ساخت خودروی برقی اپل؛ آیا ال‌جی و اپل باهم همکاری خواهند کرد؟

احتمالا قرار است شرکت ال‌جی با اپل برای ساخت یک خودروی برقی در آینده همکاری کنند. این شرکت اکنون قصد دارد که به سمت تولید ایستگاه‌های شارژ برقی، کابل‌ها و کانکتورها برود.

نکته جالبی که وجود دارد این است که در حال حاضر شرکت ال‌جی دومین طراح و تولیدکننده بزرگ باتری‌های برقی در جهان است. این شرکت در تامین سلول‌های تسلا و سایر شرکت‌ها نقش پررنگی داشته است. حتی قصد دارد با شکست دادن پاناسونیک وارد زنجیره تامین سلول‌های 4680 شود.

طبق ادعاهایی که تاکنون رسانه‌های کره‌ای داشته‌اند، ال‌جی قصد دارد در کسب و کار خود تنوعی ببخشد. یعنی علاوه بر تولید گوشی و محصولات فناوری، می‌خواهد قطعات خودروهای الکتریکی و ایستگاه‌های شارژ برای این خودروها را نیز تولید کند.

تسلا ویژن سعی کرده است که از شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ برای سیستم دوربین خودران خودروهای خود استفاده کند. ال‌جی در تولید نمایشگرهای OLED منعطف برای سیستم‌های سرگرمی خودروهای برقی بسیار خوب عمل کرده است. یکی از این سیستم‌ها Hyperscreen نام دارد که در مرسدس EQS عرضه حضور داشت.

ال‌جی قصد دارد زیرساخت‌های شارژ برقی خود را بهبود ببخشد. کیم دونگ وون که تحلیلگر KB Securities است، گفته است که اکنون شرکت‌های زیادی قصد دارند تا برای ساخت خودروی برقی جدید اپل و تامین قطعات آن با این شرکت همکاری کنند.

او همچنین در ادامه گفت که اگر اپل قصد داشته باشد خودروی خود را روانه بازار کند، باید از سال آینده تولید قطعات و زنجیره تامین آن را آغاز کند. این احتمال وجود دارد که این شرکت بخواهد با شرکت ال‌جی وارد همکاری شود. پیش‌بینی می‌سود کل ارزش بازار خودروهای الکتریکی در سال 2030 به 300 میلیارد دلار برسد.

شرکت ال‌جی اکنون با اپل همکاری دارد ولی نه در بخش خودرو، بلکه نقش تامین‌کننده قطعات آیفون را دارد. البته این احتمال وجود دارد که این شرکت نمایشگرهای OLED را نیز برای مک‌ و آیپدهای آینده اپل بسازد. بنابراین، اگر اپل در بخش خودروهای برقی تمرکز کند، ال‌جی شانس بالایی در تامین قطعات آن خواهد داشت.

البته هنوز معلوم نیست که این دو شرکت باهم در ساخت خودروی برقی همکاری کنند ولی احتمالا در یکی دو سال آینده شاهد خودروی برقی جذابی خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH