هشدار گوگل: میلیون‌ها دستگاه‌های اندرویدی در معرض خطر! + نام مدل‌های در معرض تهدید

شرکت گوگل اخیرا هشدار داده است که دستگاه‌های اندرویدی که در سرتاسر جهان وجود دارند، ممکن است در معرض خطر حملات سایبری قرار بگیرند.

به همین دلیل، محققانی از سرتاسر جهان جمع شده‌اند تا میزان امنیت گوشی و محصولات اندرویدی را بررسی کنند.

این تیم در مجموع توانست پنج نوع مشکل را بیابد که ممکن است باعث خطراتی در این دستگاه‌ها شود.

این عوامل تهدیدزا در درایور پردازنده گرافیکی Arm Mali مشکلاتی را به وجود خواهند آورد. شدت این عوامل متوسط برآورد شده است.

تولیدکننده قطعات اصلی بیشتر، جایگزین‌کننده کندتر

عوامل تهدیدزا اکنون دیگر از دستگاه‌های اندرویدی رفع شده‌اند و تیم محققان موفق شده‌اند که آنها را برطرف کنند ولی سازندگان سخت‌افزار هنوز جایگزین‌کننده‌ها را در جای خود قرار نداده‌اند. اطلاع داریم که شرکت اپل تنها سازنده سخت‌افزار و نرم‌افزار اکوسیستم موبایل آیفون است، اما این مزیت برای گوشی‌های اندروید وجود ندارد. شرکت گوگل تنها شرکتی نیست که نرم‌افزار و سخت‌افزار را برای اندروید ایجاد می‌کند.

گوگل علاوه بر اینکه گوشی‌های پیکسل شرکت خود را تولید می‌کند، با تعداد زیادی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مجهز به اندروید نیز همکاری دارد. این شرکت‌ها شامل سامسونگ، ال‌جی، اوپو و سایر شرکت‌ها هستند.

این شرکت‌ها رویکرد خاصی را در سخت‌افزار محصولات خود پیش گرفته‌اند و نسخه تغییر یافته اندروید هستند.

وقتی عوامل تهدیدکننده‌ای روی محصولی پیدا شود، تولیدکننده قطعات اصلی (OEM) وظیفه دارد که جایگزین‌کننده‌هایی را به جای آن عوامل روی دستگاه‌‌ها قرار بدهد. این کار کمی زمان‌بر است چون ممکن است این جایگزین‌کننده‌ها با درایور موجود در دستگاه همخوانی نداشته باشند؛ و پس از آن، باز هم مشکلات جدید به وجود خواهد آمد.

مشکل اصلی همینجاست.

گفته شده است که این تهدیدات روی گوشی‌های گوگل پیکسل 7، ریلمی GT، شیائومی 12 پرو، وان‌پلاس 10R، سامسونگ گلکسی S10، هواوی P40 پرو و بسیاری دیگر تأثیر خواهد گذاشت.

اکنون هیچ کاری از کاربران برنمی‌آید جز صبور بودن! چون در طی این چند هفته سازندگان مربوطه جایگزین‌کننده‌ها را روی وسایل اعمال کرده و به تولیدکننده‌های اصلی خواهند داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH