بازتولید اتومبیل بتمن با قوی‌ترین موتور خطی شش سیلندر بی‌ام‌و! + گالری تصویر

به جرات می‌توان گفت که سال 2022 برای علاقه‌مندان کمپانی  BMW سالی بسیار خوب بوده است، به این دلیل که نه تنها M3 Touring که مدت‌ها در انتظار آن بودیم، معرفی شد، بلکه M4 CSL و M2 جدیدنیز راهی بازار فروش شدند. حسن ختام رویدادهای BMW هم جشن‌های پنجاهمین سالگرد سری M و احیای نماد 3.0 CSL است. با ادای احترام به کوپه اسپورت سبک وزن دهه 1970، E9 امروزی به عنوان “انحصاری‌ترین مدل ویژه” در تاریخ سری M شناخته می‌شود.

جلوپنجره کلیوی شکل شاخص این اتومبیل پس از مفهوم 3.0 CSL Hommage از سال 2015 ساخته شده است، اما حالا قسمت مشبک آن ساختاری الماس گونه دارد. قاب جلوپنجره دارای روکش آلومینیومی ساتن است که در اطراف پنجره جانبی نیز مشاهده خواهید کرد.

این فرورفتگی‌های بزرگ در قسمت جلو به طراحی 3.0 CSL اصلی بازمی‌گردند و در عین حال نقش عملکردی مهمی را در ارتباط با خنک کردن موتور و ترمزها ایفا می‌کنند. باله‌های هوای نصب شده روی کاپوت نیز یاد آور مدل‌های دهه 1970 است.

گالری تصاویر این مدل را مشاهده کنید.

چراغ‌های لیزری اقتباس‌شده از M4 CSL، با همان حاشیه‌های زرد رنگ به‌ منظور ادای احترام به خودروهای مسابقه‌ای سال گذشته و M4 GT3 مدرن طراحی شده‌اند. نمای جانبی، گلگیرهای برآمده و چرخ‌های ریخته‌گری شده به ابعاد 20 اینچ در جلو و 21 اینچ در عقب را نشان می‌دهد. این کفش‌های براق که با رنگ طلایی رنگ شده‌اند، با طرح پره Y عرضه می‌شوند. تایرهای سفارشی از برند میشلن با نماد 50 بر روی این چرخ‌ها سوار شده‌اند تا مفهوم نیم قرن M را تداعی کنند.

واضح ترین ارتباط با مدل کلاسیک در قسمت عقب قابل به چشم می‌خورد، جایی که BMW M یک بال برجسته را به سبک نمادین Batmobile ( اتومبیل بتمن ) تعبیه کرده است. این بال دارای یک آرم با طرح قدیمی M Power است، بال آن به پهنای کل دریور 3.0 CSL است و کناره‌های آن جمع شده است؛ درست مانند نسخه اصلی 50 سال پیش. این طراحی با یک اسپویلر نصب شده روی سقف، مشابه مدل E9 تکمیل می‌شود.

3.0 CSL جدید که در Alpine White Uni با گرافیک سنتی M رنگ آمیزی شده است، از قوی‌ترین موتور شش سیلندر خطی که تا به حال توسط باواریایی‌ها تولید شده است، استفاده می‌کند. قدرت پیشرانه 3 لیتری توربوی دوگانه آن برابر با 553 اسب بخار (412 کیلووات) و گشتاور آن 550 نیوتن متر (404 پوند فوت) است. جالب اینجاست که این رقم در مقایسه با M4 Competition و M4 CSL به میزان قابل توجهی یعنی 100 نیوتن متر (74 پوند فوت) کاهش یافته است. این موضوع احتمالاً به این دلیل است که نسخه ویژه فوق‌العاده انحصاری، از یک جعبه دنده شش سرعته دستی استفاده می‌کند که نمی‌تواند گشتاور کامل موتور را تحمل کند.

گیربکس سه پدالی نیرو را منحصراً به چرخ‌های عقب می‌فرستد، جایی که BMW یک دیفرانسیل M نصب کرده است. ترمزهای این اتومبیل از نوع کربن سرامیکی استاندارد هستند. سیستم تعلیق ان هم از نوع تطبیقی ​​M با محوریت مسیر با کمک فنرهای کنترل شده الکترونیکی است. در داخل، صندلی‌های کاملا کربنی، تریم CFRP درها و یک اهرم تعویض دنده به رنگ سفید را مشاهده می‌کنیم.

BMW در طول سه ماه تنها 50 خودرو با شماره سریال‌های جداگانه تولید خواهد کرد. کار رنگ‌آمیزی این خودرو نیاز به فرآیند خاصی دارد در حالی که برخی از قطعات CFRP با دست تولید می شوند. هر خودرو در طول یک فرآیند پیچیده که حداکثر 10 روز طول می‌کشد، کمتر از هشت چرخه مونتاژ را در همین تعداد ایستگاه تولید می‌گذراند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH