، 20 میلیون از فرانسه و ترکیه، 10 میلیون شماره تلفن از کاربران روسی و بیش از 11 میلیون شماره بریتانیا است.
منبع (از طریق سایبرنیوز) فاش نکرد که چگونه آن‌ها نیم میلیارد شماره تلفن کاربران فعال واتس آپ را به دست آورده‌اند، اما گفت که آن‌ها “از استراتژی خاص خود استفاده کرده‌اند”. با این وجود، این امکان وجود دارد که پایگاه داده از طریق فرآیندی به نام «خراشیدن» که شامل جمع‌آوری داده‌ها از وب‌سایت‌ها است، گردآوری شده باشد. به عبارت دیگر، واتس آپ هک نشد، اما این افراد ممکن است نزدیک به 500 میلیون شماره تلفن را از صفحات وب جمع آوری کرده و تأیید کرده باشند که برای واتس آپ نیز استفاده می‌شوند و آن‌ها را برای فروش گذاشته‌اند.

چنین پایگاه داده‌ای می‌تواند برای هرزنامه، تلاش‌های فیشینگ و سایر فعالیت‌های مشابه استفاده شود. واقعاً هیچ راهی برای پیدا کردن اینکه شماره تلفن شما در آن پایگاه داده است وجود ندارد، اما اگر می‌خواهید تصویر و وضعیت نمایه واتس‌ آپ خود را در برابر افراد کنجکاو احتمالی که ممکن است شماره تلفن شما را در دست گرفته باشند، در امان نگه دارید، می‌توانید برنامه را باز کنید، به «تنظیمات» بروید، سپس «حریم خصوصی» را انتخاب کنید و تنظیماتی را به عنوان «آخرین بازدید و آنلاین»، «عکس نمایه» و «درباره» تا «فقط مخاطبین» تغییر دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH